Aviseringar
Rensa alla

sexuella övergrepp i skolmiljö


Ämnesstartare

Tja! 
Idag ska det inte ha med transsexualitet utan folk som tafsar i skolan och på vilket allvar lärare tar det på, förra året på skolan jag går på så va de några av min akompisar som blev tafsade på av en annan kille i vår klass, som tyckte såklart att det va skitjobbigt och dom måste dåligt av det, så dom gick till skolkuratorn  (jag va också med) och som berättade vad som hände och vem det va som gjorde så och även att många av killarna i klassen ofta så väldigt sexistiska grejer eller sånt, och skolkuratorn svar va "men det är ju för att killarna börjar tycka om er men ni ska inte bry er om dom om de gör nåt mot er eller tafsar", asså vafan jag va nära på att resa mig upp och gå, för vadfan e de för svar att killarna gillar er vadfan om dom nu hade gillar oss (dom som taffsade då) då hade inte dom tagit på mina kompisars kroppar mot deras vilja och skrattat åt de för då tycker man fan inte om nån, och sen va det en en gång som sa en sak min kompis inte tyckte va ok då sa vi till läraren som va där då och hennes svar va "ni behöver ju inte lyssna på allt dom säger" liksom vafan så istället så att killarna skulle lägga av så va det tjejerna som skulle sluta bry sig om dom det e ju fan åt helvete


   
Citera

Vuxna har allmänt problem med att säga till kilalr i den åldern att inte göra så. Dom tycker väl att det är et jobigt ämne att ta i


   
SvaraCitera

Killar är skräp. Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:
Vuxna har allmänt problem med att säga till kilalr i den åldern att inte göra så. Dom tycker väl att det är et jobigt ämne att ta i

Fast det måste ju göras dom måste ju  ta tag i det och sen så tycker jag att om man som lärare på mellanstadiet inte kan snacka om sex med elever och vad man får och inte får göra mot andra då har man ju valt fel yrke


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Avem:
Killar är skräp. Tumme upp

Nej vi e inte skräp


   
SvaraCitera

pommes045:

Fast det måste ju göras dom måste ju  ta tag i det och sen så tycker jag att om man som lärare på mellanstadiet inte kan snacka om sex med elever och vad man får och inte får göra mot andra då har man ju valt fel yrke

Jag sa inte att det var ok det dom gjorde. Jag gav bara en förklaring.


   
SvaraCitera

pommes045:

Nej vi e inte skräp

D e kvinnor som e vidriga varelser


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axelinaaas:

D e kvinnor som e vidriga varelser

Lägg ner så 


   
SvaraCitera

Prata med rektorn. Så där får hen ej säga. 


   
SvaraCitera

pommes045:

Lägg ner så 

Nahh


   
SvaraCitera

Avem:
Killar är skräp. Tumme upp

överlev utan oss då, ingen har ju tvingat dig va med killar 


   
SvaraCitera

pommes045:

Nej vi e inte skräp

Oki
(Jo)

handendärnissen:

överlev utan oss då, ingen har ju tvingat dig va med killar 

Mm. Gör så. Har inga problem med det faktiskt. 
Så butthurt Mycket glad


   
SvaraCitera

Avem:

Oki
(Jo)

Mm. Gör så. Har inga problem med det faktiskt. 
Så butthurt Mycket glad

tyst om de också. 


   
SvaraCitera

handendärnissen:

tyst om de också. 

"Nej"


   
SvaraCitera

Avem:
Killar är skräp. Tumme upp

"Svarta människor är skräp"
Förvånad?


   
SvaraCitera