Aviseringar
Rensa alla

Sexism och härskartekniker


orka bry sig, vissa människor är elaka, de allra flesta är inte det, sånt är livet, ingen anledning att ödsla energi på.

dessutom tycker de nog bara att det är jätteroligt om du blir arg och försöker läxa upp dem i genusteori varje gång de kallar dig för gumman eller w/e.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

orka bry sig, vissa människor är elaka, de allra flesta är inte det, sånt är livet, ingen anledning att ödsla energi på.

Det är just denna syn på saken som jag inte delar med dig. Jag kan ta att man är elak mot mig, om man har en bra anledning. Men om man kallar mig gumman eller på annat sätt sätter sig på mig blir jag rosenrasande! Jag klarar inte av att låta en sån sak bara hända och strunta i det. Det är mot min religion.


   
SvaraCitera

Man måste stå på sig och sluta vara en jävla mes. Tror inte det e något man kan lära sig från böcker eller föreläsningar.


   
SvaraCitera

Jumiaite:

Bra, konstruktivt.

Man skall ignorera samt smäda idioter.


   
SvaraCitera

Brukar be dem sluta med sitt patetiska beteende och försöka vara bra människor om samtalet ska fortsätta. Leder tyvärr bara till mer osämja. Men så går det när man har med idioter att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ingen som har hopp om att skapa någon typ av respekt för denna idiot och vinna respekt tillbaka?


   
SvaraCitera
Exner

Jumiaite:

Det finns ingen som har hopp om att skapa någon typ av respekt för denna idiot och vinna respekt tillbaka?

Varför är Elaine Bergqvist?


   
SvaraCitera

Jumiaite:

Hur reagerar man på en sexistisk kommentar eller en härskarteknik?

Lägg handflatan mot deras ansikte, pressa upp mot näsan snett underifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Varför är Elaine Bergqvist?

Va? Jag menade "idiot" som i "person-som-beter-sig-dåligt-och-använder-härskartekniker/sexuella-trakaserier"


   
SvaraCitera

Den klassiska pungsparken är underskattad.


   
SvaraCitera
Exner

amsi:

Den klassiska pungsparken är underskattad.

Gillar den moderna, fräcka varianten mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Semi:

Lägg handflatan mot deras ansikte, pressa upp mot näsan snett underifrån.

amsi:

Den klassiska pungsparken är underskattad.

Jag gillar hur ni tänker.. [wink]


   
SvaraCitera

Exner:

Gillar den moderna, fräcka varianten mer.

Ansiktssparken?


   
SvaraCitera

Exner:

Gillar den moderna, fräcka varianten mer.

Image


   
SvaraCitera
Exner

amsi:

Ansiktssparken?

Nej, den moderna pungsparken med vristskruv.


   
SvaraCitera