Aviseringar
Rensa alla

Seriösa tips om longboard!


Observator:

Har du kikat på www.longboard.eu? De har ett större utbud, och har även recenserat många av brädorna.

hej. är denna bräda något att ha för någon som aldrig åkt longboard förut?

Någon av dom två brädorna ovanför istället kanske? (CS2 (S9S) Makosa Complete + CS1 (S91) Roundhouse Complete)

Eller är brädorna under "carving" inte direkt bra för nybörjare?

Tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonymitet:

hej. är denna bräda något att ha för någon som aldrig åkt longboard förut?

Hm, svårt att säga. Jag går mycket efter recensionerna, och en ser ut så här:
Den är den tyngsta Sector9-bräda som finns också. Med andra ord ett as att släpa på i sta'n. Personligen tycker jag att den är den tråkigast bland Sector9-brädorna.
Slutsats: En bräda för snälla medelbranta backar och om du vill ha en plan yta att stå på.

Anonymitet:

Någon av dom två brädorna ovanför istället kanske? (CS2 (S9S) Makosa Complete + CS1 (S91) Roundhouse Complete)

En kompis har CS1:an, och när jag provade den kunde jag inte hitta något som störde mig. Visserligen var den annorlunda gentemot min CR2:a men det är ju ett faktum, brädor skiljer sig åt. Jämför också recensionen:
"Den är ju byggd för Carving och inte bara glida på stan med. En bra nybörjarbräda. Slutsats: För dig som gillar snabbare svängar men ändå vill kunna carva lite hårdare utan att brädan börjar kännas seg.", med den tidigare.

En ganska viktig sak att tänka på när det gäller köp av longboard är dock vikten. CS1:an har en maxvikt på 100 kg, vilket gör att du borde väga minst 90 kg för att den inte ska bli för stel.

Och nej, det finns bra nybörjarbrädor under carving. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hej har hittat två olika longboards men jag vet inet vilken jag sak ta,, en är med kanadalönn och den anndra är men bamboo! vilket är bäst?
hjälp!!:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pontuss:

hej har hittat två olika longboards men jag vet inet vilken jag sak ta,, en är med kanadalönn och den anndra är men bamboo! vilket är bäst?
hjälp!!:S

"Longboard.eu vill informera om att bambu kan vara känsligt för skillnader i temperatur och fuktighet och har vid några tillfällen fått sprickor. Det är ingen fara om sprickan inte är djup."

Vet inte hur stor betydelse det har, men hade tagit lönn.


   
SvaraCitera

Observator:

vilket gör att du borde väga minst 90 kg för att den inte ska bli för stel.

ah då blir det nån annan..väger 70kg.
brädan jag länkade till har fått sådär rating tydligen, den andra är slut. jaja!

förresten..vad innebär/gör
Bearings, Risers, Bolts ?

tack!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anonymitet:

Bearings

Kullager, gör så att brädan rullar lättare.

Anonymitet:

Risers

Risers är plattor som sitter mellan truckarna och brädan. De har lite olika funktioner, bland annat har de en dämpande effekt och köper man vinklade riserpads kommer brädan att svänga lättare.

Anonymitet:

Bolts

Skruv och mutter, t ex kingpin:en som gör att du kan reglera hur mycket din bräda ska svänga.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera