Aviseringar
Rensa alla

sex regler??


Ämnesstartare

Kan 2 personer som är under 15 ha sex om det inte är så stor ålderskillnad är det olagligt elr inte?


   
Citera
Ämnesstartare

utan problem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det där var inga sex regler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du inte har koll på hur det funkar kanske du inte är särskilt mogen för att fatta beslut kring sex.


   
SvaraCitera

Det finns nog sex regler ja. Finns nog ett par fler än sex st också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men i alla fall, om du nu väl ska ha sex
SKYDDA DIG
SKYDDA DIG


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Absolut inte. Blir livstids fängelse för det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Regel nummer ett:

Sexuella relationer barn emellan är inte kriminaliserat.

Regel nummer två:

SKydda dig. Även barn kan vara horor och luder med könssjukdomar.

Regel nummer tre:

Gör aldrig något du inte känner dig bekväm med.

Regel nummer fyra:

Ta en jämnårig om du nu måste knulla. Inte någon jättemycket yngre eller någon som går på högstadiet ens.

Regel nummer fem:

Ha kul.

Regel nummer sex:

Låt dig aldrig bli pressad till sexuella saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Även barn kan vara horor och luder med könssjukdomar.

Hur i helvete kan du tycka att det där är en bra formulering?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I och med att personer under 15 inte är straffmyndiga så kan du inte ställas inför rätta på samma sätt som en person som är över 15 om du har sex med någon annan under 15. Däremot kan du fortfaranade drabbas av påföljder i form av någon slags vård om du skulle begå ett brott.

Personer som är över 15 år och har sex med personer under 15 brukar inte dömas till ansvar om personen de har sex med samtycker och befinner sig nära dem i ålder och utveckling. Ungefär samma riktlinjer gäller om du är under femton. Har du sex med någon som vill ha sex med dig och är ungefär lika gammal som du så är det okej, men om du har sex med någon som är betydligt yngre eller som inte vill ha sex med dig så kan det leda till att du tvingas genomgå vård eller tvångsomhändertas.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Hur i helvete kan du tycka att det där är en bra formulering?

Det tycker jag inte [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Det tycker jag inte

Skriv inte det då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Skriv inte det då.

Jag ska skriva om mitt svar till dig: "Vill man ta allt jag säger hundra procent seriöst borde jag inte ha skrivit det". Men lite humor skadar inte. Man får skämta, eller hur...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jag ska skriva om mitt svar till dig: "Vill man ta allt jag säger hundra procent seriöst borde jag inte ha skrivit det". Men lite humor skadar inte. Man får skämta, eller hur...

När "humorn" går ut på att männsikor som har könssjukdomar är horor så skadar den, jo. Det är inte roligt, det är att sprida oriktiga föreställningar om vilken typ av personer som har könssjukdomar och om sex som något skamligt. Du får fortfarande göra det, men jag får också tycka att du inte borde göra det, i synnerhet om du inte faktiskt är av den uppfattningen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Du får fortfarande göra det, men jag får också tycka att du inte borde göra det

Jag förstår vad du menar. Jag känner många som har eller haft könssjukdomar. Inga av dem är "horor" eller så.

Men äh... jag gör avbön. Den som ser det jag skriver och läser tråden inser att jag inte sa det med allvar eller syftade på något sådant... Aja.

:/


   
SvaraCitera