Aviseringar
Rensa alla

Simma på morgonen!


Ämnesstartare

tänkte börja simma två dagar i veckan halv 7(!) på morgonen efter jag delat ut tidningar.[smile]

vad ska man typ käka innan så man får i sig lagom mängd energi? man ska ju inte käka för mycket, för då e man väl död efter en längd^^

kan tillägga att jag simmar för å både förbättra kondition och bygga muskler (tränar även ett par styrketräningspass i veckan...).


   
Citera

Pastasallad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hur långt hade du tänkt simma och hur pass bra simmare är du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Pastasallad.

Bra tips, men pallar inte fixa till det på morgonen^^

saromosh:

hur långt hade du tänkt simma och hur pass bra simmare är du?

Nu i början tänkte jag bara köra på å se hur mycket jag orkar. Total nybörjare!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beingmyself:

Total nybörjare!

Grattis,jag tänkte börja motionssimma en gång,jag ångra mig efter första gången då jag insåg att jag verkligen är SJUKT DÅLIG simmare och höll på att drunkna. Tortera inte dig själv med simmning.


   
SvaraCitera
B3ll4

Gröt kan man äta ifall man vill


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur gammal är du? 85?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

beingmyself:

Nu i början tänkte jag bara köra på å se hur mycket jag orkar. Total nybörjare!

Okej. Men du behöver inte käka så mycket innan. Det räcker med en banan och en lite fil kanske med flingor i. Jag har tävlingssimmat och kunde nästan inte äta alls innnan utan att maten kom upp. Meen, om du är nybörjare ät en timme innan och kör på.

Simkondition är som en helt annan kondition än den du får av att springa på torra land av nån skum anledning. Så om du aldrig simmat förr kan du blir rejält slut bara efter några längder. Men det tar sig ganska fort, efter 4-5 ggr kommer du nog märka stor skillnad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw. om det är konditionen du är ute efter och inte har tekniken så är benspark med platta ett bra alternativ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saromosh:

btw. om det är konditionen du är ute efter och inte har tekniken så är benspark med platta ett bra alternativ!

simmning är djävulens påfund!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sex råa ägg, det är allt som behövs...[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

saromosh:

Okej. Men du behöver inte käka så mycket innan. Det räcker med en banan och en lite fil kanske med flingor i. Jag har tävlingssimmat och kunde nästan inte äta alls innnan utan att maten kom upp. Meen, om du är nybörjare ät en timme innan och kör på.

oki får väl bli något sånt. e ente direkt så hungrig på morgonen...

Tözen:

Grattis,jag tänkte börja motionssimma en gång,jag ångra mig efter första gången då jag insåg att jag verkligen är SJUKT DÅLIG simmare och höll på att drunkna. Tortera inte dig själv med simmning.

Äsch, hellre simma än å typ cykla på gymmet eller jogga. DET är trååååkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

Sex råa ägg, det är allt som behövs...[y]

ah rocky style haha


   
SvaraCitera

beingmyself:

vad ska man typ käka innan så man får i sig lagom mängd energi? man ska ju inte käka för mycket, för då e man väl död efter en längd^^

Man ska äta efter inte före, maten är till för att återhämta sig. Är du ute efter måltid eller bara snabb energi? Jobbade du innan? ska du sova efter? Hur är resten av matrutinerna under ett typiskt dygn för dig? (Mer frågor än svar här, men sån man måste veta för att ge ett vettigt svar!!)

Btw så tröttnar du nog snabbt om du kör själv, det krävs lite tålamod om man ska orka fram o tebax, fram o tebax, fram o tebax, fram o tebax, fram o tebax, fram o tebax, osv inf++

Sätt upp roliga mål, t.ex. lära dig simsätt eller så, försök hitta en tävlingssimmare eller tränare som kan ge dig bra råd.


   
SvaraCitera

beingmyself:

men pallar inte fixa till det på morgonen^^

kvällen innan

beingmyself:

ah rocky style haha

Rocky simmar också för att bli snabbare [cheers]


   
SvaraCitera