Aviseringar
Rensa alla

Sexköpslagen


Ämnesstartare

Sexköpslagen har ju inte minskat prostitutionen i Sverige. Den har ju bara flyttat på den. Från den "verkliga" världen ut på nätet, där ingen som helst insyn finns och där smitta, våld och även trafficking ökat. Ändå kom lagen till för att skydda kvinnorna – sades det. Åh, det sägs så mycket strunt.
Nolltolerans är ett så fint ord. Så kompromisslöst!
Men uppe i Stockholm sitter politikerna fortfarande under sin korkek och skanderar ”nolltolerans”. Man har gjort detta i tjugo år nu, utan resultat, och min gissning är – tyvärr – att man fortfarande gör detta om ytterligare tjugo år. Åååå, vart är världen pååååå väääääääääääg egentligen???


   
Citera

TidenHarFåttFnatt:

Åååå, vart är världen pååååå väääääääääääg egentligen???

Vaddå?
De rika/de som bestämmer vill kunna köpa horor utan att kunna åka dit för det.
De rika/de som bestämmer vill kunna få billig hemhjälp.
Och så vidare och så vidare. Det har alltid varit likadant och kommer alltid att vara det. Att starta en tråd år 2009 om saken gör väl knappast någon skillnad.


   
SvaraCitera

Jag vet, så går det när känslostyrda politiker som inte kan tänka rationellt i sånna här "känsliga" frågor kommer till makten.

Men som tur är så finns det några som har insett hur idiotisk sexköplagen är, kolla här tex.


   
SvaraCitera

Myksa:

De rika/de som bestämmer vill kunna köpa horor utan att kunna åka dit för det.

Varför är det då olagligt att köpa sex? [confused][confused][confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Att starta en tråd år 2009 om saken gör väl knappast någon skillnad.

jag fick ju dig att läsa. Då har jag uppnåt något. och vadåååå inte gör nån skillnad, allt gör skillnaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaad


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Ändå kom lagen till för att skydda kvinnorna – sades det.

Vad är din teori? Att folk gjorde en omfattande undersökning angående hur prostituerade upplevde sitt yrke för att få en ursäkt att förbjuda sexköp eftersom... ja, eftersom vad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

Men som tur är så finns det några som har insett hur idiotisk sexköplagen är

[y]

mediakatt:

? Att folk gjorde en omfattande undersökning angående hur prostituerade upplevde sitt yrke för att få en ursäkt att förbjuda sexköp eftersom... ja, eftersom vad?

Eftersom..va?


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Eftersom..va?

Ja, eftersom vad. Om du inte tror att sexköpslagen kom till för att skydda kvinnorna, varför tror du att den kom till?


   
SvaraCitera

mediakatt:

Ja, eftersom vad. Om du inte tror att sexköpslagen kom till för att skydda kvinnorna, varför tror du att den kom till?

"För att de e ju sjukt hallå, de handlar om sex, SEX! [cry] Det spelar ingen roll att sexköplagen bara förvärrar sitautionen för de prostituerade, något så okristet och omoraliskt som att köpa sex kan ju inte va tillåtet!" [shake]

Ungefär så.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

varför tror du att den kom till?

Tanken var god, men den funkade ju inte i praktiken. Så kanske borde man göra nåt åt det..men neeeej, sverige e ett så bra land, vi har det vjdposfjgedö

oj nu spårar jag nog ut snart. känsligt ämne det här [crazy]


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Så kanske borde man göra nåt åt det..men neeeej, sverige e ett så bra land

Alternativen är väl att antingen legalisera sexköp (och att avskaffa lagar för att de inte följs är väl kanske inte så populärt) eller att, som nu, använda den för att straffa de som bryter mot lagen. Vilket föredrar du?


   
SvaraCitera

svartarosen:

Varför är det då olagligt att köpa sex? [confused][confused][confused]

För att folket inte vill att det ska vara lagligt att köpa sex, kanske...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Vilket föredrar du?

Jag vill fastslå att nuvarande lag innebär en ytterligare förvärrad situation för dem som utövar prostitution. Osäkra arbetstillfällen, utan kondom och rena lakan med tsexköpare som ofta brukar våld. Det är konsekvensen av den lag vi nu innehaver...
Att skrota sexköpslagen handlar således inte om att ta ställning för att prostitution är något bra, åneeeeeeeeeej! men den fungerar inte som den är nu. det har gått 10 år sedan den infördes och inte har det blivit nå bättre!


   
SvaraCitera

Myksa:

För att folket inte vill att det ska vara lagligt att köpa sex, kanske...?

Du skrev att de som bestämmer vill att det ska vara lagligt att köpa horor, men det är inte lagligt. Så antagligen vill de som bestämmer att det ska vara olagligt...


   
SvaraCitera

TidenHarFåttFnatt:

Att skrota sexköpslagen handlar således inte om att ta ställning för att prostitution är något bra, åneeeeeeeeeej!

Så det har inget att göra med rätten till sin egen kropp eller handelsfrihet menar du?


   
SvaraCitera