Aviseringar
Rensa alla

Sexualitets problem


Ämnesstartare

Är en 17 årig tjej som försöker klurra ut sin sexualietet( jag tror att jag är Bi) och jag vet att alla säger att man inte måste stämpla sig med en sexualitete när man är tonåring, men det skulle göra mitt liv mycket enklare. Har du några tips?! Skriv!!


   
Citera

varför skulle det bli enklare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
varför skulle det bli enklare

Slippa känna sig så himla förvirrad hela tiden, om mina känslor eller attraktioner till andra människor. Det skulle känns skönt att veta att andra kan realtera och ge mig råd


   
SvaraCitera

Mystery Sister:
Är en 17 årig tjej som försöker klurra ut sin sexualietet( jag tror att jag är Bi) och jag vet att alla säger att man inte måste stämpla sig med en sexualitete när man är tonåring, men det skulle göra mitt liv mycket enklare. Har du några tips?! Skriv!!

Känner igen mig lite i det där. Men anta att du är bi. Jag tror att alla är bisexuella i grund och botten.


   
SvaraCitera

sommargåvan: Jag tror att alla är bisexuella i grund och botten.

Men det är vi inte egentligen. Det finns ett flertal sexualiteter och bisexualitet är bara en av dem.


   
SvaraCitera

Zodd:

Men det är vi inte egentligen. Det finns ett flertal sexualiteter och bisexualitet är bara en av dem.

Ja det förståss.. Fast jag tror ändå att bisexualitet är det "vanligaste"


   
SvaraCitera

Mystery Sister: det skulle göra mitt liv mycket enklare.

hur och varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

hur och varför?

Jag vet inte riktigt. Jag var säker på att jag var hetero tills jag var femton och började kolla på tv- serier fulla med bi och lesbiska kvinnor. Jag kände liksom något lugn i att veta vem jag var attraherad av. Men nu känner jag mig bara förvirrad hela tiden och det ändrar sig fån dag till dag. Jag är en person som gillar att vara i kontroll över mig själv och gillar inte att känna mig förvirrad och som om jag inte kan bestämma över min känslor.


   
SvaraCitera

Du har tid att tänka mer på det! Du har hela livet framför dig. Pröva dig fram! 😀


   
SvaraCitera

Mystery Sister: . Jag är en person som gillar att vara i kontroll över mig själv och gillar inte att känna mig förvirrad och som om jag inte kan bestämma över min känslor.

Eeh ok..  Men: 

Pinkie: Pröva dig fram! 😀


   
SvaraCitera
SOMBI

tipset är att testa dig fram. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för råden. Jag har själv tänkt på det. Det ända problemet är att jag inte har en aning om var jag ska hitta en tjej (jag känner att dem är det jag är mest nyfiken på just nu) som inte är ute efter förhållande utan bara något enkelt och roligt med någon som är nyfiken/osäker i sin sexualitet. Några tips på det? 🙂


   
SvaraCitera

Zodd: Men det är vi inte egentligen.

Källa: Din röv?


   
SvaraCitera

Zodd: Men det är vi inte egentligen.

Källa på det? Jag hävdar inte alls att det ligger till som Sommargåvan säger, eller ens att jag ansluter mig till uppfattningen, men svaret "Jaha, men så är det inte" är ogrundat arrogant om man just inte har något att grunda det på. Sexualitet är rätt uppenbart mer avancerat än att man tänder på andra "kön" med tanke på hur människor uppger olika sociala aspekter såsom klädstil et cetera som sexuellt attraherande faktorer. Det är väl inte alls orimligt att alla "i grund och botten" är bi, men på det ena eller andra viset genom sin uppväxt har fått den ena sidan undertryckt.


   
SvaraCitera

darkside.se

Där kan du eventuellt hitta någon att pröva saker med.


   
SvaraCitera