Aviseringar
Rensa alla

Ser dom mig som tråkig?


Ämnesstartare

Jag har alltid haft svårt med att täffa nya människor och så, men jag har blivit bättre på att prata och så med personer jag inte känner. Jag brukar vara glad, snäll och så vidare.

Men när jag pratar med personer i min nya klass bryr de sig inte särskilt mycke och de är bara de "jobbiga" ,som springer runt och ska bråka hela tiden, som de bryr sig med.

Jag vill inte få uppmärksamhet genom att bli som dem, men hur ska man göra. Jag ser inte mig själv som tråkig, men de kanske gör det. : /


   
Citera
Ämnesstartare

Man får helt enkelt visa att man finns.. funkar inte ofta att man är tyst eller liknande, förstår hur du menar, men ofta vår man som sagt visa att man existerar i en ny klass innan man riktigt kan bli sitt lite lugnare och tystare jag, eller så hittar man någon i klassen som är likadan [smile]


   
SvaraCitera

Du verkar vara mognare än dina klasskamrater.. så varför degradera sig från dig till dem? ^^,
Du får iakta hur dem reagerar när du pratar med dem, kolla hur ögonen rör sig, vad dem säger ochsåvidare. Sen analysera det
P.s "Bara för att man håller armarna i kors behöver man inte vara sur" Vissa saker betyder olika för olika personer så man får passa sig för det också :p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antagligen, ja. Antingen är du snäppet mognare, eller så är du allmänt tråkig och ointressant.


   
SvaraCitera

Dom tycker nog att du är tråkig.


   
SvaraCitera

flytta till förorten och börja i en skola som har folk med "invandrar bakgrund" vill inte verka fördomsfull men.....svenskar är bara såååå tröga och tråkiga (inte alla förstås) krävs enormt mycket att få igång dem elle rså får man inte liv i dem alls....man får genom lida dagarna i sällskap med zombier[chocked]

har gått i klass med bara svenskar i ca 3 månader nu och fortfarande vet man knappt vad dem heter i efternamn, så distanserade o tröga är dem.... annat är det i klasser där det är folk som är "icke svenskar" det behöver inte vara stökigt folk, man kommer varandra nära på bara 1 vecka. svenskar är oftast sååå rädda för att ta plats, ta för sig, göra sig hörd, våga släppa loss "utan" att ha fått i sig alkohol[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CarlPhilip:

Du verkar vara mognare än dina klasskamrater.. så varför degradera sig från dig till dem? ^^,

rättelse: tråkigare[smile]

höhö låter som jag!


   
SvaraCitera

Jag har också ett sånt problem bland sånna i min egen ålder i klassen, Det tycker säkert jag är astråkig [tired]

Jag vill inte heller få uppmärksamhet genom att bråka eller allmänt fjanta omkring. Jag försöker alltid också vara glad och trevlig och sånt men då tycker alla att man är värsta tråkig (tror jag) Men hoppas inte det ..


   
SvaraCitera

Jejman:

Man får helt enkelt visa att man finns.. funkar inte ofta att man är tyst eller liknande, förstår hur du menar, men ofta vår man som sagt visa att man existerar i en ny klass innan man riktigt kan bli sitt lite lugnare och tystare jag,

Gör såhär, fast tvärtom (no offense). Lev klyschan "var dig själv" och ge det hela lite tid. Göm dig inte bakom någon mask för det kan bli jobbigt längre fram.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Gör såhär, fast tvärtom (no offense). Lev klyschan "var dig själv" och ge det hela lite tid. Göm dig inte bakom någon mask för det kan bli jobbigt längre fram.

Precis. Var lite intressant och sådant med, lite spontanitet i vardagen skadar inte heller. [smile]


   
SvaraCitera

Hah, jag känner igen mig i det där. Tycker egentligen att jag är så jävla mycket intressantare än alla andra, men ingen verkar hålla med mig om det. Ibland orkar jag dock inte ge mig in i en diskussion så därför kan jag säga rätt förutsägbara och klyschiga saker, och då förstår jag om folk tycker att jag är tråkig. Men det är ju fan inte som att jag menar det jag säger.


   
SvaraCitera

Angel_of_heaven:

svenskar är bara såååå tröga

Haha! Du har så rätt [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, ganska grovt också [confused]


   
SvaraCitera

Jag är precis likadan... Men det jag försöker leva på är humorn, mitt konstanta behov av att få folk att skratta. Korta skämt och kommentarer här och där. Folk märker en och kanske börjar tycka om en eller bara tycka man är dryg. Men det får bära eller brista, och jag har lyckats hyfsat i min nya klass [smile]


   
SvaraCitera