Aviseringar
Rensa alla

Sexjulkalender


mens
 mens
Ämnesstartare

Mm där fångade jag er allt med den rubriken!

Detta klipp har ju varit lite i ropet efter att ett antal föräldrar gått i taket ang dess olämplighet.
Jag såg dock inget olämpligt alls med detta klipp innan Lotta kom in och såg lite kåt ut och pressade sig in bland alla barnen och verkade vilja "vuxenmysa" med glasögonsnubben.

Jag och person som har barn i förskoleåldern pratade om detta idag och den ba nä jag vill vara den som väljer när/hur min unge ska få reda på sådant här, det ska inte tvingas på hen under barnprogrammet. Det tycker jag är rätt förståeligt, men det här var ju ändå en rätt odramatisk och bra beskrivning med bilder ur en barnbok.


   
Citera

mens: NEJ!! Klart olämpligt för barn usch och fy

Min åsikt.


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

åh kommentarerna "dock har sex ingenting med jul att göra"


   
SvaraCitera

Hoppas jag har en eventuell partner som kan ta sådana beslut ifall jag någon gång blir förälder. För jag har ärligt talat ingen aning vad som är rätt eller fel.


   
SvaraCitera

mens: Ja3


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Punda:
Hoppas jag har en eventuell partner som kan ta sådana beslut ifall jag någon gång blir förälder. För jag har ärligt talat ingen aning vad som är rätt eller fel.

mjo det här blir ju lite av en övning för alla som ej har så stor erfarenhet av barn. eller har barn.


   
SvaraCitera

åh, minns hur mina föräldrar refererade till böcker om befruktning, graviditet och förlossning i bokhyllan när jag var i den där åldern och började ställa massa jobbiga frågor om ämnet osv. var helt besatt, var ej läskunnig som 5-åring så satt och bläddrade och kollade på bilder, var extremt fascinerad, förstod det mesta överlag tror jag, paletterna föll på plats efterhand, even tho det var själva samlagsprocessen som var mest intressant, och den beskrev de olyckligt nog inte med bilder.. :(( <3


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

ätt knas hur många som går i taket över detta men ej ser ngt problem med att deras ungar leker krig


   
SvaraCitera

Vad är egentligen syftet? Varför ska barn veta saker om sex? Genuina frågor.


   
SvaraCitera

Punda: Vad är egentligen syftet? Varför ska barn veta saker om sex? Genuina frågor.

Förstår verkligen inte heller det.


   
SvaraCitera

Jarps:

Förstår verkligen inte heller det.

men är det fel att de vet saker om sex? Leder detta till något negativt?


   
SvaraCitera
mens
 mens
Ämnesstartare

Punda:
Vad är egentligen syftet? Varför ska barn veta saker om sex? Genuina frågor.

de parodierar ju på sjuttiotalet där diskursen var en annan runt bl a sex. det förstår ju dock inte barn. inte referensen till bolivia heller.


   
SvaraCitera

Punda: men är det fel att de vet saker om sex? Leder detta till något negativt?

Tycker bara det är en väldigt tidig ålder för barnen att veta sånt, det är ju inget dem behöver veta.


   
SvaraCitera

ja, vad ska "hysch hysch" fylla för funktion egentligen? när jag gick på dagis snackade vi om sex och fnissade hysteriskt. det räcker med att någons förälder eller syskon berättar, barn pratar.


   
SvaraCitera

mens:

de parodierar ju på sjuttiotalet där diskursen var en annan runt bl a sex. det förstår ju dock inte barn. inte referensen till bolivia heller.

aha, då är jag med. Men visst hade det funnits andra sätt att göra det på. 

Jarps:

Tycker bara det är en väldigt tidig ålder för barnen att veta sånt, det är ju inget dem behöver veta.

Men om kunskapen inte leder till något negativt så är det väl bara bra att man lär sig saker?


   
SvaraCitera