Aviseringar
Rensa alla

sexistiska "barn" spel


bliuqzth: Ingen rök utan eld.

Just den här röken har förändrats genom tiderna, och ser väldigt olika ut i olika kulturer. Det är med andra ord ingen direkt logisk koppling mellan kön och de västerländska nuvarande könsrollerna. 


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

Manifesterar redan cementerade könsnormer 

Läs en biologibok.


   
SvaraCitera

Snacka.org: Just den här röken har förändrats genom tiderna, och ser väldigt olika ut i olika kulturer. Det är med andra ord ingen direkt logisk koppling mellan kön och de västerländska nuvarande könsrollerna.

Får jag fråga varför det finns enorma skillnader mellan könen?


   
SvaraCitera

bliuqzth:

Läs en biologibok.

har läst flera men kommer ändå till samma slutsats. vi kan höras igen när du läst någon som behandlar någon form av humaniora. hejsvejs.


   
SvaraCitera

Det är ett framgångsrikt koncept! Varför ändra nåt som inte är sönder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skepticdouche:
Det är ett framgångsrikt koncept? Varför ändra nåt som inte är sönder?

Varför är detframgångsrikt a


   
SvaraCitera

vonKissekatt:

har läst flera men kommer ändå till samma slutsats. vi kan höras igen när du läst någon som behandlar någon form av humaniora. hejsvejs.

Den allvetande perfekta varelsen talar igen :0??


   
SvaraCitera

bliuqzth: Får jag fråga varför det finns enorma skillnader mellan könen?

Enorma? Jag upplever att det kan skilja mer mellan olika individer än mellan olika kön. Personligen tror jag att man som individ formas både av sitt kön och av samhällets värderingar, vissa individer påverkas mer av sin biologi, andra påverkas mer av omgivningen.


   
SvaraCitera

pommes045:

Det skulle finnas typ kanske fyra olika gubbar som såg lite olika ut typ nån tjejs med kort hår och skateboard en tjej med t-shirt och långthår en kille som har långt hår i en fläta och en klänning på sigoch en kille med linne och shorts 

Själv hade jag skapat könslösa karaktärer.


   
SvaraCitera

pommes045:

Varför är detframgångsrikt a

Spelet är väl någerlunda populärt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Själv hade jag skapat könslösa karaktärer.

Ja ja men kvinnligt och manligt könade kroppar 


   
SvaraCitera

pommes045:

Ja ja men kvinnligt och manligt könade kroppar 

Jag hade skapat könslösa kroppar.


   
SvaraCitera

vonKissekatt: har läst flera men kommer ändå till samma slutsats. vi kan höras igen när du läst någon som behandlar någon form av humaniora. hejsvejs.

Om du väljer att tro  att grundlösa texter övervinner fakta så får det stå för din nackdel. Det gör inte dina påståenden immuna mot argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Jag hade skapat könslösa kroppar.

Ok det e bra


   
SvaraCitera

pommes045:

Ok det e bra

Allt annat vore sjukt sexistiskt, så det är det enda alternativet för mig.


   
SvaraCitera