Aviseringar
Rensa alla

Sex första gången, hjälp mig!


Ämnesstartare

Hej.

Jag har inte varit online här på ett jävla bra tag, och nu behöver jag hjälp.

Nu är det så att jag har pratat med en kille i lite över en månad, vi gillar varandra och så. Så nu har han frågat mig om han får ta min oskuld, självklart sa jag att det var helt okej att han fick det.

Min fråga är nu... Eftersom det är min allra första gång så kommer jag naturligtvis vara otroligt nervös och det har jag berättat för honom. Han sa att han skulle hjälpa mig igenom det, att han skulle vara försiktig och såna saker. Att han inte skulle göra saker som jag inte vill göra. Han sa även att vi skulle ha förspel tills jag känner mig redo för att gå vidare med honom, vilket jag troligtvis kommer att bli.

Frågorna:

- Hur kan jag förbereda mig inför sexet? På vilka sätt kan jag dämpa min nervositet så det inte är så extremt?
- Hur ska jag kunna slappna av? Jag är känd för att inte kunna slappna av ordentligt, blir alltid exalterad (om det nu är rätt ord att använda). Jag typ spänner mig hela tiden.
- Vad ska jag tänka på innan jag har sex? Typ, kondomer är ju en självklarhet. Men är det något annat jag kan tänka på så att det liksom blir lättare för mig att slappna av?

Och den sista och största frågan...

Hur känns det att ha sex? Vad kan jag förvänta mig? Och gör det ont första gången?

Jag ska snart fylla 18 och jag känner mig redo att ha sex uppe i huvudet, men jag vet inte om jag är redo kroppsligt. Men eftersom jag väntat så länge på att ha sex så kanske jag är redo kroppsligt, eller vad säger ni?

Jag vill inte ha kommentarer som "Det är bara att köra på", för det är inte så enkelt för en oskuld att bara köra på.

Tacksam för svar.


   
Citera
Ämnesstartare

Om du känner att det är dags och att du verkligen vill och är redo för det, bara kör på. Chilla och glöm ej kondom.

Några andra svar kommer du inte få.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nejdå, kondom kommer jag absolut inte glömma. Han sa till mig att han oftast brukar köra utan kondom, men att han kommer göra undantag när han har sex med mig eftersom jag inte går på pillret. Grejen är det att jag lätt bangar ur, även fast jag vill ha sex. Det har hänt typ två eller tre gånger att jag har bangat ur totalt och blivit helt hysterisk..


   
SvaraCitera

tomsbitch:

självklart sa jag att det var helt okej att han fick det.

vadå självklart. Vänta ut det, umgås mkt och sådär så blir du bekväm tillsammans med honom så slipper du bli så nervös.

Det finns ganska mycket som kan förstöras om man har sex utan att vilja helt. främst i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomsbitch:

Det har hänt typ två eller tre gånger att jag har bangat ur totalt och blivit helt hysterisk..

Kanske därför du inte var redo då?
Som sagt, om du vill och känner dig redo nu så är bara att köra på, trots att du inte vill att jag ska ge dig det tipset.

Frågor som

tomsbitch:

- Hur kan jag förbereda mig inför sexet?

tomsbitch:

- Hur ska jag kunna slappna av?

tomsbitch:

- Vad ska jag tänka på innan jag har sex?

men speciellt

tomsbitch:

Hur känns det att ha sex?

går inte riktigt att svara på, det är olika för alla.
Ta en titt på Ungdomsmottagningens hemsida så kanske du kan få lite allmänna råd, men annars är det som sagt bara att försöka slappna av och kanske ha en lång pratstund med honom innan ni gör det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomsbitch:

Så nu har han frågat mig om han får ta min oskuld, självklart sa jag att det var helt okej att han fick det.

Han låter som en som kommer att lämna dig så snart han är klar med dig. Var försiktig så att du inte ångrar dig efteråt.

Postorderhoran:

Det finns ganska mycket som kan förstöras om man har sex utan att vilja helt. främst i huvudet.


   
SvaraCitera

alltså usch den här tråden får det att låta som att ha sex är nåt man planerar in

"hej, jag skulle vilja ha sex med dig nästa vecka"
"aha okej, men det kan passa bra, lördag klockan 18?"
"finemang, vi ses då!"

Lördag 18.03
*stelt småprat*
"jaha vad säger du, ska vi köra igång?"
"ja o-o-ookej"

[cry]


   
SvaraCitera

[cool]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Lördag 18.03
*stelt småprat*
"jaha vad säger du, ska vi köra igång?"
"ja o-o-ookej"

xD [love]


   
SvaraCitera

men shit det är inte direkt som så att du ska klättra upp för mount everest
det är bara sex, vilket du kmr förstå när du haft det. inte rocket science. sluta tänk och kör bara.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

"jaha vad säger du, ska vi köra igång?"
"ja o-o-ookej"

ahahhahahah, usch...


   
SvaraCitera

tomsbitch:

Tacksam för svar.

Jag sitter i samma sits. Men jag är inte lika orolig.


   
SvaraCitera

Låter som du kommer bli besviken[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tomsbitch:

Hur kan jag förbereda mig inför sexet? På vilka sätt kan jag dämpa min nervositet så det inte är så extremt?

Jag tror inte att det finns så många sätt att förbereda sig på... Du kunde kanske duscha?

tomsbitch:

Hur ska jag kunna slappna av? Jag är känd för att inte kunna slappna av ordentligt, blir alltid exalterad (om det nu är rätt ord att använda). Jag typ spänner mig hela tiden.

Jag tror att det kommer naturligt när du väl "är igång". Det kan naturligtvis låta lite ironiskt, men jag menar inte slappa av på så sätt att du blir slö :p Fast det förstod du nog själv! Det är iallafall bra att du har talat om för killen att du är nervös, så han vet det. Det finns ju de som inte berättar att de är oskulda.

tomsbitch:

Vad ska jag tänka på innan jag har sex? Typ, kondomer är ju en självklarhet. Men är det något annat jag kan tänka på så att det liksom blir lättare för mig att slappna av?

Inte direkt 🙂

tomsbitch:

Hur känns det att ha sex?

Det är skönt! Men första gången jag hade det gjorde det ont, han kom inte in. Men det var antaglingen för att jag inte var tillräckligt våt. Jag spände mig.

tomsbitch:

Vad kan jag förvänta mig?

Du ska inte tro att det är perfekt första gången. Det KAN VARA helt amazing, men det är inget du ska förvänta dig. Ta det som det kommer 🙂 Lycka till! 😉

tomsbitch:

Och gör det ont första gången?

Om man spänner sig, vilket du troligtvis kommer göra, iallafall i början. Men det har nog mycket med att göra hur killen är också. Jag hoppas det, för din skull.


   
SvaraCitera

hejj:

Jag hoppas det, för din skull.

Hoppas du att hon får ont första gången? [bigsmile]

tomsbitch:

Och gör det ont första gången?

Inte nödvändigtvis.
Är du kåt, våt och avslappnad så är chansen större att det inte gör ont första (eller andra,tredje osv) gången.


   
SvaraCitera