Aviseringar
Rensa alla

Seriositetstävling


Ämnesstartare

Jag tänkte utmana mig själv och vara seriös (skriva seriöst) på UM hela den här veckan, från och med nu.
Det känns redan lite obekvämt och min avatar passar inte riktigt ihop med mina inlägg. Jag vet inte..

oatsreuvaue:

Jag ska vara med

Tänkte utmana Oatsreuvaue och se vem av oss som klarar detta bäst.

Wish me good luck! Jag känner mig stel och tråkig.. [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Wish me good luck!

Good luck! Blir lite svårt när UM är så oseriöst men du kan försöka vara med i de mer seriösa trådarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Good luck! Blir lite svårt när UM är så oseriöst men du kan försöka vara med i de mer seriösa trådarna.

Tack så mycket. Jo, det blir en utmaning men jag får försöka mitt bästa. Nivån på seriositeten behöver inte vara i nivå med.. äsch, kommer inte på någonting att jämföra med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Tack så mycket. Jo, det blir en utmaning men jag får försöka mitt bästa. Nivån på seriositeten behöver inte vara i nivå med.. äsch, kommer inte på någonting att jämföra med.

Vi får hjälpa varandra. Jag behöver vara lite mindre fjantig ibland. [wink]

Man kan jämföra med såna där politiska debatter, kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Vi får hjälpa varandra. Jag behöver vara lite mindre fjantig ibland.

Ja, du kan vara med i utmaningen.

- Razorblade -:

Man kan jämföra med såna där politiska debatter, kanske.

Fast där kan jag inte hålla med då jag finner politiska debatter väldigt skrikiga och endast till för att se vem som kan överrösta vem. Bara för att någon talar högt eller är mer envis med att få fram sina åsikter betyder det nödvändigtvis inte att de har rätt. Oftast är det bara byggt på härskartekniker. Den nivån är nog lägre än nivån i klotter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Ja, du kan vara med i utmaningen.

Tack. [smile] Ska vi tävla?[crazy] Den mest seriösa Umaren vecka 47. Fan, redan där tappade jag min seriositet. [mad]

Hjärtlös:

Fast där kan jag inte hålla med då jag finner politiska debatter väldigt skrikiga och endast till för att se vem som kan överrösta vem. Bara för att någon talar högt eller är mer envis med att få fram sina åsikter betyder det nödvändigtvis inte att de har rätt. Oftast är det bara byggt på härskartekniker. Den nivån är nog lägre än nivån i klotter.

Mjo, vad sägs om vetenskapliga debatter mellan forskare? De är mer rationella och respektfulla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Tack. Ska vi tävla? Den mest seriösa Umaren vecka 47. Fan, redan där tappade jag min seriositet.

Ja, vi tävlar. Det ger mer motivation. Frågan är om vi ska lägga in ett pris för ännu mer motivation..

- Razorblade -:

Mjo, vad sägs om vetenskapliga debatter mellan forskare? De är mer rationella och respektfulla.

Det är sant, vi får ta den jämförelsen då jag inte kan komma på något mer seriöst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

seriöst

Jag har märkt att man blir mer motiverad att vara seriös om man skapar trådar om saker som man verkligen vill veta mer om och få svar på. Du kan fundera på vad som du vill diskutera om och starta en tråd om det. Det blir då lättare att vara seriös. Kan det vara något?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Jag har märkt att man blir mer motiverad att vara seriös om man skapar trådar om saker som man verkligen vill veta mer om och få svar på. Du kan fundera på vad som du vill diskutera om och starta en tråd om det. Det blir då lättare att vara seriös. Kan det vara något?

Ja, det är lättare att vara seriös när man skriver om något som är intressant. Just nu vet jag ingenting speciellt jag vill diskutera men kanske någonting inom filosofi.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

men kanske någonting inom filosofi.

Synd att Birger avreggat [sad], han var en mästare på filosofi. Det finns några till här som är bra på det, du kan starta en tråd så får vi se hur det går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:

Synd att Birger avreggat , han var en mästare på filosofi

Det är synd, han var bra.

- Razorblade -:

Det finns några till här som är bra på det, du kan starta en tråd så får vi se hur det går.

Ja, jag vet. Dan och WBC tror jag, Isteche också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

D e inte bra att vara serri. Skärp dig påg!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

manul:

D e inte bra att vara serri. Skärp dig påg!

Tänk om jag vinner då? Det måste väl vara något bra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Börjar få lite idéer om trådar. Frågeställningar om sinnen t.ex smaker, det är intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vad fan har jag gått med på egentligen. Det här är så fel, hur kan man vara seriös på UM. Det blir ju inte kul att göra inlägg nu.


   
SvaraCitera