Aviseringar
Rensa alla

SERIÖS FRÅGA


Huvudsaken är inte varifrån partnern kommer, utan det viktiga är väll hur h*n är som person?


   
SvaraCitera

Kukkonen:

ljug inte. gillar du en svensk och blatte lika mkt så väljer du svennen pga ni har mer gemensamt då ni kmr från samma land.

Där kan du dock ha en poäng.


   
SvaraCitera

ja, många undviker 'annorlunda' människor, dvs av andra kulturer/etniciteter. tror dock att lika många lockas av dessa just pga annorlunda kultur/bakgrund/whateva

=  ))


   
SvaraCitera

Kukkonen:

ljug inte. gillar du en svensk och blatte lika mkt så väljer du svennen pga ni har mer gemensamt då ni kmr från samma land.

Jag ljuger inte.. Gillar jag en svensk och en utlänning väljer jag den jag börja gilla sist.. Ras, seder,språk och kultur spelar ingen roll. Jag vill ju själv härifrån, jag vill till andra kulturer, språk och seder, hitta ett ställe där jag passar in, ett ställe där jag känner att jag hör hemma. Och det är inte i Sverige, iaf inte just nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:
Om jag var kvinna hade jag haft dessa krav på en parter. Och de här kraven har jag även på kvinnor.

1. Personen får inte ha någon annan etnicitet är svensk.

2. Personen måste tala svenska. Inte någon utländsk brytning får ske heller.

3 Personen får inte vara uppvuxen i någon annan land än Sverige. En etnisk svensk som ex. är uppvuxen i USA, England, eller vad det nu kan vara vill jag inte vara tillsammans med. Därför att då kan personen ta med sig andra seder, och bli socialt påverkad av andra kulturer så att det blir utmärkande.

4. Det finns många hudfärger, och typer av ansikten, men det är jag inte intresserad av. Personen måste ha samma typ av hudfärg som etniska svenskar och samma typ av andra rent utseendemässiga egenskaper.

5. Personen får inte vara religiös.

6. Personen måste följa vanliga, generella svenska traditioner, seder, och dessutom oskrivna kulturella regler. 

Rasism?

Nej. För flera hundra år sedan så fanns det ingen mångkultur i sverige. Och jag ska fortsätta att leva på det viset. De som gillar mångkultur får gärna ha det i samhället och jag har inget emot det, men vem har rätt att säga till mig vilka egenskaper JAG föredrar hos en partner?

Lyssna på mig väldigt noga, jag gillar inte dig och har ingen som helst respekt för dig inte ens som människa och jag vill att du slutar skriva i min tråd. Tack


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Huvudsaken är inte varifrån partnern kommer, utan det viktiga är väll hur h*n är som person?

Tycker du invandrare är kaxiga och aggressiva rent allmän, kommer inte bli sur vad du är säger (så länge det inte är förnedrande) ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
ja, många undviker 'annorlunda' människor, dvs av andra kulturer/etniciteter. tror dock att lika många lockas av dessa just pga annorlunda kultur/bakgrund/whateva

=  ))

tror du har rätt :/ 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Där kan du dock ha en poäng.

Han har poäng


   
SvaraCitera
shelly

Mina föräldrar är invandrare och jag är inte uppväxt med ''svenskar'' utan alla mina vänner har invandrarbakgrund, jag har däremot svårt för både vissa svenskar och blattar. Jag anser många svenskar som ''kalla'' och blattar är mer ''varma'' utav sig. Jag har aldrig varit med en svensk kille. Sen vart min framtida partner kommer ifrån det skiter jag i, det viktigaste är inte hudfärgen, religion eller kultur utan att han älskar mig och respekterar mig för den jag är. 


   
SvaraCitera

Maffiozzo:

Tycker du invandrare är kaxiga och aggressiva rent allmän, kommer inte bli sur vad du är säger (så länge det inte är förnedrande) ?

Visst det det vara kaxigt och högljutt. Men det gäller nog mest bara ungdomarna, och då i grupp. Men det gäller ju även infödda svenskar. Och gällande det aggressiva, njae. Det vet jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shelly:
Mina föräldrar är invandrare och jag är inte uppväxt med ''svenskar'' utan alla mina vänner har invandrarbakgrund, jag har däremot svårt för både vissa svenskar och blattar. Jag anser många svenskar som ''kalla'' och blattar är mer ''varma'' utav sig. Jag har aldrig varit med en svensk kille. Sen vart min framtida partner kommer ifrån det skiter jag i, det viktigaste är inte hudfärgen, religion eller kultur utan att han älskar mig och respekterar mig för den jag är. 

fintfint, håller med dig om kalla och varma


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:

Visst det det vara kaxigt och högljutt. Men det gäller nog mest bara ungdomarna, och då i grupp. Men det gäller ju även infödda svenskar. Och gällande det aggressiva, njae. Det vet jag inte.

ok tack, tror många svenska tjejer målar upp den bilden innan de ens gett en invandrare en chans 


   
SvaraCitera

Maffiozzo:

ok tack, tror många svenska tjejer målar upp den bilden innan de ens gett en invandrare en chans 

Ja, det kan vara något sånt.


   
SvaraCitera

shelly:
Mina föräldrar är invandrare och jag är inte uppväxt med ''svenskar'' utan alla mina vänner har invandrarbakgrund, jag har däremot svårt för både vissa svenskar och blattar. Jag anser många svenskar som ''kalla'' och blattar är mer ''varma'' utav sig. Jag har aldrig varit med en svensk kille. Sen vart min framtida partner kommer ifrån det skiter jag i, det viktigaste är inte hudfärgen, religion eller kultur utan att han älskar mig och respekterar mig för den jag är. 

Vad tycker du om personer som är 50 % svenskar 50 % invandrare då? Torde inte blandras vara det bästa som finns? Då får man det bästa från två världar...

Men jag tror faktiskt att det är negativt. Jag tror anledningen till att jag e oskuld är pga jag är en blandras. I blatte tjejers ögon är jag en svenne men i svenne tjejers ögon är jag en blatte. Känner mig vilse, hör inte hemma nånstans.


   
SvaraCitera

Maffiozzo: Lyssna på mig väldigt noga, jag gillar inte dig och har ingen som helst respekt för dig inte ens som människa och jag vill att du slutar skriva i min tråd. Tack

Du ska lyssna på mig.

För det första så bryr jag mig inte om vad du tycker.

För det andra så äger du inte denna tråd. Denna tråd tillhörde Ungdomar.se i samma ögonblick som du skapade den. Du äger varken tråden eller innehållet.

shelly: Jag anser många svenskar som ''kalla'' och blattar är mer ''varma'' utav sig. 

Intressant.. för att jag känner precis tvärtom. Att invandrare är kalla och oförstående, och svenskar varma och mer förstående.


   
SvaraCitera