Aviseringar
Rensa alla

Sexbyrån (Tv program på SVT)


penja

Veer.Smerdis:

Nej exakt. Mycket bisarrt program ärligt talat. Bland annat var det en tjej som var kär i nån kille från Bröderna lejon hjärtat. Hon sa att hon varit ihop med honom i 8 år, och att han var hennes pojkvän. Hon hade massa bilder på honom i sitt rum, och skrivit böcker om hennes förhållande med honom, ett förhållande som enbart existerar i hennes fantasi såklart, men hon verkade inte kunna skilja på fantasin och verkligheten. Riktigt bisarrt program som sagt.

bisarrt vet jag inte. kan inte påstå att programmet kändes speciellt bra gjort, men tänkte ungefär bara "jaha, det var för personer med nån utvecklingsstörning". eller, vi satt och funderade ett tag, och kom fram till att så är det nog. 


   
SvaraCitera

byter till fråga  olle  Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

penja:

bisarrt vet jag inte. kan inte påstå att programmet kändes speciellt bra gjort, men tänkte ungefär bara "jaha, det var för personer med nån utvecklingsstörning". eller, vi satt och funderade ett tag, och kom fram till att så är det nog. 

Synonym till bisarrt = Konstig, knäpp.  Klart programmet är konstigt/knäppt när ungdomarna tipsar att man ska "peta på folk" om man vill flirta med dem.

Men varför kan inte SVT tydligt visa att programmet är ämnat för utvecklingsstörda? Jag satt under hela programmet och försökte luska ut vad fan det var frågan om. Sen tänkte jag att det kanske var dolda kameran eller nåt.. väntade på att nån skulle ploppa upp o typ ropa "April april"..


   
SvaraCitera
penja

Veer.Smerdis:

Synonym till bisarrt = Konstig, knäpp.  Klart programmet är konstigt/knäppt när ungdomarna tipsar att man ska "peta på folk" om man vill flirta med dem.

Men varför kan inte SVT tydligt visa att programmet är ämnat för utvecklingsstörda? Jag satt under hela programmet och försökte luska ut vad fan det var frågan om. Sen tänkte jag att det kanske var dolda kameran eller nåt.. väntade på att nån skulle ploppa upp o typ ropa "April april"..

bisarrt betyder "konstigt, knäppt" men en negativ klang.
men ja, håller med om att man blev fundersam och satt och undrade ett tag på om de bara råkade ha med väldigt många med nått slags handikapp. blev lite förvånad att det inte stod någon om det när man klickade på info för att läsa om programmet. 


   
SvaraCitera

bra om utvecklingsstörd blir ett nytt ideal istället för att vara lång, smal och vältränad


   
SvaraCitera

va fint gulligt gillar dom

trevliga 


   
SvaraCitera

SPERMER <3<3<33<33


   
SvaraCitera

menslåten älskar jag

utvecklingsstörda är världens bästa


   
SvaraCitera

varför har ingen kommenterat programledarna?


   
SvaraCitera

iskall:
varför har ingen kommenterat programledarna?

dom är lite utvecklingsstörda men inte så farligt. killen är mest normal.


   
SvaraCitera

sonja har världens bästa dialekt/sociolekt


   
SvaraCitera

ennie: dom är lite utvecklingsstörda men inte så farligt. killen är mest normal.

hur vet du det? gillar båda jättemycket nu och programmet också, det är inget att skratta åt faktiskt blir bara glad.


   
SvaraCitera

iskall:

hur vet du det? gillar båda jättemycket nu och programmet också, det är inget att skratta åt faktiskt blir bara glad.

ser ut så på tjejen hur hon pratar och rör sig i ansiktet. ochså verkar det så på hur dom är .
skrattar inte åt dom, men tycker dom är roliga och säger roliga saker som man blir glad av


   
SvaraCitera

dom är väldigt snälla och kloka och har lärt sig om livet


   
SvaraCitera

iskall:

hur vet du det? gillar båda jättemycket nu och programmet också, det är inget att skratta åt faktiskt blir bara glad.

tjejen verkar ha någon hörselskada... eller ja, en kompis mamma med en hörselskada pratar typ sådär hehe så jag vet inte men jaaaa. 
killen verkar normalstörd tycker jag!


   
SvaraCitera