Aviseringar
Rensa alla

sex och urinvägsinfektion


Ämnesstartare

Hej , jag har haft samma parter i 2 år och jag får fortfarande urinvägsinfektion. Antog att det bara var temporärt i början, då inte bakterie flororna inte kände igen varandra. Men har någon tjej samma problem så skriv tipps jag är helt öppen.. Sjukt jobbigt problem 


   
Citera

De gånger jag haft urinvägsinfektion har det inte varit i samband med ny partner. Handlar nog inte om olika bakteriefloror i det här fallet, vissa bakterier ger helt enkelt urinvägsinfektion.

Tror inte det finns så mycket annat än att typ dricka mycket, kissa ofta och få penicillin utskrivet om det inte går över. 

En del kör mycket på tranbärsjuice annars, finns också olika typer av receptfria läkemedel på apoteket.


   
SvaraCitera

Jag får också bara vid partnerbyte. Tycker faktiskt att du ska kolla upp det för din egen skull. Låter skitjobbigt att ha det så ofta. Du har uteslutit klamydia va?

Sen, gå aldrig med uvi i mer än i typ fem-sju dagar (tror jag att det är?) i sträck utan att kontakta  vårdcentralen, då kan det sätta sig i njurarna. Fick själv lära mig detta den hårda vägen för några veckor sedan, det var sjukt onice.


   
SvaraCitera

Har också problem med det där.. Får urinvägsinfektion extremt lätt, speciellt nu på vintern. Det brukar vara så med urinvägsinfektion att har man fått det en gång kommer det ofta fler gånger.
Jag dricker en massa tranbärsjuice, det hjälper riktigt bra!


   
SvaraCitera

Kissa alltid direkt efter sex!


   
SvaraCitera