Aviseringar
Rensa alla

Septum, är det värt det?


varför tar man ut piercingsmycket när man duschar ?!?!?!?!?


   
SvaraCitera

Om det är värt avgör du själv.

Jag har själv septum, tycker det är snyggast när det är töjt med.

Rent generellt sett är det en väldigt lättläkt piercing. Och det där med förlamning är bara en myt. Man träffar alltid nerver, men alla stora nerver ligger på djupet.

Och ja, det brukar lukta. Lite olika från person till person, min luktar i princip alltid. Men den är töjd till 16mm just nu. Töjda septum piercingar luktar mer i princip.


   
SvaraCitera

Bonus frågor:
Hur fan gör man när man är förkyld och snoret rinner? Måste ju bli rätt så äckligt. Blir den inte helt nerkladdad och grejer? Och hur gör man när man snyter sig? Den måste ju vara ivägen...


   
SvaraCitera

Ooo1ooO:

Bonus frågor:
Hur fan gör man när man är förkyld och snoret rinner? Måste ju bli rätt så äckligt. Blir den inte helt nerkladdad och grejer? Och hur gör man när man snyter sig? Den måste ju vara ivägen...

Man får snora helt enkelt!

Blir så jävla fuktigt speciellt när man har stor ståltunnel och är förkyld har jag märkt.

Jag brukar ej snyta mig så ofta, men tar ut mitt septumsmycke om jag skall göra det. Blir svårt/klumpigt annars.


   
SvaraCitera

Klart att det är värt det! Det är ju en assnygg piercing! Jag har piercat septum 2 gånger och jag har inte haft några som helst problem. Bara man håller det rent och inte pillar på den i början så går det bra!


   
SvaraCitera

har en 5mm septum och har inte haft några problem med den. den brukar dock lukta mindre trevligt på morgonen men man vänjer sig [crazy]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera