Aviseringar
Rensa alla

Sexuella trakasserier


En italienare tafsade på kuken på en bussresa efter en fest (kände honom). Var inget märkvärdigt - blir inte värre än man gör det till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

nej det var ju inte det jag skrev heller, tvärtom, är det inte upp till mig att avgöra det om jag skulle ligga som en död fisk?

Då den du ligger med antagligen inte är tankeläsare så måste du ju på något sätt förmedla att du ändå vill innan det ska vara okej att ha sex med dig om du ska agera som om du inte verka tycka att det är så roligt.


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

Ja tafsad  blivit tafsad motvilligt , men han fick en våldsam diskussion efter det. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Då den du ligger med antagligen inte är tankeläsare så måste du ju på något sätt förmedla att du ändå vill innan det ska vara okej att ha sex med dig om du ska agera som om du inte verka tycka att det är så roligt.

mm aa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Verbalt en gång när jag var lite yngre. "Sade till" så det heter duga. 

Hn ångrar det säkerligen idag. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, har blivit våldtagen.

Förvånansvärt hur vanligt det är, blir upprörd och arg över hur hänsynslösa människor är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det beror på hur man definierar sexuella trakasserier. Varit med om otaliga gånger då kvinnor så kallat "objektifierat" mig själv och andra män. Bara sett killar som sexuella varelser, inte som män. Något som visat sig både verbalt men också genom blickar då många kvinnor typ stirrat sig blinda på vältränade magar osv. Själv ser jag inget problem i detta utan ser det som något helt naturligt. Motsatta kön dras sexuellt till varandra generellt och då är det inget konstigt att man exempelvis tittar på varandras bröst eller magar och dessutom kommer med några uppmuntrande kommentarer, så länge det görs med någon slags respekt såklart. Men det är väl denna naturliga uppmuntran och sexuella dragning till det motsatta könet som feminister brukar kalla objektifiering och sexuella trakasserier, så då blir väl svaret ja. Jag har blivit sexuellt trakasserad och dessutom varit vittne till massvis med trakasserier utförda av kvinnor mot män. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Det beror på hur man definierar sexuella trakasserier. Varit med om otaliga gånger då kvinnor så kallat "objektifierat" mig själv och andra män. Bara sett killar som sexuella varelser, inte som män. Något som visat sig både verbalt men också genom blickar då många kvinnor typ stirrat sig blinda på vältränade magar osv. Själv ser jag inget problem i detta utan ser det som något helt naturligt. Motsatta kön dras sexuellt till varandra generellt och då är det inget konstigt att man exempelvis tittar på varandras bröst eller magar och dessutom kommer med några uppmuntrande kommentarer, så länge det görs med någon slags respekt såklart. Men det är väl denna naturliga uppmuntran och sexuella dragning till det motsatta könet som feminister brukar kalla objektifiering och sexuella trakasserier, så då blir väl svaret ja. Jag har blivit sexuellt trakasserad och dessutom varit vittne till massvis med trakasserier utförda av kvinnor mot män. 

Definitionen ligger såklart hos dig här men jag vill bara poängtera att med den definitionen så skulle varenda kvinna blivit sexuellt trakasserad i mycket större grad än män då det är mer socialt accepterat av män att objektifiera och ta för sig av kvinnor och av plats i allmänhet än tvärtom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: sexuella dragning till det motsatta könet som feminister brukar kalla objektifiering

Inte alls. Det är när man endast ser en individ som en kropp, som en resurs att utnyttja., utan hänsyn eller erkännande om att individen är ett subjekt med egna tankar, känslor och upplevelser, som man objektifierar. Man kan vara sexuellt attraherad av någon utan att objektifiera denne - desamma gäller omvänt.


   
SvaraCitera
Yaren

Nej aldrig. Jag har väl haft tur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det "grovaste" jag har varit med om är en som höll fast mig och försökte kyssa mig. (han blev hotad och utslängd ur festen, så det uppmärksammades)

Sen äre alltid ngn som råkar komma för nära lr stå för nära @ bussar, festivaler etc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit med det förstnämnda flera ggr, vidrigt nog. Dock blev
den där arg och envis. Glad att jag inte var ensam.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Inte alls. Det är när man endast ser en individ som en kropp, som en resurs att utnyttja., utan hänsyn eller erkännande om att individen är ett subjekt med egna tankar, känslor och upplevelser, som man objektifierar. Man kan vara sexuellt attraherad av någon utan att objektifiera denne - desamma gäller omvänt.

Jaså, det är inte min erfarenhet av vad feministerna brukar benämna som objektifiering. Jag menar det kan ju knappt komma en reklamfilm med en vacker smal kvinna utan att feministerna rasar och skriker om objektifiering. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Definitionen ligger såklart hos dig här men jag vill bara poängtera att med den definitionen så skulle varenda kvinna blivit sexuellt trakasserad i mycket större grad än män då det är mer socialt accepterat av män att objektifiera och ta för sig av kvinnor och av plats i allmänhet än tvärtom.

Av egna erfarenheter så skulle jag istället säga att det är tvärtom. I takt med att feminismen blivit så framgångsrik och tagit över samhället, sociala medier osv så har det blivit helt oacceptabelt att objektifiera och sexualisera kvinnor. Att en kille skulle slänga en sexistisk kommentar eller slå till en kvinna på rumpan utan kritik är helt otänkbart, det finns inte. Tjejer som däremot gör det samma, pratar hänsynslöst om att de vill ligga med diverse olika manliga modeller bara pga av deras kroppar, slår till killar på rumpan eller liknade, är bara charmiga och roliga. Nu dock tror jag inte att det är så överallt eller att vi män skulle vara utsatta särskilt mycket. Jag menar bara att det inte är så enkelt som du vill få det till. Det finns tillfällen då män är utsatta mer än kvinnor, kanske pga av att feminismen varit så framgångsrik, och naturligtvis finns det tillfällen då kvinnor är mycket mer utsatta än män. Det är bara inte så svart och vitt som du och andra feminister vill få det det.

(Det är förövrigt precis därför feministernas världsbild och åtgärder som bara fokuserar på kvinnors problem är helt felaktiga. Vi måste arbeta allmänt mot mer moral och etik i samhället, oavsett vem som är offer. Inte stirra oss blinda på tron att kvinnor alltid är offer för en manlig patriarkal struktur.)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur är det ens möjligt att missuppfatta så mkt jag orkar inte


   
SvaraCitera