Aviseringar
Rensa alla

Sexlusten borta, byta p-piller?


Ämnesstartare

_bling_:

Är det någon som har bytt p-piller för att ni har haft samma problem?

Jag äter celest 28 jusst nu och har fått resepå på yasmine som ska öva välbefinnandet och massa andra posetiva grejjer. Jag ville byta eftersom celest fick mig att bli extremt känslig och jag tappade all sexlust. Blev i princip bara kåt när jag hade mens [shake] Eller va full XD


   
SvaraCitera

Usch säger jag... Har tagit Neovletta 28 i två år nu och senaste halvåret har sexlusten så gått som försvunnit. Innan var jag jue helt vild =D men nu känner jag mig så himmla tråkig och taskig mot min sambo =/ Visst det funkar att ha sex ibland, men måste då ha ett lååångt förspel och vara jävligt kåt för att det ska funka (är så torr så det gör förbannat ont och blir ibland jätte svullet efter sex). Min sambo brukar säga "nu har det gått fyra veckor sen vi hade sex...!" Och det har gått längre tid än så ibland! Eftersom jag inte har någon sexlust, det gör ont när jag väl har sex så vill jag jue inte ha sex, inte kroppen iaf men huvet vill. Man blir jue för tusan deprimerad!!!

Jag funderar på andra alternativ än p-piller... Visst en positiv sak är att jag har fått större bröst, och de kommer väl krympa om jag slutar. Men hellre ett riktigt sexliv än en kupa större eller mindre! Det jag då funderar över är spiral...? Kommentarer?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvåan:

Det jag då funderar över är spiral...?

Ska spiraler vara bättre än ppiller när det gäller att få tillbaka sexlusten ?[smile]


   
SvaraCitera

Eftersom jag inte har någon sexlust med de p-pillrena så borde den jue komma tillbaka om jag slutar ta dom...?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvåan:

Eftersom jag inte har någon sexlust med de p-pillrena så borde den jue komma tillbaka om jag slutar ta dom...?

Borde det inte räcka med att byta till en annan sort bara ? =/


   
SvaraCitera

Jag har läst runt på andra ställen och verkar som att de som byter bara får andra problem, som krongel med mensen och så. För krongel med mensen har jag inte heller, och verkar inte som om någon annan har det (visst en del kan ha problem första månaderna men sen brukar det bli bra) Och dessutom så har jag fått humsvängningar som heter duga och har blivigt så känslig. Min sambo får stå ut med mycket kan jag säga!

Vore skönt att slippa tänka på att ta de där pillrena och bli av med besvären! Jag hade det bra innan!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvåan:

Vore skönt att slippa tänka på att ta de där pillrena och bli av med besvären! Jag hade det bra innan!

Precis det jag också önskar[smile] Antar att jag får ringa till ungdomsmottagningen och fråga lite.


   
SvaraCitera

Mjo, jag med antar jag... Alltid lika roligt att gå dit =S Fast ska nog söka runt lite mer om spiraler först, se vad som sägs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvåan:

Mjo, jag med antar jag... Alltid lika roligt att gå dit =S Fast ska nog söka runt lite mer om spiraler först, se vad som sägs.

Jag hatar att sitta i väntrummet och vänta på att komma in. Det är alltid ganska mkt folk där och alla sitter bara och kollar på varandra. Sen så är jag inte direkt den som gillar att prata med folk om mitt problem [crazy]


   
SvaraCitera

Verkligen... När jag är där verkar det som om det mest bara är förstagångare som är i väntrummet. Och nej jag gillar inte att prata om sånt heller, och jag drar mig för att prata om det här problemet speciellt. Har nyligen flyttat också så nu måste jag till en ny mottaging *yay*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har haft neovletta 28 är inne på min sista karta nu och sen så ska jag faktiskt börja med yasmin istället för jag har haft samma problem som er nada sexlust och har jag sexlust så e det antingen när jag e full (vilket inte händer så ofta) eller när jag ska ha mens. Jag har hört övervägande bra om yasmin och även läst en hel del innan jag bad om att få dom. Min BM verkade vara glad över att få skriva ut yasmin istället för neovletta för hon tyckte inte jag skulle behöva ha så dålig sexlust som jag har haft dom senaste två åren... Så jag hoppas dessa ska fungera bättre än neovletta gör på många plan dessutom speciellt nu när man har ny kille och allt...[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_bling_:

Är det någon som har bytt p-piller för att ni har haft samma problem?

yo. har också haft neovletta 28 i två år typ.. och jag känner av att jag har tappat sexlusten också.. aldrig JAG som tar intiativet te sex. lite trist faktiskt.

funderar på Pstav. 🙂


   
SvaraCitera

_bling_:

Jag har gått på Neovletta 28 i ca 2½ år och nu det senaste känner jag att sexlusten försvinner helt. Enda gångerna jag är på humör för sex är nästan alltid den veckan jag har mens (är nästan överkåt då).
Är det någon som har bytt p-piller för att ni har haft samma problem?

Hmm jag kände exakt likadant när jag åt neovletta (eller har iofs känt så oavsett vilket sort p-piller jag ätit, nu har jag dock slutat med p-piller helt)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag använde neovletta 28 i 2 år och den fungerade inte alls, humöret var jättedåligt och grät för inget. Dessutom var sexlusten totalt borta. sedan bytte jag mest pga hudproblem till yasmin och den är väl ok förutom att sexlusten nu är ganska borta den med plus att det verkar som att man får ytliga blodkärl av den. huden blev dock bättre och nu undrar jag vad jag ska byta till för att få allt detta att bli bra....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tvåan:

är så torr så det gör förbannat ont och blir ibland jätte svullet efter sex).

Glidmedel?


   
SvaraCitera