Aviseringar
Rensa alla

Sex innan äktenskapet


polarn : Tycker ni verkligen inte alls det är fel att ha sex innan man gifter sig? Är ni inte rädda för att hamna i helvetet?

Jag kan inte finna något skäl till att det skulle vara moraliskt fel att ha sex innan äktenskapet. Om du kan presentera någon eller några anledningar till varför sex innan äktenskapet är fel så kommer jag att läsa det ivrigt.

Nej, jag är inte rädd för att hamna i helvetet. Jag är tämligen säker på att helvetet är en idé som är skapad av mycket sjuka, mänskliga hjärnor, i syfte att skrämma och kontrollera andra människor.


   
SvaraCitera

polarn :
Tycker ni verkligen inte alls det är fel att ha sex innan man gifter sig? Är ni inte rädda för att hamna i helvetet?

Med tanke på att jag inte tror på någon form av helvete, nej. Och om jag trots allt hade gjort det hade jag ändå hamnat i helvetet för andra synder. 

polarn : Va? Så du skulle låta bli att gifta dig med en kille om han var dålig i sängen?

Det är nog få som dissar någon enbart för det, men det kan definitivt vara en bidragande faktor då många trots allt tycker att det är viktigt med ett bra sexliv. 

polarn :

ja och det är fel.

Finns det något som helst argument för att det skulle vara fel?


   
SvaraCitera

polarn :

ja och det är fel.

På vilket sätt?
Är det fel att vara mänsklig med sexuella insikter, inte vilja befästa sig i ett äktenskap hela livet och därav knulla på som en nyfödd kanin i sänghalmen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pegasus:

På vilket sätt?
Är det fel att vara mänsklig med sexuella insikter, inte vilja befästa sig i ett äktenskap hela livet och därav knulla på som en nyfödd kanin i sänghalmen?

Ja


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Resurrectio: Om du kan presentera någon eller några anledningar till varför sex innan äktenskapet är fel så kommer jag att läsa det ivrigt.

Det står ju i bibeln?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beror på om du bryr dig om religion eller inte.


   
SvaraCitera

polarn : Det står ju i bibeln?

Det är inget argument, utan ett cirkelresonemang. Att något står i Bibeln är ingen garant för att det är sant. Och om det var sant, så är det inte sant för att det står i Bibeln utan då är det sant av andra orsaker.


   
SvaraCitera
Gifted

Ungefär lika omoraliskt som att äta räkor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja det är en dödssynd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har legat med brudar utan att vara gift med dem, jävla horor alltså 


   
SvaraCitera

Det är helt upp till var och en. 


   
SvaraCitera
Cobrak

polarn :

Det står ju i bibeln?

Jo men tjena. Använda religion som ursäkt för ignorans är inget alternativ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:
Det är helt upp till var och en. 

Det tycker inte jag.


   
SvaraCitera

polarn :

Det tycker inte jag.

Och varför ska någon bestämma hur andra ska göra? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Armagedon:

Och varför ska någon bestämma hur andra ska göra? 

De hamnar i helvetet annars.


   
SvaraCitera