Aviseringar
Rensa alla

Sex eller relation?


Ämnesstartare

Ja det är min fråga. Alltså om du fick chansen att välja mellan att ha sex med olika personer eller vara i en relation med en person, vad skulle du välja? Jag vet att det är väldigt individuellt men kan ni se fördelar eller nackdelar med båda situationerna? Och för att göra det mer komplicerat för dig kan du utgå ifrån att du nyligen har brutit upp med din senaste partner som är den enda du har haft sex med.


   
Citera

Brukar inte vilja ha sex med personer jag inte är i en relation med så därför väljer jag relation. 


   
SvaraCitera

Relation, det är så mycket mer än bara sex.


   
SvaraCitera

Relation. Känns lite mer givande.


   
SvaraCitera
mynona

det är ju två olika saker, hur kan man välja mellan en kruka och en gardin


   
SvaraCitera
time
 time

Det där är så himla olika från person till person. Några får mer ut av att ha sex och inte ingå i en relation och andra får mer ut av sex i en relation. Tycker frågeställningen är lite tudelad, en relation behöver inte varken exkludera eller inkludera sex.


   
SvaraCitera

slingra er inte. det är en enkel fråga.


   
SvaraCitera
reben

konstig fråga


   
SvaraCitera
reben

ok om jag nyligen brutit upp med en partner hade jag nog knullat järnet med så många som möjligt ^__^


   
SvaraCitera

För alltid eller bara just nu och får jag välja person(er)?

Just nu skulle jag nog helst inte ha ett förhållande utan bara ha sex med folk jag gillar, men snackar vi i framtiden skulle jag hellre ha ett monogamt förhållande med någon jag verkligen älskar när jag känner mig redo för det.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Har hellre en intellektuellt stimulerande relation med inslag av hednisk kärleksyttring än "bara" sexpartners.


   
SvaraCitera

kan inte tänka så


   
SvaraCitera

Väljer med en. Om kärlek ingår. Rodnar


   
SvaraCitera
Kudhos

relation.


   
SvaraCitera

Vet inte. För tillfället väljer jag nog sex med flera då jag inte tycker att ett förhållande passar in i mitt liv just nu. Men jag längtar absolut efter att få vara tillsammans med någon i framtiden, ibland längtar jag ganska mycket, ibland inte alls. Så det där går väl i vågor. 

Men tror nog att känslor gör att ett förhållande allra oftast känns rimligast.. så om man blir kär finns det nog inte så mycket tvekan. 


   
SvaraCitera