Aviseringar
Rensa alla

Sexlusten borta, byta p-piller?


Ämnesstartare

Jag har gått på Neovletta 28 i ca 2½ år och nu det senaste känner jag att sexlusten försvinner helt. Enda gångerna jag är på humör för sex är nästan alltid den veckan jag har mens (är nästan överkåt då).
Är det någon som har bytt p-piller för att ni har haft samma problem?


   
Citera

Jag har också neovletta 28 och jag måste ha jääätte långt förspel för att det ska fungera.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Jag har också neovletta 28 och jag måste ha jääätte långt förspel för att det ska fungera.

Samma här. Det känns så jobbigt när man vet att det har fungerat bra innan.


   
SvaraCitera

_bling_:

Samma här. Det känns så jobbigt när man vet att det har fungerat bra innan.

Ja, jag tror jag ska byta. Men samtidigt så fungerar dom ju så bra utom just det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bloodflowers:

Ja, jag tror jag ska byta. Men samtidigt så fungerar dom ju så bra utom just det.

Hehe, jag är lite rädd för att byta just för att det har ju faktiskt fungerat jättebra förrutom detta. Det känns lite som om jag byter nu så kommer det att krångla jätte mkt och så[cute] Skulle vara kul och veta om det va ngn som har haft samma problem som bytte så man kan fråga om det blev bättre [smile]


   
SvaraCitera

_bling_:

Det känns lite som om jag byter nu så kommer det att krångla jätte mkt och så

För mig med.[n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har också haft neovletta 28! fick exakt samma problem och det var ytterst irriterande eftersom jag ite hade några andra biverkningar och dte funkade så bra med mensen !


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parlor:

Har också haft neovletta 28! fick exakt samma problem och det var ytterst irriterande eftersom jag ite hade några andra biverkningar och dte funkade så bra med mensen !

Har du slutat med ppiller nu eller bytte du till en annan sort ? [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_bling_:

Har du slutat med ppiller nu eller bytte du till en annan sort ?

jag slutade med dom, har Trinovum 28 nu och det funkar inte alls lika bra med mensen och humöret men sexlusten är på topp 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parlor:

jag slutade med dom, har Trinovum 28 nu och det funkar inte alls lika bra med mensen och humöret men sexlusten är på topp 😛

Det va nästan det jag såg framför mig [sad]. Får du ofta mellanblödningar eller är det andra problem ? ( kanske lite känslig fråga :/ )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_bling_:

Det va nästan det jag såg framför mig [sad]. Får du ofta mellanblödningar eller är det andra problem ? ( kanske lite känslig fråga :/ )

jag får mellanblödningar och när jag har mensen så kan den hålla på i upp till tio dagare eller mer, asjobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

parlor:

jag får mellanblödningar och när jag har mensen så kan den hålla på i upp till tio dagare eller mer, asjobbigt.

Ush, det lät ju inte alls roligt. Man kanske ska ha kvar neovletta då eller så får jag väl testa om det funkar med det du har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_bling_:

Ush, det lät ju inte alls roligt. Man kanske ska ha kvar neovletta då eller så får jag väl testa om det funkar med det du har.

Ja, alltså ibland önskar jag att jag aldrig bytte för allt var så himla bra med dom förutom just denf örbannade sexlusten som försvann och inte ville komma tillbaka.


   
SvaraCitera

Alltså, min sexlust har inte påverkats nämnvärt av neovletta 28. Tänkte jag säga, sen insåg jag att jag käkat dom under hela tiden jag haft sex, ändå från början. Så jag vet inte hur det står till med min sexlust utan dom. [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag äter neovletta 28 men jag är på min fjärde karta.. har eran sexlust försvunnit efter ni har ätit det länge eller?
Jag började med de efter ett tag efter jag började att ha sex.
Kan de ha något med att göra om man förlorar sin sexlust?


   
SvaraCitera