Aviseringar
Rensa alla

Septum och funderingar.


Ämnesstartare

Har funderat ett tag på att göra en septumpiercing, men börjat fundera på hur det kommer se ut i proportion med näsan. Alltså, ser näsan större ut med en septum eller kan den t.o.m se mindre ut (färdigläkt dvs)? Hur mycket svullnar den upp under läkningen?

Har heller inte så väldigt utstickande stil, men väl en estetisk touch. Skulle det kunna passa eller behöver det vara en mer "extrem" stil för att kunna funka? Har nämligen inte sett så många "vanliga" människor med septum som faktiskt passar i det.

Ursäkta mina generaliseringar, kan inte förklara på ett bättre sätt.


   
Citera

Min klasskompis är lång, platinablond och använder lösögonfransar. Vi går i estet och hon har piercat sig där. Jag vet inte om det är "normalt" nog, men det är snyggt på henne.


   
SvaraCitera

Jag har knappt sett någon "extrem" som har piercat septum. De extrema jag faktiskt har sett ha det har haft det väldigt töjt, och det gissar jag att du inte ska ha..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moment22:

Jag har knappt sett någon "extrem" som har piercat septum. De extrema jag faktiskt har sett ha det har haft det väldigt töjt, och det gissar jag att du inte ska ha..?

Jaså, det förvånar mig faktiskt lite granna. Eller så är det bara jag som hamnat på fel ställe, haha. Nej, precis. Ingen töjning här.


   
SvaraCitera

Harpyja:

Vi går i estet

Harpyja:

"ok"

Hyfsat billig piercing, dvs ingen panik om man vill ta ut. Går ju att dölja lätt med. Svullnad är nog inte så vanligt, i så fall i själva septum, vilket inte syns. Min näsa ser nog mindre ut med septumpiercing. Om man bara vill ha den som en liten detalj så kan man ju ha en liten ring, finns massa olika storlekar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltforingenting:

Alltså, ser näsan större ut med en septum eller kan den t.o.m se mindre ut ?

Om näsna ser mindre eller större ut funderade jag osså på - min näsa är otroligt stor och jag var rädd att det skulle se helknas ut 😮
Men det blev bra 😀
Tror dte beror på hur mn ser det:
- Piercingen framhäver ju inte näsan även om man lägger märke till den - såattsäga [ops]
Du får ju osså tänka på att näsväggarna (heter dte så? oO)
Inte sitter riktigt likadant så det är svårt (omöjligt?) att få piercingen helt rak...

alltforingenting:

Hur mycket svullnar den upp under läkningen?

Min näsa svullnade inte alls.
Inte så det syntes iaf, men invändigt var dte ajaj.
Ringen fastnade alltid i sårskorpan och det var ett helvete första veckan - men renglr man och inte pillar för mycket går det över efter några dagar.

alltforingenting:

Skulle det kunna passa eller behöver det vara en mer "extrem" stil för att kunna funka?

Ehe, nej?
Det är väl helt en smaksak skulle jag tro.


   
SvaraCitera

Men... photoshop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skulle man kunna pierca septum själv utan att riskera att bli förlamad överallt? 8)
nån sa att det skulle vara den svåraste piercingen & göra sj.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dropdeadfailure:

skulle man kunna pierca septum själv utan att riskera att bli förlamad överallt? 8)
nån sa att det skulle vara den svåraste piercingen & göra sj.

Vet folk som fixat septum själv.
Men jag skulle nog inte rekomendera det du [crazy]
För ste första så är det som jag tidigare sa svårt att få dem att se raka ut mtp hur näsan är invändigt.
Dessutom går det en massor med nerver och sånt skit i näsan med som kanske inte är världens bästa att träffa...
jag skulle inte göra det.
Plågsamt nog i studio ju.


   
SvaraCitera

Septum är ju inte så fint på någon. Man ser ut som en ko.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Septum är ju inte så fint på någon. Man ser ut som en ko.

kossor är ju skitläckra.[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Septum är ju inte så fint på någon. Man ser ut som en ko.

Prata för dig själv [no-no]


   
SvaraCitera

xLillaMy:

Prata för dig själv [no-no]

dropdeadfailure:

kossor är ju skitläckra.[smile]

Schhhhhh


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du kan ju alltid hitta en ring eller tusk som passar din näsform eller ansiktsform eller vad du nu är ute efter.
Det ska nog inte vara några problem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

Schhhhhh

sant ju.


   
SvaraCitera