Aviseringar
Rensa alla

Ser du ner på kristna?


Ämnesstartare

believeroflight:

Detta betyder ju inte att alla kristna tror att jorden skapades på 7 jordliga dygn, jorden är några tusen år gammal, big bang och evolutionen skedde aldrig o.s.v.

Precis vad jag menade. [y]


   
SvaraCitera

Jag ser ner på allt religiöst och ovetenskapligt, för att det är oventenskapligt och dumt. Fast det gör inget, för jag tycker om kristna, för att dom väntar med sex tills dom gift och sånnt, det är bra. Då slipper jag känna mig så ensam. [smile]

Fast kristna som bryter mot sina egna regler och syndar, knarkar, super, slåss, har sex innan som gift sig och sånnt ser jag nog ner på lite ibalnd. ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

believeroflight:

Vad jag tror:
Gud var orsaken till Big Bang som skedde för 13-14 miljarder år sedan så som vetenskapen visat.

lästre en liten artikel om just detta att kristna tror på Big Bang o så.. lr iaf evolutionsteorin ^^ riktigt intressant ^^

hittade t.o.m artikeln tack vare min vän google 😉
DaGeN


   
SvaraCitera

Nej, däremot har jag svårt för religiösa människor som försöker tvinga på folk sin religion. Men det gäller ju alla religioner, inte bara kristendomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

lästre en liten artikel om just detta att kristna tror på Big Bang o så.. lr iaf evolutionsteorin ^^ riktigt intressant ^^

Jag gillar själv det som presenteras i dessa videon: http://www.leestrobel.com/channels/Creator.php Se på den sidan under Creation/God in the Universe och klicka sedan på ...more så finns en lång lista med videon.

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Nej, däremot har jag svårt för religiösa människor som försöker tvinga på folk sin religion. Men det gäller ju alla religioner, inte bara kristendomen.

Och detta beror så klart på att religionerna, framförallt kristendomen och islam uppmanar de troende att göra det och man tror på att något kommer efter döden som varar för evigt så det tas på så stort allvar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Bara lite... Konstigare.

Varför är det konstigt att tro på en mening med livet?

Unexpected:

Därför att jag inte tror att man är dum i huvudet bara för att man bekänner sig till en viss tro. Dum för att man blivit lurad, möjligtvis, men inte dum i huvudet.

Ja, jag anser att man är rätt dum om man är kristen och tror på gud och allt det där och om man vägrar umgås med människor som har en annan åsikt eller trycker ner dem jämt och ständigt. "Vad konstig du är som inte tror på gud, klart "han" finns"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag ser dem som ondskapens människor.
Alla borde vara slavar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

Varför är det konstigt att tro på en mening med livet?

Därför att livet är så outgrundligt jävla tråkigt? [zzz]

Nej, men det var inte riktigt så jag menade. Jag tänkte mer på de som tror att det är någon form av entitet som har tänkt ut en plan för allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jep


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

believeroflight:

Bibeln har en mycket hög standard på etik.

Den etik som bibeln, och de flesta kristna, förespråkar är hemsk och har inget i ett modernt samhälle att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nevon:

Jag tänkte mer på de som tror att det är någon form av entitet som har tänkt ut en plan för allt.

ok. inte för jag vet vad entitet betyder men..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

z i n:

Den etik som bibeln, och de flesta kristna, förespråkar är hemsk och har inget i ett modernt samhälle att göra.

Du får gärna ge exempel på hemsk etik. Sedan vad som är rätt och fel finns det delade åsikter om.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

believeroflight:

Du får gärna ge exempel på hemsk etik.

Diskriminering och illa behandling av kvinnor, icke-kristna, icke-heterosexuella, icke-monogama osv. De kristna jag har stött på har generellt sätt haft en bristande respekt för andra människor i större utsträckning än ateister.

Och bibeln predikar ju t.ex att man ska stena olydiga barn, folk som arbetar på söndagar, homosexuella, kvinnor som har en egen sexualitet osv.

Detta i kombination med att kristna/kristendommen helt saknar vetenskaplig grund och i många fall till och med motverkar vetenskapen och ett kritiskt och eget tänkande är de främsta orsakerna till att jag ser ner på kristna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

levautanperfektion:

och om man vägrar umgås med människor som har en annan åsikt eller trycker ner dem jämt och ständigt. "Vad konstig du är som inte tror på gud, klart "han" finns"

Ja, jag med.


   
SvaraCitera

Jag ser ner på dumma människor.


   
SvaraCitera