Aviseringar
Rensa alla

Ser ni mig spegelvänt


Ämnesstartare

Om ni tar en selfie/bild på er själva med mobilens framkamera, så ni ser er själva på kameran (som en vanlig spegel) är då den bilden vänd åt andra hållet för dem som ser er framifrån? Asså det ni ser i spegeln är omvänt (så att vänster är höger & höger vänster) för dem som tittat på er

får typ hjärnsläpp när jag tänker på det här men visst är det så att ni ser mig annorlunda än jag gör i spegeln?

Läst om att det är därför man tycker att man ser konstigare ut på bild, eftersom att bilden kan vara Spegelvänd. 

Då betyder det alltså att om jag tar en bild som jag tycker ser vanlig ut (såsom jag ser ut när jag ser mig i spegeln, åt "rätt håll") så bör jag vända den åt andra hållet för att ni andra ska tycka att den ser vanlig - såsom ni brukar se mig - ut?

lr har jag fattat det fel?


   
Citera
Ämnesstartare

speglar stör mig så vill inte tänka närmare på det


   
SvaraCitera
reben

om jag tar bild på mig sj är den alltid spegelvänd om d är det du menar fattar knappt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fan tappar bort mig i texten  hhaaha Rodnar

jag ser iaf sjukt djävla äcklig ut när jag tar bild med mobilen riktad mot mej

ser mer ok ut när jag typ tar bild på spegeln som råkar ha min spegelbild på sej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finmatta: visst är det så att ni ser mig annorlunda än jag gör i spegeln?

yessss!!! kom till den insikten en natt faktiskt, därför min frisyr alltid ser så kass ut på bild :S:S:S:S:S medans jag tkr den e sjukt fin i spegel :(:(:(:(:(:( 

ska gå med mössa hela vinternnnnnnnnnnnn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

yessss!!! kom till den insikten en natt faktiskt, därför min frisyr alltid ser så kass ut på bild :S:S:S:S:S medans jag tkr den e sjukt fin i spegel :(:(:(:(:(:( 

ska gå med mössa hela vinternnnnnnnnnnnn

*ångest, ångest*

reben:
om jag tar bild på mig sj är den alltid spegelvänd om d är det du menar fattar knappt

om du tittar dig i spegeln, den bilden... ser folk dig "omvänd" asså det du ser är åt det < hållet är > det hållet för andra

Fasiken: jag ser iaf sjukt djävla äcklig ut när jag tar bild med mobilen riktad mot mej

aa, är det för man är ovan vid det eller är det så? är det Det hållet man tkr man är ful från som andra ser en från?


   
SvaraCitera
Kudhos

mobilens framkamera brukar (om jag minns det här rätt nu) alltid vända bilden. 


   
SvaraCitera

finmatta: Om ni tar en selfie/bild på er själva med mobilens framkamera, så ni ser er själva på kameran (som en vanlig spegel) är då den bilden vänd åt andra hållet för dem som ser er framifrån?

har du en tröja med tryck på kommer detta se spegelvänt ut i en spegel, dvs du får läsa det från höger till vänster ist för att det ska bli rätt, tar du en bild på dig själv så kommer trycket se rättvänt ut på bilden, dvs du läser från vänster till höger.

besvarade detta din fråga?


   
SvaraCitera

reben:
om jag tar bild på mig sj är den alltid spegelvänd om d är det du menar fattar knappt

nä det som är ditt höger är ju ditt höger på bilden också, till skillnad från en spegel där ditt höger blir ditt vänster


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan: besvarade detta din fråga?

aa men frågade en till grej, om jag tar en bild som Jag tycker ser ok ut... Ser den "annorlunda"/spegelvänd ut för den som ser mig framifrån & ofta?

fortfarande lite svårt att ta in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
mobilens framkamera brukar (om jag minns det här rätt nu) alltid vända bilden. 

nej, jag provade nu
min >/höger är >/höger på mobilskärmen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man blir ju helt virrig av den här tråden Gråter


   
SvaraCitera

finmatta:

aa men frågade en till grej, om jag tar en bild som Jag tycker ser ok ut... Ser den "annorlunda"/spegelvänd ut för den som ser mig framifrån & ofta?

fortfarande lite svårt att ta in

vet inte om jag fattar frågan riktigt? om du tar en bild av dig kommer du ju se dig själv på smama sätt som någon som ser dig framifrån gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

vet inte om jag fattar frågan riktigt? om du tar en bild av dig kommer du ju se dig själv på smama sätt som någon som ser dig framifrån gör.

om jag står & tittar mig i en spegel & du står bredvid, ser jag likadan ut i spegeln som när du betraktar mig framifrån?
kommit fram till Nej

alltså så ser du (oftast) mig annorlunda än vad jag ser mig? för jag ser mig sj spegelvänd


   
SvaraCitera

finmatta:

om jag står & tittar mig i en spegel & du står bredvid, ser jag likadan ut i spegeln som när du betraktar mig framifrån?
kommit fram till Nej

alltså så ser du (oftast) mig annorlunda än vad jag ser mig? för jag ser mig sj spegelvänd

jaha du menade så, ja det stämmer. 


   
SvaraCitera