Aviseringar
Rensa alla

Silverschampo, HJÄLP!!


Ämnesstartare

Hej! Jag var nyss på stan och köpte toni&guys silverschampo, det står inga direkta anvisningar på förpackningen om hur länge man ska låta det sitta i. Bara att man ska massera in det och sedan sköjla noga. Är det någon som vet ifall man ska låta schampot sitta i några minuter innan man sköljer ur det? [smile]

tg_colourreviver_shampo_platinumblonde.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

Upp till 5 minuter, annars kan håret få en lilablå-ton. Kör hårt. Tvätta händerna noga direkt efter. Tjollahopp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack! [bigsmile] kan man ha i det 5 min varje gång man tvättar, eller bara första ggn?


   
SvaraCitera

uuuah ditt hår kommer bli torrt


   
SvaraCitera

irrelevant:

tack! [bigsmile] kan man ha i det 5 min varje gång man tvättar, eller bara första ggn?

Föreslår att du bara har det när det "behövs", alltså när ditt hår inte är riktigt så vitt som du vill. Jag har exakt samma schampo, och kort hår, men får ändå ofta känslan av att håret blir ledset (strävt när det är blött, osv) när jag överdriver användandet av sånt schampo.


   
SvaraCitera

Använd det som balsam typ. Men som hon ovan sa, använd det inte hela tiden, utan typ varannan-var tredje tvätt. Mest för att inte slösa på det iofs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mjölk:

uuuah ditt hår kommer bli torrt

inpackning![y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliviaa:

tredje tvätt. Mest för att inte slösa på det iofs.

standby:

jag överdriver användandet

ooops, jag har använt det rätt flitigt i sånna fall, varje gång jag tvättat håret, alltså varannan dag [chocked]


   
SvaraCitera

irrelevant:

inpackning![y]

Varför inte silverbalsam? Eller det kanske inte är lika bra. Bör ju inte slita så hemskt mycket iaf.


   
SvaraCitera

irrelevant:

ooops, jag har använt det rätt flitigt i sånna fall, varje gång jag tvättat håret, alltså varannan dag [chocked]

äh, du märker väl om det blir dåligt 🙂


   
SvaraCitera

irrelevant:

ooops, jag har använt det rätt flitigt i sånna fall, varje gång jag tvättat håret, alltså varannan dag [chocked]

Haha det är onödigt. Alltså jag har inte märkt att det sliter extra, men silverschampoo är dyrt som fan liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oliviaa:

dyrt som fan liksom.

jao exakt..det känns drygt att behöva köpa det hela tiden, jag menar, mitt hår blir ju typ gult om jag inte använder det! borde det i sånna fall inte vara bättre att färga det ljusare? annars måste man väl använda silverschampo hela sitt liv[chocked]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera