Aviseringar
Rensa alla

Shoppingfreak


Ämnesstartare

Hej mina vänner!

Vad gör man om man gått och blivit alldeles galet shoppingberoende på senare dar? Man kan ju knappast dyka upp hos en psykolog och säga "hej jag gillar att köpa fina kläder och svindyra hårprodukter"... Eller? Har ju alltid varit lite sådär på gränsen, väldigt materiel och kunde som 10 åring sitta och beundra mina nya inköp hur länge som helst. Men nuuuu, nu jäklar har pengarna spenderats med en farlig fart och jag börjar undra ifall jag verkligen är kapabel till att ens hålla i pengar.

Vad gör jag? Hur gör jag? När gör jag, vart gör jag, vem gör vad? Vad ska jag ta mig till? [sad][sad][sad]


   
Citera
Ämnesstartare

Och ja... Jag är seriös. Helt jäkla döööseriös


   
SvaraCitera

Is that you, John Wayne? Is this me?

---
Nä, men om jag hade börjat inse ifall jag inte kan hålla kolla på mina pengar, så hade jag bett mor och far att ruva på mina dem. Beroende på vad det var jag skulle nyttja pengarna till, så skulle de antingen neka eller godkänna det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha hjälp, blir nästan mörkrädd. Låter vettigt nu, men blir en aning jobbigt sen eftersom far bara skulle godkänna skoköp från ecco - KATASTROF

Dessutom blir jag riktigt svår att leva med om jag inte får köpa det jag vill ha. Känner mig ful i gamla kläder och vill då helst av allt inte gå utanför ytterdörren. [bigsmile]


   
SvaraCitera
höna

know da feelin.

har 47 klänningar[blush] kan ej sluta köpa saker

har ej kommit på ngn lösning


   
SvaraCitera
Paseo

hehehehe samma här.
jag köper köper köper och det är som en drog för att gå runt i en affär med pengar är en jäääävligt skön känsla. som jag sannerligen är beroende av.
men vad ska man göra. jaa. ge sig fan på att sluta kanske. skulle dock inte hjälpa mig [sad]


   
SvaraCitera
Lounge

man skaffar en hobby


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha skönt att höra att man inte är ensam.

Ger mig fan på att sluta varje gång det är tomt på kontot. Funkar ju bra tills pengarna kommer in nästa gång 🙂

Ett stort problem för mig är att jag har tillgång till mitt sparkonto nu (nybliven artonåring hehe) och jag är där och nallar HELA tiden. I maj månad shoppade jag för över 13 000 kronor. Det är INTE okej. Och igår köpte jag fyra par skor. Fan, kommer inte kunna sova inatt. [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge:

man skaffar en hobby

Att spendera pengar ÄR min hobby. Trodde det framgick i texten.


   
SvaraCitera
Lounge

Tula:

Att spendera pengar ÄR min hobby. Trodde det framgick i texten.

ja, men det är ingen värdig hobby då du får mer ångest av det i slutändan. det ger dig en kick att ha köpt något och sedan kommer ångesten då du inte har råd med typ MAT. därför är det ingen lyckad hobby.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Knarka istället, det kan bli mycket billigare än 13 000 i månaden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vidrigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kom på något stort att spara till, en resa, lägenhet, en ny dator, osv - något som du verkligen vill ha. Så att du lär dig att det lönar sig att spara pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Vidrigt

Håller med [smile]

Fingerprints:

kom på något stort att spara till, en resa, lägenhet, en ny dator, osv - något som du verkligen vill ha. Så att du lär dig att det lönar sig att spara pengar.

Får göra ett försök [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga denna tös, hon kan svaret(trlololol):

höna:

[smile][smile][smile]


   
SvaraCitera