Aviseringar
Rensa alla

Sexrelation till ett förhållande? Muslim och kristen


Ämnesstartare

TACKSAM FÖR SVAR, HJÄLP OCH ÅSIKTER PÅ DETTA INLÄGG

Hej, jag är en tjej på 17 år.
Jag är en kristen svensk/finsk tjej, och jag har hållt på med en marockansk arabisk muslim i 9 månader till o från.
I början var allt frid o fröjd, han var gullig  i början all the time.
Vi hade sex efter tredje träffen redan för  han var så jävla på och inte riktigt tog mitt nej på allvar så gick till slut  med på det. Men hade han bara varit ute efter sexet borde han lämnat och tröttnat efter ett tag.
Men vi har hållt på fram o tillbaka i nästan ett år snart!! 
Vi har haft jättemycket drama och skit, men oavsett vad står vi fortfarande kvar på samma plats.

De enda vi har gjort dessa månader när vi träffats ensamma är o ha sex, umgås ett tag efter sen går vi skilda vägar. Men samtidigt blir han sur om jag träffar andra, men han vill ändå inte ha nått seriöst.
De här månaderna har varit jätttejobbigt då jag verkligen verkligen verkligen älskar honom.
Vissa perioder har han sagt att han verkligen gillar mig osv, vissa perioder trakasserar han mig, säger att han har lallat med mig, hans vänner tycker jag är en hora hit o dit för jag har haft sex med honom utan att vi är tillsammans osv.. 

Han har haft en jättesvår uppväxt och han är inte född här i Sverige heller, så han öppnade sig ÄNTLIGEN tilll mig och sa att i hela hans liv, har alla huggat varandra i ryggen all the time. Så fort han närmat sig någon, litat på någon osv har de svikit  honom. Därför han har svårt att känna nått för någon, lita på någon osv.

Han ljuger för mig gång på gång på gång. Men samtidigt, när vi är med varandra, så känner jag att det verkligen finns nått speciellt mellan oss. Vi har äntligen sagt till varann att vi älskar varann, EFTER 9 MÅNADERS HISTORIA.
Och äntligen efter allt som hänt, har han sagt att han de är därför han älskar mig, för  jag stått ut med hans skit i 9 månader och han inser verkligen vad han gjort och han har lärt sig sin läxa.

Jag och mina tjejkompisar var med han och hans kompisar (dessa var andra kompisar jag inte träffat förut så dom hade inget dåligt intryck utav mig, utan snarare tvärtom att dom tyckte jag verkade trevlig och bra.) 

Den kvällen var superbra, våra vänner klickade med varandra.
Men han ville inte hålla på med mig framför folk. Utan han tog in mig på toan, på balkongen osv när  han ville kyssa mig o sånt. Dock hade vi sex på toan eftersom båda var lite alkoholpåverkade.
Efter sexet verkade jag lite down och han sa till mig att han verklgen vill ha mig och vi ska skita i folk o va folk säger från o med nu , ingen behöver veta om oss (då han förut gick o berättade allt om mig o vårat sex osv, vilket skapade rykten och skitsnack om mig bland hans arabiska vänner)
Efter satt vi och kollade tv och jag lutade mig mot han, då bad han mig att luta mig mot kudden istället för han.

Och efter den här kvällen har vi inte hörts.

Jag vet att vi har några slags känslor för varandra, men känns som det aldrig kommer bli seriöst.
Grejen är att han har dumpat varenda tjej han varit med i dom perioderna han och jag har skitit och dumpat varann. Vi hittar alltid tillbaka, och han har sagt till mig att de känns fel med andra tjejer osv...
Han ser EXTREMT bra ut och  så, så jag vet ju att  han kan få tjejer om han VILL.

Borde jag fortsätta satsa och ta sin tid. De kanske bara tar tid o tämja honom.. Eller vad ska jag göra?
Jag ÄLSKAR honom. Och jag vet att han känner något för mig för annars skulle han inte stannat så länge oavsett allt som hänt och oavsett vad de flesta av hans vänner tycker om mig.
Både han och jag har ADHD, envisa och aggressiva, när vi bråkar kallar vi varanda vad som helst och skriker och allt  men när vi är glada eller nått sånt älskar vi sönder varandra och vi har en enooooorm dragningskraft till varann..

Vi har helt två olika uppväxter, olika religioner, helt olika ursprung o syn på saker.
Är de därför han inte kan gå in i ett seriöst förhållande med mig?
Men vi är ändå så lika som personer men ändå inte.
Till o med en av hans vänner har sagt till mig att han och jag är så lika på ett sätt personlighetsmessigt men ändå  inte.


