Aviseringar
Rensa alla

Sex-piller


Ämnesstartare

Jag har inte ätit p-piller på ett år ungefär, pga att jag har sån svår migrän. Men nu har jag bestämt mig för att testa igen!

Nu tyckte i alla fall min läkare att jag skulle testa några konstiga p-piller som heter Yaz. Vad mobbat liksom. Aldrig hört talats om...

Sen säger de även att jag ska äta 2 kartor i rad (och hoppa över sockertabletterna) och sedan efter 2 kartor äta sockerpillren [shake]

Nån som ätit de här pillren?
Nån som vet varför jag ska äta 2 kartor i rad?! [sad]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

lejonmamman:

Yaz

39 Gripen? [surprised]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

39 Gripen? [surprised]

Ungefär min reaktion också! [party]


   
SvaraCitera

Är inte det en nyare version av Yasmin? Med lägre östrogendos. Har för mig att det är någonting sånt och att det är därför man äter 2 kartor utan sockerpiller på raken. Är dock inte säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltforingenting:

Är inte det en nyare version av Yasmin? Med lägre östrogendos. Har för mig att det är någonting sånt och att det är därför man äter 2 kartor utan sockerpiller på raken. Är dock inte säker.

Aha så kanske det är ja!
Kollade på FASS men fattar inte riktigt [sad]


   
SvaraCitera

Jag äter dom, men till mig sa dom inget om att äta två kartor i rad!
Men det skulle tydligen inte ge mycket biverkingar, och jag har inte fått några (än..?) [smile]


   
SvaraCitera

lejonmamman:

Aha så kanske det är ja!

Jag har för mig att jag läst någonstans att vissa hade problem med för tidig mens sen de ätit de p-pillerna. Kanske därför hon gett dig de råden, för att kunna stabilisera det. Men är som sagt inte säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera