Aviseringar
Rensa alla

Sex med ex?


Raptor:

Så mitt behov är gaaanska stort...

Jag tror jag kan få B i säng ganska lätt, men är det sån bra idé?
Vi hade visserligen jäävligt bra sex, men det förhållandet slutade inte alls bra.

Hitta nån annan att ligga med,eller förbered dig på att det kan bli lite tjafs,
Om båda inte ser det på samma sätt.


   
SvaraCitera

Raptor:

Vad säger ni?
Vad har ni för erfarenheter av sex med era ex?

jag har sex med mitt ex och det funkar alldeles utmärkt.
och då är jag ändå bitter över att det tog slut. men det funkar ändå.
för om man vet vart man har varandra ifrån början och om det bara handlar om "ren sex" så kan det ju funka.

det blir ju mer som en kk relation, bättre om du frågar mig eftersom man vet vad personen ifråga gillar och inte gillar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ni som avråder, skulle ni kunna delge motivationen bakom det ni säger?

*StarNoStar*:

jag har sex med mitt ex och det funkar alldeles utmärkt.
och då är jag ändå bitter över att det tog slut. men det funkar ändå.

Hur kommer det sig, att du liksom kan hålla isär det?
Tär det inte på dig?

isola:

Hitta nån annan att ligga med,eller förbered dig på att det kan bli lite tjafs,
Om båda inte ser det på samma sätt.

Tror det där är en nyckel-grej.

Ska nog göra lite research, så får vi se vart det leder!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Raptor:

Vad har ni för erfarenheter av sex med era ex?

ex är ex meningen man ska gå vidare då men har för dåliga erfarenheter med exen men jag´är klar med mina ex så jag kan gå vidare [bigsmile]


   
SvaraCitera

Raptor:

Vad säger ni?
Vad har ni för erfarenheter av sex med era ex?

Så länge det sker på samma nivå och om båda klarar av att undvika känslor så ja, då är det en bra idé.

Min erfarenhet är att jag och mitt ex knullade. Jag trodde han ville vara med mig igen, det ville han inte. Jag kände mig utnyttjad och avskyr honom. Jag har känt honom sedan 10-års åldern, nu har vi ingen kontakt alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Redbaron:

ex är ex meningen man ska gå vidare då men har för dåliga erfarenheter med exen men jag´är klar med mina ex så jag kan gå vidare [bigsmile]

Den där otroligt sammanhängande meningen var ju inte till så stor hjälp...

uppenbar:

Så länge det sker på samma nivå och om båda klarar av att undvika känslor så ja, då är det en bra idé.

Min erfarenhet är att jag och mitt ex knullade. Jag trodde han ville vara med mig igen, det ville han inte. Jag kände mig utnyttjad och avskyr honom. Jag har känt honom sedan 10-års åldern, nu har vi ingen kontakt alls.

Tja, vi har inte mycket kontakt nu heller och i princip inga gemensamma vänner, så på så vis vore det ingen förlust.
Det jag tänker främst på är att jag inte vill såra henne. Är för egen del inte det minsta orolig för känslorna.


   
SvaraCitera

Raptor:

Det jag tänker främst på är att jag inte vill såra henne.

Hur sårbar hon är bedömer nog du bäst själv. Om det var så att hon blev dumpad av dig (eller i princip) och var jättekär i dig när det tog slut, och det inte var flera år sedan, kanske man kan misstänka att du bör vara försiktig dock. Jag vet killar som fortfarande skulle kunna få mig att tappa koncepterna om de verkligen gick in för det, trots att gammalt groll är förlåtet och trots att jag inte är kär i dem längre eller ens tänker på dem särskilt ofta. Iochförsig är nog sannolikheten rätt liten att jag ens skulle överväga att bli kk med någon av dem av just den anledningen, men alla kanske inte har hunnit skaffa sig den självkännedomen. Att man kanske bör tänka sig för två gånger innan man börjar peta i gamla, infekterade sår.


   
SvaraCitera

Raptor:

Hur kommer det sig, att du liksom kan hålla isär det?
Tär det inte på dig?

självklart tär det, och innerst inne inbillar jag mig att det till slut kommer att bli vi, fast jag vet att han aldrig skulle vilja det. så jag håller faktiskt med uppenbar ändå i det hon säger, bäst är att inte ha sex eftersom det lät kan uppstå känslor hos ena partnern.

det är så lätt att kunna bli sårad, ex är ju ex utav en andledning som någon annan sa.

men om ni är säkra på att ni inte har några känslor för varandra så ser jag inga fel i det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ökänd:

Hur sårbar hon är bedömer nog du bäst själv. Om det var så att hon blev dumpad av dig (eller i princip) och var jättekär i dig när det tog slut, och det inte var flera år sedan, kanske man kan misstänka att du bör vara försiktig dock.

Det ungefär så det var, ja.
Men det var snart två år sedan det tog slut.

Ökänd:

Att man kanske bör tänka sig för två gånger innan man börjar peta i gamla, infekterade sår.

Stort tack för ditt svar!

*StarNoStar*:

självklart tär det, och innerst inne inbillar jag mig att det till slut kommer att bli vi, fast jag vet att han aldrig skulle vilja det. så jag håller faktiskt med uppenbar ändå i det hon säger, bäst är att inte ha sex eftersom det lät kan uppstå känslor hos ena partnern.

Okej, jag vet att tråden handlade om mig, men jag kan inte låta bli att fråga:
Om du har den insikten, varför gör du inget åt det?


   
SvaraCitera
smisk

Sex med ex fungerar, bara båda är med på samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft sex med alla mina ex utom ett [tard]
Det har känts ok efteråt alla gånger, fast det beror på att jag aldrig haft sex med ex som haft känslor för mig, eller jag för dem.

Sex är bara sex, och tror du inte hon pallar det så ha inte sex med henne!


   
SvaraCitera

Raptor:

Vad säger ni?
Vad har ni för erfarenheter av sex med era ex?

been there done that.
inget jag rekomenderar, iaf inte med mina ex.. Så knulla inte med dem.


   
SvaraCitera

Raptor:

Är det egentligen en så bra idé att ha sex med sitt ex?

jag förlorade oskulden med ett av mina ex[crazy]

vi var tillsammans ett tag sen tog det slut och därefter hördes vi inte på ett bra tag, typ nåt år sen tog vi upp kontakten igen, bestämde träff och knullade, hon ångrade sig men jag är nöjd[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cocodrilo:

Sex är bara sex, och tror du inte hon pallar det så ha inte sex med henne!

Skulle snarare säga att sex KAN vara bara sex...

Men jag förstår vad du menar, och håller med.


   
SvaraCitera

Verkar onödigt. Hitta ny brud ist.


   
SvaraCitera