Aviseringar
Rensa alla

Sex för pengar?


Ämnesstartare

Hade du kunnat ha sex med en person, utan att hysa den kärlek, för att kunna gå därifrån med pengar på fickan?


   
Citera

kanske. om personen var snygg och jag var i stort behov av pengar.


   
SvaraCitera
Åtta

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade ni kunnat sätta det i system att göra det mer än en eller två gånger? och med varierande person?


   
SvaraCitera
Åtta

LoInTheSky:

hade ni kunnat sätta det i system att göra det mer än en eller två gånger? och med varierande person?

Vet inte riktigt. Svårt att säga. Troligtvis skulle jag nog inte vilja det. Men jag ser inget fel med själva principen. Det är nog mest att jag inte skulle vilja förstöra mitt sexliv genom att börja se det som arbete.


   
SvaraCitera

Ja. Men inte med någon som på något vis är motbjudande. Tyvärr har man i prostitutionsyrket inte världens möjligheter att enbart ha sex med såna man skulle kunna ha sex med i vilket fall.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

Tveklöst.


   
SvaraCitera
mynona

LoInTheSky:

Hade du kunnat ha sex med en person, utan att hysa den kärlek, för att kunna gå därifrån med pengar på fickan?

"Utan att hysa kärlek?" Man kan ha sex utan kärlek utan att för den skull vara prostituerad. Men som prostituerad har man sex med en person man inte skulle ha haft sex med om man inte fått betalt. Och även om man nu väljer en person man tycker är snygg, så handlar det hela ändå om att tillfredsställa kunden, inte sig själv, något kunden vet.
Att ha sex med någon man inte vill ha och att ha sex utan att bli tillfredsställd kan aldrig vara bra för sexlusten, och gör man det ofta torde det skada den egna sexlusten och sexualiteten. Alltså drar jag slutsatsen att det inte är någon vidare bra idé för en eget sexliv att sälja sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Ser inga större problem med detta om inte personen är fullkomligt motbjudande och ersättningen rimlig.


   
SvaraCitera

framtidstron är död:

Ja. Men inte med någon som på något vis är motbjudande. Tyvärr har man i prostitutionsyrket inte världens möjligheter att enbart ha sex med såna man skulle kunna ha sex med i vilket fall.

Detta. Dock skulle jag kunna ha sex med någon som var lite motbjudande, om stora mängder pengar var inblandade.


   
SvaraCitera

Absolut, ska nog göra det någon gång också bara som ett ställningstagande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

framtidstron är död:

Ja. Men inte med någon som på något vis är motbjudande. Tyvärr har man i prostitutionsyrket inte världens möjligheter att enbart ha sex med såna man skulle kunna ha sex med i vilket fall.

Men för att få pengar för sex, behöver ju inte enbart innebära att man ser det som ett yrke? Eller är det lika mycket prostitution att t.ex. genom ett random comunity få en person att ses och betala dig emellanåt, som att alltid leva på detta och tillexempel vara medlem i en förmedlingssajt för att sälja sex? eller vara anställd på någon form att prostitutions-svart-klubb?


   
SvaraCitera

LoInTheSky:

Eller är det lika mycket prostitution att t.ex. genom ett random comunity få en person att ses och betala dig emellanåt, som att alltid leva på detta och tillexempel vara medlem i en förmedlingssajt för att sälja sex?

Det är "lika mycket prostitution" i betydelsen att båda är prostitution, om än den ena är mer frekvent. Sen är det ju givetvis skillnad mellan att vara beroende av prostitution för att leva ett värdigt liv, och att prostituera sig för att få lite extra pengar; i det ena fallet handlar det ändå om någon slags frivillighet, om man nu tror på en fri vilja.


   
SvaraCitera

KingGurka:

Dock skulle jag kunna ha sex med någon som var lite motbjudande, om stora mängder pengar var inblandade.

Sant!

LoInTheSky:

Men för att få pengar för sex, behöver ju inte enbart innebära att man ser det som ett yrke?

Nej, självklart inte. Men i allmänhet handlar ju inte prostitution om att ha sex med folk man ändå kunnat sexa och få pengar för det. Jag ser inget problem själv i att någon betalar för "mina tjänster" (fast jag är ju självklart mot att folk ska tvingas prostituera sig av ena eller andra anledningen) så det är inte där invändningen finns. Det som gör att jag inte skulle prostituera mig så lätt är att det är farligt och man tvingar sig att ha sex med folk oavsett upphetsning. Och att ha sex utan minsta upphetsning måste vara plågsamt! Jag vill inte förstöra min relation till sex på sådant vis.

EDIT: Alltså är horor en yrkesgrupp. De säljer sina tjänster för att de behöver pengar.

LoInTheSky:

Eller är det lika mycket prostitution att t.ex. genom ett random comunity få en person att ses och betala dig emellanåt, som att alltid leva på detta och tillexempel vara medlem i en förmedlingssajt för att sälja sex?

Det är lika mycket prostitution, men inte lika mycket av ett yrke. Beror väl på hur mycket pengar man tjänar och om det går att leva på, om man ser sig själv som yrkesarbetande hora eller ej. Men man är ju lika mycket hora, så klart.


   
SvaraCitera

Ja, om jag nu skulle ha den möjligheten.


   
SvaraCitera