Aviseringar
Rensa alla

Sex under 15


Ämnesstartare

Hej! Min kille är 16 år gammal och jag är 14. Men jag fyller 15 i år. I november, är det olagligt för oss att ha sex nu? Jag fyller alltså 15 om 8 månader.


   
Citera
reben

ja

men spela roll


   
SvaraCitera

jo du ser när du e yngre så har du monster under sängen nu e de rättsåklagare

 


   
SvaraCitera

http://www.umo.se/sex/aldersgrans-for-sex/

är det friviligt döms han inte


   
SvaraCitera

Vissa säger att det är olagligt men lagen är till för att skydda de yngre. Men om nån skulle anmäla honom för att våldtagit dig och du säger att de inte är det eller om dom vet att ni är i ett förhållande händer ingenting


   
SvaraCitera

Alltså ja, tekniskt sätt är det väl "olagligt", men det finns nog ingen risk att ni råkar illa ut för det om ingen anmäler det och det har väl ingen av er tänkt att göra? Glad


   
SvaraCitera

Finns en oskriven regel som kallas "Tonårsregeln". Är båda tonåringar döms ingen om båda var med på det.


   
SvaraCitera
mynona

Rent formellt är det kanske det, men i verkligheten skulle det överses med och dessutom skulle väl ingen av er anmäla det eller tala om det för någon som skulle anmäla det


   
SvaraCitera

enligt lagen ja men who gives a single fuck


   
SvaraCitera

Sheriffen:
Finns en oskriven regel som kallas "Tonårsregeln". Är båda tonåringar döms ingen om båda var med på det.

En 13-åringing och en 19-åring.. tror nog att 19-åringen kan dömas..


   
SvaraCitera

Carolineelisabeth95: En 13-åringing och en 19-åring.. tror nog att 19-åringen kan dömas..

Det är det som är skumt men den här lagen. Men vet inte vad som händer utan det är rena rema lotteriet. Lagen bör skrivas om och det ska inte finnas några "oskrivna lagar". Domstolarna måste lära sig följa det som står i lagboken och inte hitta på egna tolkningar.


   
SvaraCitera
GraGo

Sheriffen:
Finns en oskriven regel som kallas "Tonårsregeln". Är båda tonåringar döms ingen om båda var med på det.

Nja, trettonåring och nittonåring är väl jävligt tveksamt.


   
SvaraCitera