Aviseringar
Rensa alla

Sexmissbruk eller vad?


Ämnesstartare

Självskadebeteende och ett försök till uppmärksamhet kanske. Du borde nog prata med någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och problemet äär..?[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

so what du gillar att ha sex? är väl inget varken konstigt eller fel med det? så länge du inte lider av själva sexet iaf.

tror inte folk hade skrivit att man borde söka hjälp, måste handla om ett självskadebeteende, eller bara för bekräftelsebehpv, etc etc. om det var en kille som sa att han legat med 40 pers. eller kan inte tjejer ha sex för att man gillar det osv? är inte tjej så vet ju inte.[n]


   
SvaraCitera
mynona

Tickstart:

och problemet äär..?[blush]

Nintendos BFF:

tror inte folk hade skrivit att man borde söka hjälp, måste handla om ett självskadebeteende, eller bara för bekräftelsebehpv, etc etc. om det var en kille som sa att han legat med 40 pers

Självklart är det inte missbruk bara för att en tjej gillar gruppsex och många partners: ingen tycker att det behöver vara det när en kille gör likadant.

Men om man gjorde det för att man gillade det, skulle man då undra varför man gjorde det? Om man inte vet varför man gör det, så gör man det ju inte för sexets skull. Om man inte har sex av sexuella skäl, skulle man då ha så mycket om det inte var missbruk?

Och framför allt: vi lever ännu inte i en sexuellt jämställd värld, och tjejer riskerar att bli mobbade av samhället om man gör sådant här. Alla människor har självbevarelsedrift och en känsla av att man måste försvara sig själv. Om man hade gjort det för att man ville, då hade man sett till att göra det i hemlighet, så att man slapp "dåligt rykte" och allt som följer med det. Det är i sammanhanget att försvara sig själv. Att strunta i att försvara sig själv: är inte det att vara destruktiv?

Det behöver inte vara missbruk, men i frågan TS ställde ger det intryck av att vara det. Hade TS sagt: "Jag gör det förstås för att jag har lust, och jag ser till att göra det i hemlighet så ingen kan mobba mig för det efteråt", så hade det inte varit särskilt märkvärdigt med att ha regelbundet gruppsex.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Att strunta i att försvara sig själv: är inte det att vara destruktiv?

Så att inte bry sig om hur sammhällets gammalmodiga värderingar försöker döma en, är "självdestruktivt"? Med det resonemanget är det ju även självdestruktivt att vara öppet homosexuell, eller religiös, eller ha grönt hår, osv.?

Jag tror snarare att en stor anledning till att TS känner att det är fel, kan vara just dessa gamla ideal som man blir matad med; Om att det är något "fel" i att gilla att ligga runt som tjej, att flickor egentligen inte ska vilja göra sånt, etc. Särskilt eftersom att hon inte verkar veta varför hon känner att det hon gör är fel, samt skriver: "Jag får dåligt samvete när jag tänker på vad min familj skulle tycka om de fick veta, men mår inte så dåligt av det själv."

Men men, det kan ju inte vi veta egentligen utan bara TS svara på.


   
SvaraCitera
zent
 zent

Jack.O:

herre gud du är ju bara 18... det är otroligt hemskt och gör mig nästan gråtfärdig samt spyfärdig ;__;

Håller med denna herre lite, men samtidigt är det ditt liv och du gör vad du vill. Du förstör bara för dig själv, personligen hade jag absolut inte vilja ha ett förhållande med någon som har legat med så många.

För att förtydliga min poäng: Du kommer aldrig i helvete få en normal pojkvän i den stad du bor i nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Självklart är det inte missbruk bara för att en tjej gillar gruppsex och många partners: ingen tycker att det behöver vara det när en kille gör likadant.

Asså.....du är väll lite femenist eller? Jag hade blivit lika äcklad om en kille gjorde så. Det har inte med könet att göra. Bara att det är sjukt.


   
SvaraCitera
mynona

Nintendos BFF:

Så att inte bry sig om hur sammhällets gammalmodiga värderingar försöker döma en, är "självdestruktivt"? Med det resonemanget är det ju även självdestruktivt att vara öppet homosexuell, eller religiös, eller ha grönt hår, osv.?

Nej, men att inte undvika faror är destruktivt. Det är skillnad på att inte bry sig om dem, och att strunta i dem men ändå undvika dem.

Det finns många gammalmodiga konventioner som jag föraktar och ser ned på och följaktligen inte bryr mig om eller respekterar, men det innebär inte att jag frivilligt väljer att utsätta mig för att bli orättvist behandlad.

Man får ju välja sina tillfällen. Ibland är det inte konstruktivt att bryta mot konventionen utan gör bara att man utsätts för orättvis behandling, vilket ju bara är en fortsättning på det gamla systemet.

Att undvika fara, och vidta försiktighetsåtgärder för att undvika fara, är inte samma sak som att tycka att faran borde finnas, eller att den är berättigad till att finnas.

