Aviseringar
Rensa alla

She likes me, she likes me not?


Ämnesstartare

Nu är de såhär hörrni; att jag gillar en av mina tjejkompisar! Dock inte så jättemycket, men blir iaf lite avundsjuk när en av hennes killkompisar kramar henne (dock är detta en komplicerad relation som jag inte kan ta upp mer om) och avskyr när hon aldrig kan träffa mig ensam eller prata mycket på msn. Avskyr när det tar 1000år för henne att svara på ett enkelt sms!

Hon vet att jag iaf har gillat henne mer än som vän, sist vi pratade om detta sa jag att jag bara tycker om henne som kompis, vilket jag i förrgår (söndags) fattade var helt fel, för det är mer än som kompis som gäller.

Hon har sagt att hon bara gillar mig som kompis och inte mer, MEN att hon tänkt på mig mer än som kompis. Hon har sagt att jag har fina ögon och fint leende [blush] pirrade till en massa i min mage när hon sa att mina ögon är fina iaf.

Frågade henne någon dag efter att hon sagt det hur jag ska tolka detta, att hon flörtar på allvar med mig eller bara på skoj? Hon sa "tolka det som du vill"

Jag sa att jag tolkar det som om det är seriöst, hennes svar var bl.a flera ledsna smileysar. Minns dock inte texten just nu :S

Ingen av oss vill sabba våran vänskapsrelation, och hon är verkligen en tjej som jag kan prata om ALLT med! det vill jag inte förlora!

Men när en tjej ändå säger att man har fina ögon, inte kan sluta titta på dem, säger att man har ett fint leende och allt, så tolkar jag det ändå som om hon gillar mig åtminstone LITE mer än som vän.

Eller är det bara för att vara shysst mot mig?

Det är ju kul att få sådana komplimanger, även om mitt självförtroende och självbild oftast är på topp, men just hennes komplimanger tolkar jag lite extra mycket som: jag gillar dig... gör jag fel?

Tjejer brukar ju säga en sak men menar en helt annan, det vet jag, så det är lite jobbigt 😛

Tack i förhand för svar.

ÄNDRAT 2008-10-21 03:02

ÄNDRAT 2008-10-21 03:03
för övrigt så är ingen av oss ute efter något förhållande just nu, eller var det iaf inte för några veckor sedan, då vi båda ganska så nyligen (över 2mån sen) kommit ur ett förhållande


   
Citera
Ämnesstartare

Knarko:

jag gillar dig... gör jag fel?

Du verkar grovt kär, så nej du gör inte fel... Vad nu fel i detta fall är...

Men det verkar som om hon inte heller vill mista dig som vän, för om hon hade velat ha dig, hade ni redan delat sänghalm intesant?

Tack förövrigt för styckeindelningen och helt okej svenska - det uppskattas[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

hade ni redan delat sänghalm intesant?

detta delas icke förrän vi är gifta [y] hehe 🙂

Jonnybravo91:

styckeindelningen

lärde mig det i 9.an efter lite klagomål från lärarna 😉

Jonnybravo91:

helt okej svenska

helt okej? hade väl perfekt svenska? [wink] kanske några västgöta ord du tyckte var krångliga? [crazy]

för övrigt så är ingen av oss ute efter något förhållande just nu, eller var det iaf inte för några veckor sedan, då vi båda ganska så nyligen kommit ur ett förhållande.. (detta läggs till i den första texten så att nytt folk slipper läsa det här :P)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga Gud.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Fråga Gud.

kul att du kommer med seriösare svar.. o sen har jag faktiskt gjort det [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

kul att du kommer med seriösare svar.. o sen har jag faktiskt gjort det [wink]

Vad svarade han då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

grovt kär,

btw.. grovt kär är väl ändå att ta i? [crazy] visst jag blir avis o allt sånt, men det tog mig ändå ett tag att bli kär i mitt ex o vet hur det känslan var då.. men den kanske är olika från person till person? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SilentScream:

Vad svarade han då?

sa inte att Han svarat ännu [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sitter i samma båt här med.. Tycker om en viss tjej väldans mycket, vågar inte riktigt gå fram och krama henne hur som helst men då jag ser andra personer som gör det så blir man lite svartsjuk..

