Aviseringar
Rensa alla

Silverfisk i garderoben


Ämnesstartare

Hej jag hittade en silverfisk i garderoben och jag undrar om jag måste tvätta kläderna innan jag använder dem?


   
Citera
Ämnesstartare

Det är inte ett lagbrott att bära kläder med silverfiskaromer, nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:
Det är inte ett lagbrott att bära kläder med silverfiskaromer, nej.

Ja men jag menar att om det finns bakterier eller nåt på silverfiskar som sedan hamnar i mina kläder?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Muminpappa:

Ja men jag menar att om det finns bakterier eller nåt på silverfiskar som sedan hamnar i mina kläder?

Det finns med stor sannolikhet redan andra bakterier på dina kläder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

$4.00:

Det finns med stor sannolikhet redan andra bakterier på dina kläder.

Så jag behöver inte lägga dem i tvätten pga silverfisk utan jag kan ta på mig min pyjamas och gå och lägga mig utan problem?


   
SvaraCitera

Muminpappa: Så jag behöver inte lägga dem i tvätten pga silverfisk utan jag kan ta på mig min pyjamas och gå och lägga mig utan problem?

Skaka av dem lite.


   
SvaraCitera

Det är luuuuuugnt

Hittade en silverfisk på en sko en gång. Hämtade min katt och tänkte att nu tvår jag mina händer och lämnar över. Gick sådär, han trodde att ville kela med honom och silverfisken smet


   
SvaraCitera
Draug

haha nej de bär inte på dödliga bakterier direkt. Dessutom brukar de bara krypa runt på golvet, aldrig sett en silverfisk krypa runt i kläder så finns ingen som helst anledning att hetsa upp sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Silverfisken är helt ofarlig för människor och husdjur. De älskar kolhydrater typ stärkelse, brödsmulor, fukt och mörker. 

silverfisk.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har aldrig sett en silverfisk irl, men tror ej de bär något farligt nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Aldrig sett heller, var i landet förekommer dem mest? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur kan ni aldrig sett silverfiskar s:

såg en senast förra veckan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Har aldrig sett en silverfisk irl, men tror ej de bär något farligt nej.

$4.00: Aldrig sett heller, var i landet förekommer dem mest?

Det finns två anledningar eller kanske tre till att det kanske inte är så vanligt att man ser dom.

1. dom trivs enbart där det är totalmörkt och avskyr ljus.

2. dom trivs där det är fuktigt och avskyr torra ställen.

3. dom är pyttesmå. Ca 1 cm långa och bara någon mm i tjocklek men de kan springa supersnabbt.  Mycket glad

Silverfiskar är alltså vanliga fiskar typ torsk, gädda eller lax.  Mycket glad   Mycket glad   Mycket glad


   
SvaraCitera