Nintendos BFF:

Jag tror snarare att en stor anledning till att TS känner att det är fel, kan vara just dessa gamla ideal som man blir matad med; Om att det är något "fel" i att gilla att ligga runt som tjej, att flickor egentligen inte ska vilja göra sånt, etc. Särskilt eftersom att hon inte verkar veta varför hon känner att det hon gör är fel, samt skriver: "Jag får dåligt samvete när jag tänker på vad min familj skulle tycka om de fick veta, men mår inte så dåligt av det själv."

Visst kan det vara så också. Men du glömmer att detta med dåligt rykte faktiskt gör att man kan bli väldigt illa behandlad av killar, något som TS också beskrivit i en annan tråd. Hon verkar undra varför hon gör det, och skriver också:
"Eller kanske ett sätt att glömma saker jag mår dåligt över? Kanske båda."

Nintendos BFF:

Men men, det kan ju inte vi veta egentligen utan bara TS svara på.

Ja, vi kan ha fel båda två. jag hoppas att du har rätt

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Jack.O:

Asså.....du är väll lite femenist eller? Jag hade blivit lika äcklad om en kille gjorde så. Det har inte med könet att göra. Bara att det är sjukt.

Att vara feminist handlar om att det inte ska göras någon skillnad på kön, vare sig man tycker att det är lika äckligt eller lika ok för båda.

Att tycka att något är "äckligt" är inte samma sak som att tycka att något är ett missbruk eller inte, och tråden handlar inte om det är äckligt, utan om det är ett missbruk eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona:

Om du verkligen gillar sexet, så bör du vara mer försiktig och se till att göra det i hemlighet på ett sätt som inte ger dig dåligt rykte

Jag gör det i så mycket hemlighet det går att göra, alltså de enda som vet om det är de jag träffar. Men de berättar det ju för alla de känner så det är därför ryktet har spridits.

kebu12:

Skulle du klara av att inte göra det under en månads tid?

Nej.

mynona:

Men om man gjorde det för att man gillade det, skulle man då undra varför man gjorde det? Om man inte vet varför man gör det, så gör man det ju inte för sexets skull. Om man inte har sex av sexuella skäl, skulle man då ha så mycket om det inte var missbruk?

Om det bara vore för sexets skull så borde jag väl kunna hålla mig till bara några stycken, och inte känna att jag vill träffa massor nya killar hela tiden? Så tänker jag iaf. Klart jag gör det lite för att jag vill, men det känns som att det går till en överdrift?

mynona:

Det behöver inte vara missbruk, men i frågan TS ställde ger det intryck av att vara det. Hade TS sagt: "Jag gör det förstås för att jag har lust, och jag ser till att göra det i hemlighet så ingen kan mobba mig för det efteråt", så hade det inte varit särskilt märkvärdigt med att ha regelbundet gruppsex.

Jag har ju lust till att göra det, och jag själv har inte sett till att ryktet sprids, det är killarna som snackar runt ju..


   
SvaraCitera
zent
 zent

   
SvaraCitera
mynona

zent:

personligen hade jag absolut inte vilja ha ett förhållande med någon som har legat med så många.

Hade du tyckt att det vore ok för dig själv att göra detta, och sedan ändå förtjäna en kärlekspartner?

Om nej, så ok, då är du åtminstone rättvis som ger samma villkor till båda parter.

Om ja:

zent:

För att förtydliga min poäng: Du kommer aldrig i helvete få en normal pojkvän i den stad du bor i nu.

...så tror jag nog att en "onormal" pojkvän är bättre, om en pojkvän som tror på lika och rättvisa villkor för båda könen är onormal.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zent:

Du förstör bara för dig själv, personligen hade jag absolut inte vilja ha ett förhållande med någon som har legat med så många.

Jag har legat med lite mer än 40 men så mycket är det väl inte ändå..? Alltså det finns ju mycket värre personer liksom.

zent:

För att förtydliga min poäng: Du kommer aldrig i helvete få en normal pojkvän i den stad du bor i nu.

Jo det tror jag. Vill ändå inte ha en pojkvän som dömer en i förhand. Ingen är perfekt heller.


   
SvaraCitera
zent
 zent

Carrexiz:

Jag har legat med lite mer än 40 men så mycket är det väl inte ändå..? Alltså det finns ju mycket värre personer liksom.Jo det tror jag. Vill ändå inte ha en pojkvän som dömer en i förhand. Ingen är perfekt heller.

Läs mitt senaste inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Carrexiz:

Nej.

Du borde verkligen prata med någon. Att vara beroende av något är aldrig bra, oavsett vad det är för något.
Att ha mycket sex och med många olika eller flera samtidigt är inget fel, om man gör det på rätt sätt och finner njutning i det. Du verkar varken njuta av det eller göra det på rätt sätt.
Hemskt att höra om hur ryktet om dig går bland killarna. Men det är inget som kommer ändras om du inte gör något åt det.

Se till att ta tag i det och få hjälp innan det hela kommer spåra ur helt. Du är ännu väldigt ung. Försök att göra rätt val nu så att din framtid kommer bli så mycket ljusare.
/Kram


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zent:

Läs mitt senaste inlägg.

Haha, jag tror inte det är nymfomani det handlar om faktiskt.


   
SvaraCitera