Aviseringar
Rensa alla

sex


Ämnesstartare

Hej!

Har under drygt 9 månader dragits med vestibulit och kronisk svamp vilket har pajat mina slemhinnor totalt. Detta har gjort att det i princip är omöjligt att ha sex. Den senaste månaden har det blivit lite bättre utav olika orsaker, men jag har ännu inte vågat ha sex. Anledningen är den att jag inte blir våt över huvud taget och är rädd att det ska kännas obehagligt då. Jag känner mig jättekåt men det händer absolut inget där nere. Såhär var det inte alls innan. Vet inte vad orsaken är, för jag tänder på min pojkvän. Har verkligen ångest över detta. Känner mig så himla dålig hela tiden, när jag inte kan ge min pojkvän det han vill ha. Har också för ungefär 6 månader sen slutat med ppiller vilket gör att vi måste använda kondom vilket min pojkvän sagt att han AVSKYR. Detta gör det också jobbigt för mig eftersom att det känns som att det är jag som förstört allt. Vill ju att han ska kunna njuta liksom.. vet verkligen inte vad jag ska göra. Min pojkvän är dock jätte stöttande och underbar men JAG vet ju innerst inne vad han egentligen känner och jag vet att han tycker att det är drygt och jobbigt att inte kunna ha sex och njuta till 100% (men han visar inte det), detta gör att jag har en jättestor press inom mig ständigt. vet inte hur jag ska göra, ska jag prata med någon? ska jag börja med ppiller igen och hoppas att allt inte kommer tillbaka? varför blir jag inte våt? allt är så oklart


   
Citera
mynona

Du kanske blir alltför nervös och uppstressad över nödvändigheten att bli våt att det inte sker. Använd glidmedel, så kan du slappna av fram till att du blir våt på riktigt


   
SvaraCitera

Glidmedel? 


   
SvaraCitera

säker att inte han har ngn slags svamp som smittar dig?


   
SvaraCitera

En flickvän till mig hade ett liknande problem. Hon var hos gynekologen vid flera tillfällen utan resultat. Det tog ett år innan de kom på vad de var. Hennes slemhinnor fick inte tillräckligt med östrogen. Sedan dess får hon små kapslar som hon för in i musen en gång i veckan eller varannan vecka. Tidigare fick hon väldigt ont när vi hade sex. Nu är det okej igen... Hennes problem var helt enkelt obalans i östrogenhalterna. Kanske är det något som skulle kunna hjälpa dig med.

Oroa dig inte för att du inte blir våt. Det är helt naturligt nu när du haft svamp, inte känt dig sexig och har en massa press på dig. Det är svårt det där med pojkvänner ibland. Visst vill vi ha sex, samtidigt vill vi att ni ska må bra... Om det inte blir bättre me den här killen så skulle jag ändå rekommendera att ni gör slut, åtminstone en tid för att du ska få lugn och ro. Det är först då du kan börja slappna av och du ska se att du kommer bli våt igen. Antingen går du tillbaka till din pojkvän då, eller så väljer du ut någon annan kille på "marknaden" som du får en ny start med. Oavsett får du lite tid på dig och du kommer må bra av det... Lycka till!


   
SvaraCitera
Yaren

Jaha det fanns en till tråd? Rekommenderar dig att inte börjar med p-piller. Det rubbar hormonella balanse (och man får lättare svampinfektioner) jag skulle aldrig ta det med de besvär som jag har! Så börja inte med det igen förrän det löst sig. 


   
SvaraCitera

Börja inte med p-piller igen. Låter dumt. Hitta något annat preventivmedel istället, fungerar inte hormoner, kolla in detta:  http://www.naturafemme.se/preventivmedel/pearly-p-dator-583064 dyrt men en investering för livet.

Kan tänka mig att du har svårt att bli våt för att du känner för mycket press. Fortsätt försöka så borde det släppa av sig själv när pressen försvinner. Ni kanske inte behöver ha fokus på just det, gör annat, mys tillsammans och se om det släpper.


   
SvaraCitera