Aviseringar
Rensa alla

sex dagen efter min mens tog slut


Ämnesstartare

hej!, jag hade (som titeln avslöjar) sex dagen efter min mens tog slut. dessutom så tog mina p-piller slut 4 dagar innan jag skulle ha mens. men jag började ta dem igen samma dag som jag hade sex, bör jag vara orolig? för jag har liksom gått runt och mått illa (mest på kvällar) de senaste dagarna. men jag dricker ju samtidigt inte ordentligt så det kan bero på det. men som sagt, bör jag vara orolig? (jag hade sexet för 2-3 veckor sedan)

(hoppas nu ursäktar de klöddiga språket men jag e ganska orolig :s)
tacksam för svar! // orolig 17 åring :s


   
Citera
Ämnesstartare

Du får inte några symptom efter 2-3 veckor men det är klart att det alltid finns en risk att bli gravid när man slarvar med sina piller. Tror däremot inte att risen är så stor för dig.

Det du får göra är att vänta och se om du får din mens. Får du inte den kan det bero på både slarvandet med piller men också graviditet så då är det bra att ta ett test för säkerhetens skull. På ungdomsmottagningen är det helt gratis att göra gravtest och där kan du dessutom passa på att göra ett klamydiatest eftersom du haft oskyddat sex.  Kan även vara bra att diskutera med en barnmorska ifall p-piller är något för dig om det är så att du brukar slarva med dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Du får inte några symptom efter 2-3 veckor men det är klart att det alltid finns en risk att bli gravid när man slarvar med sina piller. Tror däremot inte att risen är så stor för dig.

Det du får göra är att vänta och se om du får din mens. Får du inte den kan det bero på både slarvandet med piller men också graviditet så då är det bra att ta ett test för säkerhetens skull. På ungdomsmottagningen är det helt gratis att göra gravtest och där kan du dessutom passa på att göra ett klamydiatest eftersom du haft oskyddat sex.  Kan även vara bra att diskutera med en barnmorska ifall p-piller är något för dig om det är så att du brukar slarva med dem.

okej, tack så jätte, jätte mycket för ditt svar! de ska jag göra! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds:

okej, tack så jätte, jätte mycket för ditt svar! de ska jag göra! 🙂

Nemas. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Nemas. Lycka till!

tack och åter igen tack! 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

undergrounds:

tack och åter igen tack! 😀

Juste! En annan grej som kan vara bra att veta, du ska helst vänta med att ta gravtest till en vecka efter att din mens uteblivit (om den nu mot förmodan uteblir). Annars kan det vara felaktigt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Juste! En annan grej som kan vara bra att veta, du ska helst vänta med att ta gravtest till en vecka efter att din mens uteblivit (om den nu mot förmodan uteblir). Annars kan det vara felaktigt. 

okej, tack så mycket åter igen! 🙂


   
SvaraCitera