Aviseringar
Rensa alla

Ser brus. Hör brus.


Ämnesstartare

Jag har de senaste tvåtre dagarna både sett och hört brus. Jag ser ett lätt brus, ibland är detta mer framträdande. Jag har också börjat fundera över om jag har fått tinnitus eftersom jag även hör brus.

För en månad sedan så fick jag en panikångestattack. Innan jag fick attacken så var jag nojjig över ljus i rummet, såg former i föremål, kände en lätt förföljelsemani då jag rörde mig i huset och kände hur mitt hjärta slungades upp och ner. Då själva panikattacken utbröt så hyperventilerade jag, hade hjärtklappning, andnöd och krypningar. Efter denna panikattack så kände jag mig väldigt dimmig i hjärnan och kunde ibland tro att jag hade sagt konstiga saker vid t.ex. middagsbordet, och fick lov att fråga mina föräldrar om jag hade sagt något konstigt. Jag skakade och hade oerhörda hjärtklappningar dagarna efter. Sedan dess har hjärtklappningarna fortsatt. De kommer främst när jag lägger mig ner, t.ex. innan jag ska somna. Har också börjats svettas markant när jag är ute. T.ex. om jag provar kläder eller blir lite stressad över en situation så kan jag svettas som en flodhäst. Förutom hjärtklappningarna så har jag också haft något jag skulle vilja kalla ett "förstadium" till panikattack. Första gången så satt jag på bussen, hade ett tryck över bröstet, mådde illa över bussrösten, kallsvettades och hörde gnissel väldigt tydligt. Andra gången så fick jag svårare att andas, hjärtat klampade och saker formade sig konstigt i rummet, t.ex. ett stativ såg ut som en häst och en skugga så ut som ett barn. Detta kan låta som hallucinationer men de är inte SÅ tydliga, detta är mer som .. tydliga former.

Häromdagen när jag var hos läkaren så blev jag lite nervös innan som jag brukar bli innan möten och sådant. Jag fick hjärtklappningar och svettades väldigt markant. Bruset fanns också där då. Under tiden jag satt där inne hos honom så kändes det inte som jag satt där. Det var mer som att jag HÖRDE min röst, men jag var inte närvarande. Såg väldigt mycket brus.

Allting är en enda röra men det jag egentligen undrar är om ni tror att bruset hör ihop med att jag börjat fått problem med ångest? Om det är någon som känner igen sig? Reagerar ni likadant med nojjorna och formerna under starkare hjärtklappningar? Känner mig inte riktigt nere på jorden.

Har också problem med tvångstankar men ska börja gå till psykolog för detta snart.


   
Citera
Ämnesstartare

lite för mycket kontaktlim tror jag[wink]


   
SvaraCitera

Jag råkade köra upp en tops i örat och mörda trumhinnan, det lät brus konstant i flera veckor.

Ditt brus är nog psykiskt brus.


   
SvaraCitera

Det låter rätt allvarligt tycker jag. Om du vill att det ska sluta bör du berätta allt detta för en läkare. Allt alltså.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har nog förskräckligt mycket ångest. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur ser man brus?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moment22:

Hur ser man brus?

Som ett lätt myrornaskrig överallt.


   
SvaraCitera

kan med säkerhet säga att du är schizophren och/eller så lider du av depersonalisation. google it.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CUBIC_Cube:

kan med säkerhet säga att du är schizophren och/eller så lider du av depersonalisation. google it.

[shake]

helt sjukt att du skriver så..


   
SvaraCitera

newview:

[shake]

helt sjukt att du skriver så..

ok.


   
SvaraCitera

newview:

helt sjukt att du skriver så..

han kanske har rätt?
Rekommenderar att du pratar med en psykolog eller läkare om dina problem. Låter väldigt allvarligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera