Aviseringar
Rensa alla

Seriositetstävling


Ämnesstartare

Bra initiativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Bra initiativ.

Havre anropar Omtöcknad: Jag håller ej med. Nu avslutar jag detta inlägg. Över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Bra initiativ.

Tack, det lär behövas mycket uppmuntran och inspiration för att jag ska orka fortsätta med detta. Känner redan hur jag börjar skriva på det här sättet automatiskt. Någonting som skrämmer mig en aning..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Havre.

Din fuskare, jag såg dig. Det är inte ok. Nu orkar jag inte det här mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Havre anropar Omtöcknad: Jag håller ej med. Nu avslutar jag detta inlägg. Över.

Hjärtlös:

Tack, det lär behövas mycket uppmuntran och inspiration för att jag ska orka fortsätta med detta. Känner redan hur jag börjar skriva på det här sättet automatiskt. Någonting som skrämmer mig en aning..

Upplever damerna att språket blir en aning högtravande men ändå själlöst i och med detta projekt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Upplever damerna att språket blir en aning högtravande men ändå själlöst i och med detta projekt?

Ja! Vill bara stänga ner fönstret. Ska göra det nu. Hej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det räcker med att jag är hjärtlös, behöver inte bli själlös. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Upplever damerna att språket blir en aning högtravande men ändå själlöst i och med detta projekt?

Allt är svårt i början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Allt är svårt i början.

Beskriv det roligaste du har varit med om i seriösa ordalag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Beskriv det roligaste du har varit med om i seriösa ordalag.

Det finns inget svar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Det finns inget svar.

Vad var dom bakomliggande faktorerna till den franska revolutionen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

Tänkte utmana Oatsreuvaue och se vem av oss som klarar detta bäst.

Tror du kommer att vinna detta lätt för att: Ost har lättare för att vara humoristisk, och känns således också som någon som har svårt för att vara konstant seriös.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Vad var dom bakomliggande faktorerna till den franska revolutionen?

Att behöva tänka så här sent, hrmpf.

Alla de krig som Frankrike verkat i under senare delen av 1700-talet, hade tagit hårt på ekonomin. Kungen höjde därför skatterna, samt bytte mark och makt mot pengar med adeln.

Det fungerade inte särskilt bra eftersom underklassen redan var hårt pressad och adeln utnyttjade sin stärkta ställning till att ytterligare förtrycka underklassen med avgifter på sådant som innan sätts på som självklara rättigheter.
I och med att tredje ståndet exploaterades kunde de inte köpa lika mycket vilket satte ännu mer tjära i det ekonomiska hjulet.

Kungen var av den löjliga och mindre kompetenta sorten så han sket väl i rodret och lät skutan flänga på tidens böljor och hans makt i förhållande till adlens och kyrkans blev allt mer försvagad.

Missväxt under flera år hjälpte inte på läget.

Bland bönderna och framförallt borgarna pyrde idéer om rättvisa och en ny tid. Voltaire och Rousseau var tonsättande och uppmuntrade till revolt.
Längtan efter 'frihet, jämlikhet och broderskap' var stor.
Det var en bomb som bara väntade på att tändas.

Saknar historie lektioner. </3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Tror du kommer att vinna detta lätt för att: Ost har lättare för att vara humoristisk, och känns således också som någon som har svårt för att vara konstant seriös.

Hm. Du ska få se!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

så han sket väl i rodret

Detta ser jag som ett lätt oseriöst uttryck men i övrigt bra.


   
SvaraCitera