Men du vill utveckla ditt förhållande mer med henne eller? 🙂 Ett tips är väl att vara med henna oftare, få saker gemensamt som man kan prata med. Och ofta då man är med vissa personer länge så är det lätt att bilda relationer. Men man kan ju fortfarande vara jävligt bra kompisar och ge varandra komplimanger.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

sa inte att Han svarat ännu [cool]

Meh, vilken segis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saccan:

Sitter i samma båt här med

hehe 🙂

saccan:

Men du vill utveckla ditt förhållande mer med henne eller? 🙂

jo det vill jag ju.. i första hand som vän iaf

saccan:

vara med henna oftare

lite svårt då hon bor på annan ort det närmaste läsåret 🙁 hon är oftast hemma på helger och då brukar hon alltid vara med andra. har jag tur så lyckas vi klämma in en dag nästa vecka på höstlovet. så himla jobbigt när man knappt kan träffas [mad] [crazy]

saccan:

Men man kan ju fortfarande vara jävligt bra kompisar och ge varandra komplimanger.

jo jag vet 🙂 ger många polare, både killar o tjejer, komplimanger, men det är annorlunda med just denna tjejen tycker jag


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

kanske några västgöta ord du tyckte var krångliga? [crazy]

Ne, jag härstammar därifrån så den typen av ord har jag inte lagt märke till. Snarare att du missat stor bokstav efter någon punkt och sådana "lätta" fel.

Knarko:

för övrigt så är ingen av oss ute efter något förhållande just nu, eller var det iaf inte för några veckor sedan, då vi båda ganska så nyligen kommit ur ett förhållande..

Så är DU intresserad av ett förhållande just nu, eller är du bara lite små kär för skojs skull? [cute]

Knarko:

btw.. grovt kär är väl ändå att ta i? [crazy] visst jag blir avis o allt sånt, men det tog mig ändå ett tag att bli kär i mitt ex o vet hur det känslan var då.. men den kanske är olika från person till person? [confused]

Ursäkta, det är ett internt talesätt.
Men bara så vi får det hur vägen.... Vilket är närmast "älska" för dig... Att vara kär eller att vara förälskad?

(För jag ser det som att kär är man i någon som man nödvändigtvis inte ens känner, fast att man får fjärilar i magen av deras närvaro, kallsvett osv osv. Dock har jag på senare tid märkt att andra menar att det är en "förälskelse".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jonnybravo91:

Snarare att du missat stor bokstav efter någon punkt och sådana "lätta" fel.

detta är ju internet.. sånna fel FÅR förekomma[bigsmile] jag bryr mig inte så mkt om det, förutom om det nu är en jätteseriös text [crazy]

Jonnybravo91:

Så är DU intresserad av ett förhållande just nu, eller är du bara lite små kär för skojs skull? [cute]

nja [crazy] vet inte ritkigt.. behöver vara för mig själv ett tag framöver det vet jag iaf.. så det blir ju att jag är småkär för skojs skull då [wink]

Jonnybravo91:

Vilket är närmast "älska" för dig... Att vara kär eller att vara förälskad?

kär såklart.. förälskelse är innan man blir kär.. o det är väl isf det jag håller på att bli [crazy] lr en gammal klasskompis från grundskolans a iaf att man är förälskad först o sen kär 😛 låter inte som det men tydligen är det så 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarko:

Tjejer brukar ju säga en sak men menar en helt annan, det vet jag, så det är lite jobbigt 😛

Vill du vara ihop med henne ska du definitivt försöka.

Hon spelar spel med dig, för att hon inte vågar säga vad hon verkligen tycker. Mest troligt har hon känslor för dig, då. [smile]

och kärlek slår väl relationer som är mer än 2 månader gamla?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Vill du vara ihop med henne ska du definitivt försöka.

kanske ska läsa allt jag skriver? 😉 har lite personliga grejer att ta tag i innan jag vill gå in i ett förhållande

Anarkandi:

Mest troligt har hon känslor för dig, då. [smile]

mjo så tror ju jag oxå 😛 men kanske bara är som kompis 🙁

Anarkandi:

och kärlek slår väl relationer som är mer än 2 månader gamla?

du misstolkade nog detta 😛 förhållandena vi var i tidigare tog slut för drygt 2mån sen, snart 3, lr 3 för henne då, snart 3 för mig. hon var tillsammans med sitt ex i 3år o jag med mitt ex i nästan 1år.


   
SvaraCitera