Aviseringar
Rensa alla

Sex före äktenskapet


Ämnesstartare

Motivera era svar? Är sex före äktenskapet etiskt okej? Är det fel att ha sex med fler personer än den man är gift med? (Innan man gifte sig alltså)

Jag är faktiskt nyfiken på hur ni andra tänker, ni som brukar hänga i just det här forumet. Men jag säger redan nu att jag vill gärna läsa era motivationer till varför det är eller varför det inte är okej, men JAG kommer antagligen inte fortsätta långdragna religiösa diskussioner. Men som sagt, läser gärna.


   
Citera

sweetheart from hell:

Nej. (Du röstade på detta alternativ)

[shake][shake]


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Jag bryr mig inte (Du röstade på detta alternativ)

om man ska tänka moraliskt så är det väl nej, med tanke på att vi människor ska "skyla oss, akta oss, ej sticka ut, blabla" men idag ser det rätt annorlunda ut och därav är det även rätt givet att människor tycker att det är mer okej och vanligare att ha det.

personligen skulle jag göra det som känns rätt.


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

tycker det är självklart bara. har inte heller några planer på att gifta mej och jag vill inte dö oskuld lix [zzz]


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

[shake]


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

Mer än okej.

Jag skulle rentav säga att det är att föredra.

Som jag och en kompis sa på en engelsklektion:

Have sex before you marry, or else your sexlife might suck, and then your marriage might suck too.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja va fan,

Nachac:

Have sex before you marry, or else your sexlife might suck and then your marriage might do the same.

Ja, ingen gillar att knulla oskulder. Samt att knäcka hela bröllopsnatten med uselt sex... [mad]


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

Absolut. Inget sex före äktenskapet känns dels löjligt för att man då sätter sex på pedistal. Sen så är jag inte ens positiv till giftemål för egen del.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)

Nachac:

Have sex before you marry, or else your sexlife might suck, and then your marriage might suck too.

Jag tror att vi tänker rätt lika, typ :p Och det här med att sex är något speciellt som bara bör delas med en person är bullshit tycker jag.


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Jag tror att vi tänker rätt lika, typ :p Och det här med att sex är något speciellt som bara bör delas med en person är bullshit tycker jag.

[y]

Och om det finns en gud tror jag han ger blanka fan i hur många, när och av vilken anledning man har sex. Är man allsmäktig tror jag man intresserar sig för annat.


   
SvaraCitera
Hando

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Ja, självklart! (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Jag bryr mig inte (Du röstade på detta alternativ)

du får välja


   
SvaraCitera

sweetheart from hell:

Jag bryr mig inte (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera