Aviseringar
Rensa alla

Server och dator?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag bara har en dator, om man inte räknar med min bärbara skit läne dator.

Men jag skulle vilja använda halva datorn som server men samtidigt använda windows xp, går det?


   
Citera

Tanka xampp, det är lättkonfigurerat och har apache mysql phpmyadmin och lite till.

kör min sida med det

http://www.apachefriends.org/en/xampp.html

om du nu menar en webserver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klorofyl:

om du nu menar en webserver.

ja local server ha jag [y]


   
SvaraCitera

Vmware `?


   
SvaraCitera

Vad för server? Eller vill du bara experimentera med något annat operativsystem, typ GNU/Linux?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

Men jag skulle vilja använda halva datorn som server men samtidigt använda windows xp, går det?

Beror såklart på vad det är du vill ha för server, men rent generellt ska det gå.

Antingen installerar du servermjukvara direkt på burken, eller så installerar du det i en virtuell maskin i ett vettigt operativsystem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Datapata:

Beror såklart på vad det är du vill ha för server, men rent generellt ska det gå.

helt vanlig webserver som ska hosta webbsidor [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alter ego:

Vad för server? Eller vill du bara experimentera med något annat operativsystem, typ GNU/Linux?

webserver


   
SvaraCitera

jaag_91_:

webserver

Wamp är lätt och fungerar för mina syften.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Wamp är lätt och fungerar för mina syften.

Då kan man alltså kolla på hemsidorna från vilken dator som helst genom att ange ip i adress-fältet?


   
SvaraCitera

jaag_91_:

Då kan man alltså kolla på hemsidorna från vilken dator som helst genom att ange ip i adress-fältet?

Stämmer bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Stämmer bra.

låter najs [y] ska testa direkt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

Stämmer bra.

[no-no]funkar inte [sad] står nått om intern error å att nån jävla tjänst inte har startat [cry]


   
SvaraCitera

jaag_91_:

[no-no]funkar inte [sad] står nått om intern error å att nån jävla tjänst inte har startat [cry]

vänsterklicka starta tjänst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Thundercracker:

högerklicka starta tjänst.

ja klickar på starta alla tjänster men det går iaf inte [sad]


   
SvaraCitera