Aviseringar
Rensa alla

Sexuell avhållsamhet


Ämnesstartare

Man kan leva i sexuell avhållsamhet i perioder. Tex om man tränar och har en tävling om några veckor och välja att leva avhållsamt fram till träningen för att lägga fokus och energi på träningen.
Sexuell avhållsamhet är att man väljer att inte ha sex med någon eller runka. Inget sexuellt umgänge med varken någon annan eller sig själv.

det finns även ofrivillig avhållsamhet. Notera även att det är skillnad på celibat och avhållsamhet.

Till min fråga. Är det någon som lever avhållsamt? Känner du att du får ut något av det, vad fick dig att leva avhållsamt? Eller var du "bara" runkberoende och behövde få rätsida på livet igen.

Mångkillar/män som lever avhållsamt känner att dom presterar bättre på träningen när dom kan lägga full fokus på träning, kost och återhämtning.

Eftersom att jag själv är kille så är jag mest intresserad av att veta vad ni killar tycker och tänker om saken. Alla är dock välkomna att svara.

Glöm inte att alla är olika och får vara precis som man är så endast seriösa svar här.


   
Citera

Leva utan kvinnor är d bästa för män.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wetferghergh:
Leva utan kvinnor är d bästa för män.

Därför att?  


   
SvaraCitera
Haien

Varit utan det typ en månad, ingen skillnad alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haien:
Varit utan det typ en månad, ingen skillnad alls.

Det är  säkert olika för alla även där.


   
SvaraCitera

Har testat under perioder, men upplever snarare att det är mycket svårare att hålla fokus om jag inte runkar. Går runt och tänker på sex och blir kåt hela tiden och så. Måste helt enkelt runka då och då för att hålla hormonerna i schack om inte annat. 


   
SvaraCitera

HannesG95 :

Därför att?  

Kvinnor är riktigt dåligt säger jag bara. Finns många exempel som klarar sig utan de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Har testat under perioder, men upplever snarare att det är mycket svårare att hålla fokus om jag inte runkar. Går runt och tänker på sex och blir kåt hela tiden och så. Måste helt enkelt runka då och då för att hålla hormonerna i schack om inte annat. 

Jag har också kört i perioder. Är i en sån period nu och för mig funkar det mycket bra.  
var det i början av perioden det var som jobbigast?  Typ innan psyket fattat vad som gäller men man gav efter och runkade. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wetferghergh:

Kvinnor är riktigt dåligt säger jag bara. Finns många exempel som klarar sig utan de.

Jag säger inte emot dig. Inte speciellt intresserad av kvinnor över huvud taget själv. 


   
SvaraCitera

HannesG95 :

Jag har också kört i perioder. Är i en sån period nu och för mig funkar det mycket bra.  
var det i början av perioden det var som jobbigast?  Typ innan psyket fattat vad som gäller men man gav efter och runkade. 

Nej, det är först när det har gått ett tag och sen blir det jobbigare och jobbigare. Såg egentligen inget positivt med det. 


   
SvaraCitera

HannesG95 :

Jag säger inte emot dig. Inte speciellt intresserad av kvinnor över huvud taget själv. 

kvinnor förstör samhällen o män bygger dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

wetferghergh:

kvinnor förstör samhällen o män bygger dom.

Så.. Är det till köket dom ska till då enligt dig?


   
SvaraCitera

HannesG95 :

Så.. Är det till köket dom ska till då enligt dig?

japp det är sanningen.


   
SvaraCitera

HannesG95 :

Därför att?  

Kvinnor är vidriga varelser


   
SvaraCitera

dom sidorna jag läst är bara dumma säger fel saker:/  http://www.tidningensolo.se/8-smarta-anledningar-att-fa-orgasm-oftare men är för tjejer då 


   
SvaraCitera