Aviseringar
Rensa alla

Ser ansikten I mörker


Ämnesstartare

ja, som Rubriken leder. 
Jag har börjat se vita skepnader i form av ansikten som stirrar på mig i mörker. De säger ingenting, och jag ser dem endast i ögonvrån. 
Jag har även andra problem som ingen förutom två vänner vet, vilket är om inre tankar och mördare, om det hjälper. 
Jag har även mycket stress från skolan och bryter ihop i panik attacker nästan varje dag. 
Men nu undrar jag ifall det är någon som känner igen sig med ansiktena? eller vad det kan bero på. 
Jag börjar bli rädd för mig själv och har sagt till mamma att jag vill gå psykiska undersökningar, vilket vi ska göra när sommarlovet börjat. 
Någon som vet vad man kan göra tills dess?


   
Citera

Det låter som att du får psykoser, Du får även panik attacker mitt råd är att du söker vård.


   
SvaraCitera

När sommarlovet börjat har de flesta semester så du lär inte få någon vidare behandling då. Jag tycker att du ska söka nu. Du verkar jättestressad och pressad. Har ni kontaktat BUP eller ska ni göra det sedan?


   
SvaraCitera

RobertHeinlein:
Det låter som att du får psykoser, Du får även panik attacker mitt råd är att du söker vård.

man behöver inte vara inne i en psykos för att se grejer som inte finns


   
SvaraCitera

U0YZMASH:
ja, som Rubriken leder. 
Jag har börjat se vita skepnader i form av ansikten som stirrar på mig i mörker. De säger ingenting, och jag ser dem endast i ögonvrån. 
Jag har även andra problem som ingen förutom två vänner vet, vilket är om inre tankar och mördare, om det hjälper. 
Jag har även mycket stress från skolan och bryter ihop i panik attacker nästan varje dag. 
Men nu undrar jag ifall det är någon som känner igen sig med ansiktena? eller vad det kan bero på. 
Jag börjar bli rädd för mig själv och har sagt till mamma att jag vill gå psykiska undersökningar, vilket vi ska göra när sommarlovet börjat. 
Någon som vet vad man kan göra tills dess?

Låter inte alls kul. Troligtvis någonting som hör ihop med stress och ett allmänt dåligt mående. Akta dig så att det inte förvärras och du får regelrätta panikångestattacker eller psykoser. Gå till ungdomsmottagningen. 


   
SvaraCitera

Alltså det finns ju ansikten överallt.. vi människor har så starka insikter att vi kan urskilja former av någons ansikte vart som helst. Du behöver inte oroa dig, det är inga verkliga människor du ser utan bara skepnader din hjärna skapar för att den måste stimulera sig själv.


   
SvaraCitera

isola:

man behöver inte vara inne i en psykos för att se grejer som inte finns

Som sagt Mash får även panik attacker tycker du inte hon skall söka vård?


   
SvaraCitera

RobertHeinlein:

Som sagt Mash får även panik attacker tycker du inte hon skall söka vård?

det skrev jag inte.


   
SvaraCitera

isola:

det skrev jag inte.

Nej jag såg inte ditt förra inlägg.


   
SvaraCitera

Du kanske inte får bra sömn, eller så har du börjat se läskiga filmer eller tänker mycket på läskiga saker så därför ser du saker som du bara inbillar dig.


   
SvaraCitera

det är inte mörkret där ute som skrämmer mig, det är mörkret här inne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:
Alltså det finns ju ansikten överallt.. vi människor har så starka insikter att vi kan urskilja former av någons ansikte vart som helst. Du behöver inte oroa dig, det är inga verkliga människor du ser utan bara skepnader din hjärna skapar för att den måste stimulera sig själv.

Fast det finns fortfarande ingen anledning och jag kan inte styra det. Det håller mig vaken på natten. 
Jag gick och la mig halv fyra imorse, somnade runt sju på morgonen då det var ljust ute... 


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Fast det finns fortfarande ingen anledning och jag kan inte styra det. Det håller mig vaken på natten. 
Jag gick och la mig halv fyra imorse, somnade runt sju på morgonen då det var ljust ute... 

Om du inte sover så kan du få psykos. Det är farligt att inte drömma och bearbeta varje dag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Om du inte sover så kan du få psykos. Det är farligt att inte drömma och bearbeta varje dag.

ja, men är nu rädd för att sova eller vara i mitt rum.  Lyckades somna runt en bra tid igår (gömde mig under täcket hela natten) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarab00:
Du kanske inte får bra sömn, eller så har du börjat se läskiga filmer eller tänker mycket på läskiga saker så därför ser du saker som du bara inbillar dig.

Jag tänker mycket på läskiga saker i allmänhet, men detta tar allting på högre level och ger mig panik.


   
SvaraCitera