   
Citera

hade inte satsat på en sådan kille, kanske för att jag har erfarenhet av att tro att man kan fixa någon som "faktiskt bara är missförstådd och har en trasslig bakgrund"

jag hade inte velat vara med någon som inte respekterade mig och som ljög för mig. varför ska du behöva tämja honom? han ansvarar själv för att fixa sin skit och bete sig ordentligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:
hade inte satsat på en sådan kille, kanske för att jag har erfarenhet av att tro att man kan fixa någon som "faktiskt bara är missförstådd och har en trasslig bakgrund"

jag hade inte velat vara med någon som inte respekterade mig och som ljög för mig. varför ska du behöva tämja honom? han ansvarar själv för att fixa sin skit och bete sig ordentligt

Jo helt sant. Men man försöker hela tiden hitta lösningar när jag har så pass starka känslor. För de känns som att de är nu han börjar inse att han älskar mig med och att jag funnits vid han oavsett all skit han gjort. Att ingen annan skulle orkat det som jag stått ut med.

Men samtidigt tänk om jag bara tror det. Att han faktiskt inte älskar mig , att han fortsätter för sexet o att det aldrig kommer bli seriöst


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För tänker tänk om jag lyckas ''tämja'' han, alltså göra han till en bättre person o de slutar lyckligt liksom om man säger så  haha 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det värsta är att de gångerna jag verkligen försökt skita i han.
Så ringer jag han när jag druckit varje gång, och jag kan hans nummer utantill så  det funkar inte att ta bort numret heller för har aldrig ens haft det inlagt för jag kan det haha


   
SvaraCitera

ekmaaannn123:
För tänker tänk om jag lyckas ''tämja'' han, alltså göra han till en bättre person o de slutar lyckligt liksom om man säger så  haha 

alltså, det är inte så lätt att förändra en annan människa. för mig låter det som att ni bara har en relation på hans villkor eftersom han älskar dig när det passar honom. när du vill ha närhet skiter han ju i dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

alltså, det är inte så lätt att förändra en annan människa. för mig låter det som att ni bara har en relation på hans villkor eftersom han älskar dig när det passar honom. när du vill ha närhet skiter han ju i dig

Ja precis så är det!! Och hela tiden tror jag att de går o ändra på tyvärr 


   
SvaraCitera

Har allt detta hänt under en tidsrymd kortare än ett år hur ska det då gå när ni varit ihop i 5 eller 10 år? Nej, jag hade definitivt sagt bye bye till den killen och letat upp någon som hade respekterat dig bättre och inte bara använt dig som en madreass och smutskastat dig. 


   
SvaraCitera

terrormat:
hade inte satsat på en sådan kille, kanske för att jag har erfarenhet av att tro att man kan fixa någon som "faktiskt bara är missförstådd och har en trasslig bakgrund"

varför sätter du det inom citat? stämmer säkerligen, kan vara omöjligt att fixa ändå.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

varför sätter du det inom citat? stämmer säkerligen, kan vara omöjligt att fixa ändå.

för att jag citerar 17-åriga terrormat


   
SvaraCitera

terrormat:

för att jag citerar 17-åriga terrormat

ah ok. lät som det skulle vara nåt trick, jag tror dock det är sant i många fall.


   
SvaraCitera

Verkar som om han försöker utnyttja dej


   
SvaraCitera

Jag hade nog gett up en sån relation. Låter inte som att det är nogot bra för någon av er. Han kanske har en hemsk bakgrund, och det ä synd om honom det tycker jag faktiskt (vet ju visserligen inte vad han varit med om men antar att det är krig å sån skit) men det ska ju ändå inte gå ut över dig på det sättet. Du ska ju inte behöva lida bara för att han har haft det svårt. Det måste han förstå, annars kommer det inte bli någon bra relation. Så det västa vore bog om du släppte honom och går vidare.


   
SvaraCitera
mens
 mens

ekmaaannn123:
Vi hade sex efter tredje träffen redan för  han var så jävla på och inte riktigt tog mitt nej på allvar så gick till slut  med på det

Redan här finns ett jättestort problem med respekt för andra människor. Såhär beter man sig inte mot någon. Det är vanligt världen över och har alltid varit att män tar för sig av kvinnors kroppar oberoende av hennes vilja så det är vardagsmat för både killar och tjejer, vilket vi ser här. Du måste dumpa denna människa. Det andra lät också helt uppåt väggarna och på gränsen till känslomässig misshandel.


   
SvaraCitera
PMR
 PMR

Ju längre tid som går, desto mer smärtsamt lär det bli. Om det är problematiskt redan nu. Hur ska man då ha orken med samma visa i fler år? Till slut lär det ta stopp. Det verkar som att han både vill ha och äta kakan. Om han inte vill ha en seriös relation så är han definitivt inte rättvis. Han säger att han har svårt att lita på folk? Hur har han tänkt sig att det ska funka om ingen av er två har tillit för den andre, då han drar lögner? Det är dessutom alltför vanligt att folk ingår relationer och väntar sig att kunna ändra på någon. Men då är det väl inte den person man är kär i, utan den man målar upp i fantasin och trånar efter. Det är klart att vissa småsaker kan gå, t ex att få någon att faktiskt börja spola efter sig efter toalettbesök. 


   
SvaraCitera