Aviseringar
Rensa alla

Sexuell läggning


Ämnesstartare

Försökte komma på en roligare och bättre rubrik, men varför inte gå rakt på sak? Haha. Det är säkert många som kommer dumförklara mig eller tycka att detta är upp till mig. Men jag är ny på detta och behöver er hjälp. Jag har hela mitt liv sett mig själv som straight. Men i sjuan blev jag plötsligt livrädd för att vara homosexuell. Och jag HATAR samhället för att det fick mig att bli rädd för homosexualitet. Jag blev rädd för att komma ut, och rädd för att andra skulle tycka jag var konstig. Efter ett tag försvann detta och jag utgick återigen från att jag var hetero (hatar samhällets normer även för detta). Men i höstas, när jag började i ettan på gymnasiet, började jag tänka på tjejer igen. Jag känner mig attraherad till att ha sex med tjejer, men även med en killar. Först tänkte jag att jag kanske bara tyckte att det var spännande. Men nu det senaste har jag liksom fått små crushes på tjejer. Dock vet jag inte helt säkert om det är på samma sätt som jag får för killar. Men, mitt "problem" med det hela är att jag aldrig har haft sex, och det är egentligen ingenting jag vill skynda på. Så min fråga till er är; anser ni att man kan veta sin sexuella läggning innan man har haft sex med någon? Annars kan man ju inte veta om man är heterosexuell, homosexuell eller bisexuell? Så vad har ni för tips på hur jag ska veta min läggning utan att ha sex?


   
Citera
Ämnesstartare

partymyra: anser ni att man kan veta sin sexuella läggning innan man har haft sex med någon?

ja 


   
SvaraCitera

ja alltså jag tror inte jag skulle bli bi om någon kille våldtog mig i rumpen mot min vilja.. för att viljan finns ju inte där om man inte är attraherad?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:
ja alltså jag tror inte jag skulle bli bi om någon kille våldtog mig i rumpen mot min vilja.. för att viljan finns ju inte där om man inte är attraherad?

Självklart!! Jag menar om ni anser att man borde ha testat sex med alla kön för att veta sin sexuella läggning 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

partymyra:

Självklart!! Jag menar om ni anser att man borde ha testat sex med alla kön för att veta sin sexuella läggning 🙂

Och då menar jag också självklart de kön man vill testa med


   
SvaraCitera

Är det så viktigt att sätta en stämpel på din sexualitet då?


   
SvaraCitera
Cobrak

Du har de sexuella preferenser du har helt enkelt, behöver inte göras mer komplicerat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Är det så viktigt att sätta en stämpel på din sexualitet då?

Åh det var detta svaret jag väntade på! Haha. Det är precis det jag känner att jag inte vill. Jag tror nämligen att man blir kär i en människa och inte ett kön, bara att vissa människor bestämmer sig för vilket/vilka kön de vill starta relationer och ha sex med. Det ända är bara det att jag gärna skulle vilja berätta för min familj, och jag vet inte om jag ska säga så som jag känner just nu, att jag inte rikigt vet. Eller om jag ska säga att jag är bi, eller om jag helt enkelt inte ska säga någonting alls. 


   
SvaraCitera

partymyra:

Självklart!! Jag menar om ni anser att man borde ha testat sex med alla kön för att veta sin sexuella läggning 🙂

Så med din logik är man bög om man som kille gillar att pilla sig i stjärten när man onanerar, och pga det så vill man automatiskt ha en annans kille kuk i röven? 
Läggning har ju inte med sexuella preferenser att göra på det sättet.. Det är vem man kan bli attraherad, kär i.. Jag antar att du är bi då du tänker på detta sättet. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att ha sex med en kille pga att attraktionen inte finns där. Attraktionen till killar hade inte kommit dit bara för att jag ligger med en kille.. Hade inte fått upp den alls, och hade mått väldigt dåligt över det hela, och det hade varit extremt obehagligt.. Det går inte att njuta utan attraktionen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stålröven:

Så med din logik är man bög om man som kille gillar att pilla sig i stjärten när man onanerar, och pga det så vill man automatiskt ha en annans kille kuk i röven? 
Läggning har ju inte med sexuella preferenser att göra på det sättet.. Det är vem man kan bli attraherad, kär i.. Jag antar att du är bi då du tänker på detta sättet. Jag hade aldrig kunnat tänka mig att ha sex med en kille pga att attraktionen inte finns där. Attraktionen till killar hade inte kommit dit bara för att jag ligger med en kille.. Hade inte fått upp den alls.

Min logik? Jag har inte påstått någonting alls faktiskt. Jag har beskrivit mina sexuella attraktioner och sedan frågat en fråga. Och nej, jag anser ingenting hit och dit och jag hatar också att samhället har satt upp "mallar" vi människor "ska" följa.


   
SvaraCitera
Cobrak

partymyra:

Det ända är bara det att jag gärna skulle vilja berätta för min familj, och jag vet inte om jag ska säga så som jag känner just nu, att jag inte rikigt vet. Eller om jag ska säga att jag är bi, eller om jag helt enkelt inte ska säga någonting alls.

Kör ditt race i din egen hastighet.


   
SvaraCitera

partymyra:

Min logik? Jag har inte påstått någonting alls faktiskt. Jag har beskrivit mina sexuella attraktioner och sedan frågat en fråga. Och nej, jag anser ingenting hit och dit och jag hatar också att samhället har satt upp "mallar" vi människor "ska" följa.

Du är bisexuell. Om du inte gillar att ta emot en annan killes snopp där bak sedan när du prövar det så betyder det inte att du inte är bisexuell, utan då är det helt enkelt inte din grej. Sexuella preferenser och sexuell läggning är olika saker. Så är det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför placera dig själv i ett fack?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För min egna privata del så visste jag stensäkert att jag var straight långt innan jag hade sex första gången. Självklart kan jag tycka tjejer är sexiga och jag har även haft sex med tjejer ett par gånger på fyllan men jag var aldrig nämnvärt kåt på dom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, jag visste att jag inte var straight långt innan puberteten. 


   
SvaraCitera