Aviseringar
Rensa alla

ser jag fet ut?


Ämnesstartare

Behöver ärliga svar ser jag fet ut?forumbilder.se/DEJD8/2014-11-01-20-47-47


   
Citera

Tycker du att du ser fet ut? Isåfall ja - annars nej


   
SvaraCitera

oroa dig ej


   
SvaraCitera

Du ser lite mullig ut. Gym och nyttig mat skulle inte skada.


   
SvaraCitera

Dra ner på chips


   
SvaraCitera

och cola


   
SvaraCitera

lite men det är ingen fara, det är viktigare med hur du mår och vanor och sånt där


   
SvaraCitera

är det bara jag som inte ser ngn bild 🙁


   
SvaraCitera

 jag ser ingen bild men om du ser fet ut så är du fet det har ingenting med kläder lr så o göra


   
SvaraCitera

jag tycker du ser lite fet du ut, men det är okej. 


   
SvaraCitera

Ja, du ser ganska ohälsosamt fet ut. Vet inte om detta är ett kuddtrick eller dylikt. 
Din midja ser bredare ut än både höfter och axlar. Vet ej vad du väger,
Men jag väger drygt 102~~ kg på 189~cm, tränar inte direkt heller, utan sitter mest vid datorn 24/7. Så du kan använda det som referens O.o

Vikt minskning är däremot busenkelt egentligen! Bara skriva ett PM om du vill ha lite tips och råd och någon som stöttar och följer upp 🙂

EDIT: Läste dina tidigare trådar från tidigare i år, där du säger att du är 170 och väger 80kg och försöker äta under 2200 kal. per dag, försök lägga dig på 17-1800 per dag, är du ca 18 år så kommer du fortsätta öka vikt på 2200. 

(Ursäkta tröjan, seriöst, klev precis ut ur ducshen och håller på lagar mat. Chicken Nuggets för de som undrar över matvanor, McDonalds skräp i princip.)

20141102_021051.jpg


   
SvaraCitera

Vad är det för magisk bild alla ser utom jag och angelizan va

Men hursom: banta inte utan ät hälsosamt (alltså undvik skräpmat och ät frukt och grönt till maten) och låt bli läsk. Detta är ju ngt alla bör följa egentligen oavsett vikt pga skräpmat och färdigmat och läsk utgör ingen bra kost.


   
SvaraCitera

2014-11-01-20-47-47.jpgDetta är bilden som ni tydligen inte ser 😮


   
SvaraCitera

Lite mullig är du väl i vart fall.  Glad

isola: är det bara jag som inte ser ngn bild 🙁

Angelize: jag ser ingen bild men om du ser fet ut så är du fet det har ingenting med kläder lr så o göra

isola: Vad är det för magisk bild alla ser utom jag och angelizan va

Här är den riktiga länken: http://forumbilder.se/DEJD8/2014-11-01-20-47-47


   
SvaraCitera

Skräpmat är förövrigt inte så farligt, utan det är mest mängden som blir farlig.
T ex, säg att du äter färdigmat, ät inte 2-3 lådor på en dag. Du äter en låda till middag, sen räcker det.

EN Big Mac Co eller Kebabrulle är ca 1050 kcal, äter du en sådan om dagen kommer du gå ner i vikt nästan oavsett vad din vikt och längd ligger på. En hel pizza är ca 1900 kcal även det bör du gå ner i vikt på om du äter en varenda dag som kille. 

Och då förutsätter man att du ligger i sängen och bokstavligt talat sover dygnet runt. Alltså absolut noll aktivitet eller träning.

Salad och "nyttig" mat är överlag ganska bra att äta eftersom det är kaloriesnålt, du kan äta mycket sallad och få i dig få kalorier men känna dig mättare. Äter du t ex en pizza får du liksom, stå ut med känna lite hunger, ungefär som när det är kallt ute och du ger fan i att frysa.

Så Nyttig vs Onyttig mat, om ditt enda syfte är att gå ner/hålla en stadig vikt, så är lite av en "Äcklig Mat/Slippa känna hunger" vs "God Mat/Ignorera lite hunger"


   
SvaraCitera