Aviseringar
Rensa alla

Shopaholic!!


Ämnesstartare

mediakatt:

Nej.

Nähä, men jag såg en gång ett program om kvinnor som var manliga, men som ville bli kvinnliga och de kunde varken laga mat eller sy eller gå vackert eller prata fint.
Snacka om okvinnligt!

mediakatt:

Varför skapa en tråd om du inte vill ändras nu?

Jag försöker ju!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Nähä, men jag såg en gång ett program om kvinnor som var manliga, men som ville bli kvinnliga och de kunde varken laga mat eller sy eller gå vackert eller prata fint.Snacka om okvinnligt!

Ingen kommer någonsin ändra uppfattning om begreppet kvinnlighet för att du hänvisar till något du sett på tv. I synnerhet inte om det du refererar till i det inte ens har med samtalsämnet att göra.

annpeta:

Jag försöker ju!

Lär knappast gå så bra om du försöker förändras genom att motivera varför ditt beteende är positivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Plyvert:

Det gör jag, fast då köper de inte kläder och accessoarer utan bilar och motorleksaker. Men min poäng var inte att det shoppas lika mycket utan att alla tycker om att ha nya saker, även om det bara är ett par jeans om halvåret.

Är inte de mer inne på "köpa/sälja"-spåret då? Brats räknas inte som människor förresten, så att du vet det [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ingen kommer någonsin ändra uppfattning om begreppet kvinnlighet för att du hänvisar till något du sett på tv.

Enligt mig så ska kvinnor kunna laga mat, inte avancerade rätter förstås, och ja göra lite andra typiskt kvinnliga grejer, kvinna ska vara en kvinna och en man ska vara en man och inget annat.

mediakatt:

Lär knappast gå så bra om du försöker förändras genom att motivera varför ditt beteende är positivt.

Ok!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Enligt mig så ska kvinnor kunna laga mat, inte avancerade rätter förstås, och ja göra lite andra typiskt kvinnliga grejer, kvinna ska vara en kvinna och en man ska vara en man och inget annat.

Ja, det är ju en ganska patetisk inställning faktiskt. Om vi bortser från det så ser jag fortfarande inte vad det har med kläder att göra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Ja, det är ju en ganska patetisk inställning faktiskt. Om vi bortser från det så ser jag fortfarande inte vad det har med kläder att göra.

Varför är den patetisk?
Den inställningen har jag alltid haft och kommer alltid att ha.
Vad föreslår du - att kvinnor ska börja bli manliga och inte bry sig om något och att män ska bli kvinnliga och använda läppglans?
Sen finns det ju såna som har likadan inställning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Är inte de mer inne på "köpa/sälja"-spåret då? Brats räknas inte som människor förresten, så att du vet det [cool]

Haha, det är jag mycket medveten om [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Varför är den patetisk?

För att den är omotiverad, okritisk och onödigt begränsande.

annpeta:

Den inställningen har jag alltid haft och kommer alltid att ha.

Varför?

annpeta:

Vad föreslår du - att kvinnor ska börja bli manliga och inte bry sig om något och att män ska bli kvinnliga och använda läppglans?

Jag föreslår att folk inte ska försöka leva upp till könsstereotyper som är ytliga och i allmänhet ganska tråkiga.

annpeta:

Sen finns det ju såna som har likadan inställning.

Som du? Ja. Det är då ännu ett faktum som inte påverkar min inställning till vad du tycker det minsta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Vad ska man göra för att stoppa detta?

Känner igen mig väldigt bra där.
Du får lära dig att stå ifrån helt enkelt. Du får tänka "behöver/vill jag verkligen ha den hära?" innan du köper något. Och så kan du ju tänka att du kan spara pengarna ifall du hittar något bättre. Angående grejerna du inte vill ha/behöver, SÄLJ. Du får begränsa dig själv eller vad man ska säga.


   
SvaraCitera

Fattar inte det dåliga med att vara shopaholic om man har det bra ställt och blir glad av att shoppa? [cry] Nä, jag vill inte bli botad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnbidrag:

Fattar inte det dåliga med att vara shopaholic om man har det bra ställt och blir glad av att shoppa? Nä, jag vill inte bli botad.

Nej, jag menar att man kanske inte ska shoppa alltför mkt.[smile]
Såsom jag gör.
Jag menar om man shoppar normalt, då är man ju ingen shopaholic.[chocked]


   
SvaraCitera

annpeta:

Nej, jag menar att man kanske inte ska shoppa alltför mkt.
Såsom jag gör.
Jag menar om man shoppar normalt, då är man ju ingen shopaholic.

Haha, vad spelar det för roll om man shoppar mycket? Fattar fortfarande inte problemet. Vill du shoppa en massa - gör det. Tycker du att det är dåligt - sluta då?
Jag köper också nya kläder varje vecka, ser inget fel med det, förrutom att min moder gnäller om att "men de där skorna kommer du ju aldrig klara av att gå i!!!!!!!!! [no-no]" Fast jag är som sagt nöjd med mina shoppingvanor. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Hando

annpeta:

Jag vet t.ex att jag har redan 25 par skor, men ändå köper jag de 26-te.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Barnbidrag:

Vill du shoppa en massa - gör det.

Åh, vad glad jag är att någon är på min sida![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

annpeta:

Åh, vad glad jag är att någon är på min sida![smile]

Vadå din sida? Nyss ville du ju ha hjälp att sluta? [tard]


   
SvaraCitera