Aviseringar
Rensa alla

Seriemördare?


Ämnesstartare

Jag försöker få tillbaka mitt läsintresse, och tänkte börja läsa böcker som handlar om sådant som jag är intresserad utav.

Seriemördare, eller ja mördare överhuvudtaget är ett stort intresse och jag söker nu böcker liknande ​Encyclopedia of Serial Killers.

Och bra ska ska böckerna vara!
Svenska eller Engelska går bra.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Stephen King har skrivit en bra, glömde bort vad den hette men bra var den iallafall ![ops]


   
SvaraCitera

Stephen king är för läsnördar!


   
SvaraCitera

Kanske ängeln av bali rai eller midvintersblod eller vad den nu heter...


   
SvaraCitera

och fruset offer.


   
SvaraCitera

Major Tom:

Seriemördare, eller ja mördare överhuvudtaget är ett stort intresse och jag söker nu böcker liknande ​Encyclopedia of Serial Killers.

Är det enbart facklitteratur du är intresserad av? Annars är ju American Psycho absolut en bok för dig (om du nu inte redan läst den!?).


   
SvaraCitera

Serial killers, the method and madness of monsters. Jag hade en kompis som hade en bok som handlade om hur man blev psykopat, riktigt detaljerat var det beskrivet också. Kommer dock inte ihåg vad den hette, men den var häftig [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dave Cullen utgav boken "Columbine" för två månader sedan i samband med 10-årsjubileumet av Columbinemassakern i Littleton 1999. Ses av många som den mest fulländade columbineboken. Har inte läst den själv skall tilläggas.

Fanns visst en trailer ute också;


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slashy:

Stephen King har skrivit en bra, glömde bort vad den hette men bra var den iallafall !

Tänker du på Svarta huset kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

The_gunslinger:

Tänker du på Svarta huset kanske?

nepp.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera