Aviseringar
Rensa alla

Ser ansikten I mörker


Ämnesstartare

NiklasW:

Låter inte alls kul. Troligtvis någonting som hör ihop med stress och ett allmänt dåligt mående. Akta dig så att det inte förvärras och du får regelrätta panikångestattacker eller psykoser. Gå till ungdomsmottagningen. 

Regelrätta? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
När sommarlovet börjat har de flesta semester så du lär inte få någon vidare behandling då. Jag tycker att du ska söka nu. Du verkar jättestressad och pressad. Har ni kontaktat BUP eller ska ni göra det sedan?

Har inte kontaktat någon än och skolan vet inte heller (de borde dock märka där på mitt beteende då jag väldigt lätt freakar ur och går ut ur klassrummet för att lugna ner mig) 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RobertHeinlein:
Det låter som att du får psykoser, Du får även panik attacker mitt råd är att du söker vård.

Vi ska.. Fast vet inte när och hur och var. Vet ingenting. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Uppdatering för idag: Jag börjar bli otroligt glömsk och kommer knappt ihåg något jag gjorde förra veckan eller i helgen. Skulle sammanfatta ett arbete vi precis gått igenom någon minut innan, kom inte ihåg vad de sa och fick tänka i flera minuter.  
Kan helt enkelt säga att mitt minne försämras. 


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

ja, men är nu rädd för att sova eller vara i mitt rum.  Lyckades somna runt en bra tid igår (gömde mig under täcket hela natten) 

Har också gömt mig under täcket mycket men tillslut så kom jag över det och lärde mig sova i mörker utan några problem. Kan du sova i något annat rum ett tag?


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Regelrätta? 

Riktiga.


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Har inte kontaktat någon än och skolan vet inte heller (de borde dock märka där på mitt beteende då jag väldigt lätt freakar ur och går ut ur klassrummet för att lugna ner mig) 

ring BUP i din kommun denna vecka. du kan ringa själv.


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

ja, men är nu rädd för att sova eller vara i mitt rum.  Lyckades somna runt en bra tid igår (gömde mig under täcket hela natten) 

Möblera om, det kan hjälpa när man har svårt att somna. Samt att ditt rum kanske känns mer nytt och inte lika läskigt längre.


   
SvaraCitera

I mörkret kan man se lite vad som helst som hjärnan hittar på för att tolka det den inte kan se ordentligt
Att det är vita ansikten är lite udda, men att se personer i ögonvrån är så kallade flimmerngeists, ett inte helt förklarat men förekommande fenomen


   
SvaraCitera

U0YZMASH:

Jag tänker mycket på läskiga saker i allmänhet, men detta tar allting på högre level och ger mig panik.

Men tänk inte på sånt. Ta på dig en sömn grej som man har över ögonen. Jag brukar göra det när jag tänker på läskiga saker och är rädd. Blir inte lika rädd då därför att man somnar snabbt 🙂


   
SvaraCitera

coolt 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semla:

Har också gömt mig under täcket mycket men tillslut så kom jag över det och lärde mig sova i mörker utan några problem. Kan du sova i något annat rum ett tag?

Nej, nedervåningen är läskig och vardagsrummet är med stora fönster längst hela väggen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Riktiga.

Definiera "riktiga"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

ring BUP i din kommun denna vecka. du kan ringa själv.

känns inte som om jag kan lita på dem dock 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:

Möblera om, det kan hjälpa när man har svårt att somna. Samt att ditt rum kanske känns mer nytt och inte lika läskigt längre.

Kan inte möblera om då mitt rum är litet... 


   
SvaraCitera