Aviseringar
Rensa alla

Sex i rollspel


Ämnesstartare

Hallå!
jag håller just nu på att spela KULT med 4 vana rollspelare (den med minst rollspels vana har 4 år på nacken och den med längst minst 15). Vi är alla 5 väldigt hårdhudade och har VÄLDIGT grov humor när det kommer till det mesta.

Det jag undrar är: Hur framställer jag sex på ett moget och hemskt sätt för min spelgrupp? Hur får jag dem att känna obehag när jag berättar om en våldtäkt? har någon några tips eller idéer?

MVH Z


   
Citera
Ämnesetiketter

zekrish:

Hur får jag dem att känna obehag när jag berättar om en våldtäkt?

Menar du att någon av karaktärerna ska bli utsatt, eller att de ska få något beskrivet för sig?

Var med om en almost-rapescen en gång. Oerhört jobbigt. Blev fråntagen all utrustning, helt ensam med ett 15-tal NPCer. Litet utrymme, splittat party, äckel och elände. Skar halsen av första bästa och hoppade ut genom ett fönster innan det gått allt för långt D: Svårt misshandlad och med bruten arm by the end of the day. Fy fan. Något av det värsta och bästa jag varit med om i rollspelsväg [shake]

Det fina var att SL gav oss flera uppenbara tsjechovs gun och ändå lyckades överrumpla oss, avväpna oss och få oss att splitta partyt utan att en enda gång få oss att känna att vi inte följde plotlinen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du någon ide varför upplevelsen blev så obehaglig? Den karaktären som skall bli utsatt för våldtäkten spelas av en spelare som lätt blir arg om man tar för mycket makt från honom. Han har svårt med att hans karaktär är hjälplös. Ska jag bara kasta in honom i det eller ska jag kanske prata med honom först?


   
SvaraCitera

Det jobbigaste var utan tvekan förnedringen och ensamheten. Jag hade mina gömda vapen kvar (robust kniv), men fick inte tillfälle att använda den innan min karaktär strippat in på bara skinnet.

Att prata med honom kanske vore bra isf, antingen innan äventyret, eller hinta om det när ni spelar.
Eller göra processen kort och hålla honom upptagen med svåra och viktiga beslut under tiden så att han inte hinner tänka så mycket på att han som spelare är maktlös.

Under vårt scenario blev vi ambushade, och fick ett ultimatum. Min karaktär offrade sig frivilligt, så jag visste vad jag gav mig in på när det begav sig. Tänkte att jag skulle lyckas fly på ett eller annat sätt, vilket jag ju gjorde, även om det han bli riktigt jobbigt. Tror att det medvetna valet och vetskapen gjorde att jag inte han fundera så mycket över att jag inte hade min pistol till hands, utan tänkte mer på eventuella flyktvägar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tackar för förslagen! Jag rapporterar tillbaka med resultat! [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zekrish:

ur framställer jag sex på ett moget och hemskt sätt för min spelgrupp?

Sex=hemskt?

Nej, våldtäckt verkar oerhört onice xD


   
SvaraCitera

Ni spelar Kult, alltså är det mörker som är viktigt. Berätta inte för honom, utan kör på, landar han i fällan så landar han där, annars inte. Du får inte låta hans preferenser ta övertaget, utan se det som en chans att både ge honom en smak av verklighet, och ett mål att sträva mot, för du kan räkna med att han vill ha hämnd sedan; ilska gör spelarna enkelspåriga, enkelspårighet leder till misstag, misstag leder till mer problem.

Det blir awesome.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Belrondis:

ilska gör spelarna enkelspåriga, enkelspårighet leder till misstag, misstag leder till mer problem.

Det blir awesome.

Varför känns det som att du är nån sorts ond GM?


   
SvaraCitera

Greger_EFG:

Varför känns det som att du är nån sorts ond GM?

Skräckspelledare som specialitet. 😉


   
SvaraCitera

Är inte alla GM onda? Jag är iaf det 😀


   
SvaraCitera
blum
 blum

Jobbigt att läsa tråden, nördigheten är så påträngande. [love]


   
SvaraCitera