Aviseringar
Rensa alla

Servera... hur?


Ämnesstartare

Hej mina vänner!

Det är som så att jag fått ett sommarjobb lite hastigt och lustigt. Fick erbjudandet igår, fick veta arbetsuppgifterna idag och ska jobba 09:30-21:00 imorgon. Har jobbat åt dessa förut och trodde att jag skulle ha samma uppgifter igen men så var det icke. Jag ska nämligen servera, för första gången i mitt liv. UTAN att någon visat mig hur jag ska göra. Det finns inte heller tid att lära mig imorgon. Sååååå... någon som har lite tips och tricks?


   
Citera
Ämnesstartare

har för mig att Budolicious jobbat med detta innan.

Budolicious:

I'm the man fuck yeah


   
SvaraCitera
höna

faten till höger om människorna

lära dig dendär snygga skruven på vinflaskan

eller vad ska du servera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

eller vad ska du servera?

Inte en blekaste aning 🙂


   
SvaraCitera
höna

Tula:

Inte en blekaste aning 🙂

haha ok


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

höna:

haha ok

Svårt att ge tips då kanske. Men ge mig allt ni har 🙂


   
SvaraCitera
höna

Tula:

Svårt att ge tips då kanske. Men ge mig allt ni har 🙂

om du även ska ta undan saker, tallrikar osv, så inte å skrapa så gästerna ser, ser äckligt ut, och typ... ta inte bort saker om du inte e säker på att de ätit färdigt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

har för mig att Budolicious jobbat med detta innan.

Jag säger som såhär:

Det är i princip ingen gäst som vet hur det "ska" serveras nu för tiden ändå, så gör bara som du vill, utan att spilla, så är det lugnt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Budolicious:

Det är i princip ingen gäst som vet hur det "ska" serveras nu för tiden ändå, så gör bara som du vill, utan att spilla, så är det lugnt.

Guuuuuuud så skönt att höra! Nu kan jag i alla fall sova gott i natt. Tack! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mitt tips - var trevlig, le och spill inte. Då kommer det gå kanon


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tula:

Guuuuuuud så skönt att höra! Nu kan jag i alla fall sova gott i natt. Tack!

Ingen fara : >
Och som den goda Finger skriver, bara du ler och är allmänt trevlig så kommer ingen (förutom nån enstaka surläpp, som skulle vara det oavsett hur du gör) vara annat än snäll tillbaka.
Berätta hur det gick sen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och ta inte åt dig när surläpparna kommer, skaka av dig det direkt för de är oftast inte sura direkt på dig egentligen, det råkade bara gå ut över dig. Fortsätt bara vara glad och visa förståelse för deras "problem" [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Fortsätt bara vara glad och visa förståelse för deras "problem"

va, vad du snackar!
servicemind (uttalas ah, på norrländska) har sin plats, men äckliga mänskor som förolämpar servitriser..[no-no]

till tula; varför har du valt ett så kvinnostereotypiskt yrke[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

va, vad du snackar!
servicemind (uttalas ah, på norrländska) har sin plats, men äckliga mänskor som förolämpar servitriser..

du blir av med otrevliga gäster fortare om du fortsätter vara trevlig.
MEN jag kan erkänna att jag ett flertal gånger under mina år inom service snäst tillbaka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

MEN jag kan erkänna att jag ett flertal gånger under mina år inom service snäst tillbaka.

naw, bra[blush] de borde vetat bättre


   
SvaraCitera