Aviseringar
Rensa alla

SF-Bio Åldersgräns


Ämnesstartare

Jo jag hade tänkt gå och se Deadpool senare ikväll med ett gäng kompisar. men som ni kanske vet så är det en åldersgräns på 15 år. Men jag tänkte att vi borde försöka att komma in iallafall och om vi misslyckas så skulle vi säga att vi inte visste att det var sån gräns på filmen. Bara det att jag vet inte om vi skulle få nya biljetter till någon annan film i så fall. Har hänt en gång förut att jag fått biljetter till en ny film men vet inte om det bara var ett undantag just då. Om ni vet hur det funkar så skriv nedanför bara.


   
Citera

När jag var 15 gick jag med några kompisar (varav några var 14 då) på någon film med 15-årsgräns. Vi som var över 15 visade leg, de som var under gjorde inte det. Alla kom in.

Skulle gissa att det beror väldigt mycket på personalen som arbetar just då.


   
SvaraCitera

Alltså, det brukar inte vara några problem. De brukar inte vara särskilt noga, men man får nog inga nya biljetter i och med att man som kund har ansvaret att ta reda på åldersgränsen. Jag skulle säga att om de ber er visa id så säg bara att ni inte har och var trevliga så blir ni nog insläppta. 
Ska dock nämna att jag inte har erfarenhet av detta mvh.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
När jag var 15 gick jag med några kompisar (varav några var 14 då) på någon film med 15-årsgräns. Vi som var över 15 visade leg, de som var under gjorde inte det. Alla kom in.

Skulle gissa att det beror väldigt mycket på personalen som arbetar just då.

Jo jag fyller ju 15 år nu i sommar. vilket jag själv tycker borde göra att jag kommer in ändå. Inte direkt som att vänta 3 månader skulle göra någon skillnad. Vet inte heller dock om man måste vara exakt 15 eller bara bli det under året :/


   
SvaraCitera
23an
 23an

Captain Jack Sparrow:

Jo jag fyller ju 15 år nu i sommar. vilket jag själv tycker borde göra att jag kommer in ändå. Inte direkt som att vänta 3 månader skulle göra någon skillnad. Vet inte heller dock om man måste vara exakt 15 eller bara bli det under året :/

"jaha du fyller 18 om ett halvår,. visst, du kan komma in på puben. Drick ingen alkohol bara är du snäll" Said no ordningsvakt ever.

Tror nog ni klarar er så oroa dig inte. Så brutal är inte filmen (hela tiden). Bara när Ryan får något i rumpan <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

23an:

"jaha du fyller 18 om ett halvår,. visst, du kan komma in på puben. Drick ingen alkohol bara är du snäll" Said no ordningsvakt ever.

Tror nog ni klarar er så oroa dig inte. Så brutal är inte filmen (hela tiden). Bara när Ryan får något i rumpan <3

Tack för Butt-Spoilern


   
SvaraCitera
23an
 23an

Captain Jack Sparrow: Tack för Butt-Spoilern

Då ni småbarn gillar att spoila så fort ni ser en film var jag tvungen 😉


   
SvaraCitera

23an:

Då ni småbarn gillar att spoila så fort ni ser en film var jag tvungen 😉

#undanflykt


   
SvaraCitera

Om ni ser 15 ut så kmr ni antagligen in. Jag och mina kompisar har kommit in de gånger vi kollat på en 15 gräns film och vi är lika gamla som er, förutom en som är född 2002 Mycket glad


   
SvaraCitera

Deadpool var fan den värsta skiten jag har sett.

För att svara på frågan så kom jag in på 15 när jag var 11.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:
Om ni ser 15 ut så kmr ni antagligen in. Jag och mina kompisar har kommit in de gånger vi kollat på en 15 gräns film och vi är lika gamla som er, förutom en som är född 2002 Mycket glad

Men aldrig hänt att ni blivit stoppade?

Btw... Vape Nation V/\


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:
Deadpool var fan den värsta skiten jag har sett.

För att svara på frågan så kom jag in på 15 när jag var 11.

Inte ens sett trailern men jag har läst mycket av alla serie tidningarna om Deadpool så känner mig tvungen att se den.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude: För att svara på frågan så kom jag in på 15 när jag var 11.

We have got a badass over here. Med vänliga hälsningar. 


Ruttenfisk: Skulle gissa att det beror väldigt mycket på personalen som arbetar just då.

Ja. Mycket så. 


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:
Jo jag hade tänkt gå och se Deadpool senare ikväll med ett gäng kompisar. men som ni kanske vet så är det en åldersgräns på 15 år. Men jag tänkte att vi borde försöka att komma in iallafall och om vi misslyckas så skulle vi säga att vi inte visste att det var sån gräns på filmen. Bara det att jag vet inte om vi skulle få nya biljetter till någon annan film i så fall. Har hänt en gång förut att jag fått biljetter till en ny film men vet inte om det bara var ett undantag just då. Om ni vet hur det funkar så skriv nedanför bara.  

Dom brukar oftast vara väldigt strikta med det där, men jag hade tur en gång då jag lyckades komma in på en film som var från 11 år medan jag var 10 och skulle fylla år om några månader tror jag, han tvekade länge men till slut sa han okej bara för den här gången.. Men sen så är det ju väldigt stor skillnad på vad just filmerna innehåller och vilka åldersgränser de satt. Jag tror det helt enkelt beror på vart du bor, vem det är som jobbar och hur stora risker dom är beredda på att ta eftersom dom kan åka dit på det.


   
SvaraCitera

Captain Jack Sparrow:

Men aldrig hänt att ni blivit stoppade?

Nein

Captain Jack Sparrow:
Btw... Vape Nation V/\

79f.jpg


   
SvaraCitera